1 / 3

Top 50 cele mai puternice branduri romanesti

Studiul a avut ca scop masurarea “puterii” marcilor romanesti din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori.

Cercetarea are la baza un studiu calitativ, realizat prin intermediul a 20 de interviuri in profunzime cu persoane in varsta de 18 pana la 45 de ani, si unul cantitativ, realizat prin1.314 interviuri telefonice.

Clasamentul rezultat in urma cercetarii este condus de apa minerala Borsec, perceputa ca o marca ce si-a pastrat calitatea de-a lungul timpului si a reusit sa se impuna prin seriozitate. Boresc e imbuteliata de compania romaneasca Romaqua Group.

Pe locul al doilea se afla Dacia – o marca familiara, populara si adaptabila dorintei de a reusi. Dacia e un brand aflat la “a doua tinerete”, dupa infuzia de capital, know how si design facuta de Renault.

Pro TV, ocupantul locului trei, este, potrivit cercetarii, un brand profesionist, modern, “fresh”, in pas cu timpurile. Este o televiziune care s-a mentinut constanta in ceea ce priveste calitatea, dar mereu surprinzatoare in manifestari. Pro TV este parte a grupului de presa Central European Media Enterprises.

Pe pozitia a patra se claseaza brandul de apa minerala Dorna, detinut de Coca-Cola Romania. Dorna este perceputa ca o marca mai indrazneata, pozitionata in ton cu lumea moderna.

Ciocolata Poiana, un brand al Kraft Foods Romania, s-a impus prin constanta sa de-a lungul timpului, serioasa si de incredere in ceea ce priveste calitatea produsului.

Locul sase este ocupat de prima bere romaneasca, Timisoreana, acum parte din portofoliul Ursus Breweries, o companie subsidiara SABMiller. Inainte de cumpararea de catre Ursus Breweries, in 2002, Timisoreana era cunoscuta mai mult la nivel regional. Marca a fost ulterior lansata la nivel national.

Izvorul Minunilor, brandul de apa detinut de European Drinks, compania fratilor Ioan si Viorel Micula, se situeaza pe pozitia a saptea in topul celor mai puternice branduri romanesti. Potrivit consumatorilor, Izvorul Minunilor este un brand popular, deschis, la indemana.

Pe locul opt se afla marca de vin Cotnari, produsa de Cotnari SA. Cotnari este perceputa ca fiind o marca a “stramosilor”, care a reusit sa dainuie in timp.

Ursus este cel de al doilea brand al companiei Ursus Breweries care se regaseste in top 10. “Regele berii in Romania” a reusit sa se impuna in preferintele consumatorilor asociindu-se cu ambitia si progresul.

Cea mai mare banca din Romania, BCR, ocupa pozitia 10 in clasamentul Biz. Banca, parte din Erste Group, este perceputa ca o marca solida si de incredere.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri