1 / 4

Insolventa chiriasilor. Sfaturi pentru proprietari

In ultimul an, multi retaileri au intrat in procedura de insolventa, lasand proprietarii spatiilor comerciale in care aveau magazine cu banii blocati. Printre retailerii care au intrat in insolventa se numara Lee Copper, Cavaliere, Leonardo sau Flamingo.

“Prevederile Legii insolventei stabilesc ca toate contractele aflate in derulare sunt mentinute la data deschiderii procedurii, ceea ce inseamna ca este la latitudinea administratorului judiciar sau a lichidatorului, care trebuie sa urmareasca cresterea la maxim a averii debitorului, sa mentina orice contract, inclusiv inchirierile neexpirate”, a declarat, pentru Wall-Street, Raluca Nastase (foto), partner al casei de avocatura Biris Goran.

Astfel, in cazul in care chiriasul intra in procedura de insolventa, proprietarul unui imobil inchiriat poate adresa administratorului judiciar sau lichidatorului o notificare prin care ii cere acestuia din urma sa denunte contractul, iar daca in termen de 30 de zile nu este transmis un raspuns din partea administratorului, atunci contractul se considera desfiintat. De asemenea, contractul este reziliat si in cazul in care administratorul accepta solicitarea proprietarului.

Proprietarul se poate proteja prin includerea in cadrul contractului de inchiriere a unor clauze care sa ii permita sa incerce sa rezilieze contractul in foarte scurt timp, inainte de intrarea in insolventa sau sa ii confere o pozitie de creditor garantat in cadrul procedurii, precizeaza avocatul.

“O masura care il poate proteja pe proprietar este aceea de a solicita ca o terta parte sa constituie garantiile uzuale in cazul contractului de inchiriere”, subliniaza Raluca Nastase.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri