1 / 4

Problema plasamentului riscurilor

In ultima perioada, spune Cristian Fugaciu, general managerul companiei de brokeraj de asigurari Marsh Romania, datorita evenimentelor deschise publicului larg - cum sunt concertele, festivalurile, evenimente sportive, la care este asteptat un numar mare de spectatori -, organizatorii au inceput sa fie mai vigilenti in privinta riscurilor pe care le comporta organizarea unei astfel de manifestatii, intrucat nu sunt singulare cazurile de amanare sau anulare a unui eveniment de anvergura datorita unor situatii neprevazute.

“Organizarea de evenimente cu participarea artistilor straini care au concertat in Romania in ultimii ani si care in multe dintre cazuri solicita chiar ei insisi incheierea anumitor polite de catre organizatori a dus la dezvoltarea industriei asigurarilor de evenimente in Romania, precum si la o deschidere catre o atitudine prevazatoare si responsabila din partea organizatorilor”, declara Fugaciu.

Totusi, piata de asigurari de evenimente din Romania resimte anumite lipsuri din punct de vedere al plasamentului riscurilor asociate organizarii de evenimente pe piata locala. “Noi, de exemplu, simtim in continuare nevoia de a apela la pietele internationale, intrucat nu exista foarte multi asiguratori deschisi in a prelua astfel de riscuri in portofoliul lor”, spune Fugaciu.

In Romania, asigurarile de evenimente sunt inca in stadiu incipient, spune Laura Coroianu (foto), CEO Emagic, unul dintre cei mai importanti jocatori de pe piata organzarii de evenimente.

“Va mai dura putin pana cand produsele de asigurari autohtone vor ajunge la nivel competitiv cu cele din strainatate. E adevarat, nici piata romaneasca de live entertainment nu este la fel de dezvoltata ca cea din afara, dar lucrurile se misca din ce in ce mai repede si mai bine, fapt pentru care putem spera ca in urmatorii ani sa putem apela cu incredere si la companii autohtone in ceea ce priveste asigurarile”, explica ea.

Totusi, asigurarile de evenimente se practica de ani buni in Romania. Spre exemplu, primul proiect in care a fost implicat Marsh Romania a fost concertul sustinut de Julio Iglesias in septembrie 1999, eveniment organizat, de Sfinx Experience.

“In ceea ce ne priveste este foarte important sa apelam la diferite produse de asigurari specifice acestui mediu de activitate. In cazul de fata dificultatile deriva din faptul ca, cel putin pe piata romaneasca, acest gen de produse de asigurari nu sunt foarte bine fundamentate, fapt pentru care de cele mai multe ori se opteaza pentru colaborari cu brokeri si companii din strainatate”, adauga Coroianu.

Ea mai spune ca peste hotare exista societati specializate pe acest gen de asigurari, care cunosc foarte bine acest tip de business si riscurile implicate.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri