Clement Nicolaescu: 2011 s-a jucat cu emotiile noastre

Clement Nicolaescu: 2011 s-a jucat cu emotiile noastreClement Nicolaescu, director executiv al regiei de publicitate online ArboInteractive, este ponderat in declaratii in ceea ce priveste anul 2012. “Noi, la Goldbach Audience (actionarul ArboMedia este grupul elvetian Goldbach Group – n.r.), desi nu suntem pesimisti cu privire la 2012, nu putem sa ne consideram nici foarte optimisti din punctul de vedere al cresterii volumului de bani cheltuiti in comunicarea online. Privim anul 2012 cu o anumita rezervare si realism. Adica suntem gata de munca”,

Nicolaescu considera ca 2011 a fost “un fel de carusel al estimarilor” in ceea ce priveste publicitatea online. “S-a jucat putin cu emotiile noastre”.

Anul a inceput sub semnele optimismului, jucatorii din piata fiind increzatori in trecerea crizei insa in primavara “ne-am trezit cu semne de slabiciune. Vara a fost secetoasa si ne-a convins ca nu a trecut criza. Acum, aproape de sarbatorile de iarna ne-a revenit un pic optimismul. Dar un optimism rezervat. Anul 2011 a fost si un an al testelor de tot felul. Unii publisherii au incercat sa se vanda singuri, unii advertiseri au incercat sa cumpere direct. Toata lumea a incercat sa gaseasca solutii de optimizare a traseului banilor. Cred ca in 2012 vom simti concluziile acestor teste”, a mai spus Clement Nicolaescu pentru Wall-Street.ro.

In ceea ce priveste activitatea ArboInteractive, directorul executiv al companiei percepe anul 2011 ca fiind anul in care s-a finalizat adaptarea companiei pentru “noua etapa a comunicarii online”.

“Aceasta adaptare include foarte multe aspecte dintre care as aminti organizarea interna, rebranding (de la 1 ianuarie numele companiei va fi Goldbach Audience – n.r.), adoptare de noi tehnologii. A fost un proces destul de amplu dar in acest moment putem spune ca ne-am atins obiectivul de a-l avea finalizat pana la sfarsitul anului”, considera Nicolaescu.

In 2012, ArboInteractive va plusa pe targetarea predictiv comportamentala, pe publicitatea video si pe campanii complexe, creative.

Mihai Seceleanu: In 2012 piata de publicitate online va stagna

Mihai Seceleanu: In 2012 piata de publicitate online va stagnaMihai Seceleanu, manager InternetCorp., editor al Wall-Street.ro, considera ca, daca nu apar “probleme semnificative legate de zona euro”, anul 2012 va fi similar cu 2011 in ceea ce priveste evolutia online-ului romanesc. “Respectiv, in cazul nostru, o usoara crestere intr-o piata care scade usor”.

Fara sa ofere o estimare concreta a pietei de publicitate online pe 2012, Seceleanu a subliniat ca se asteapta ca valoarea pietei de publicitate online de la anul sa fie similara cu cea de anul acesta.

Managerului InternetCorp a remarcat in 2011 numirea lui Orlando Nicoara in fruntea Mediafax Group (companie care reuneste toate operatiunile de media din Romania ale lui Adrian Sarbu – n.r.), lucru care denota clar ponderea pe care online-ul a inceput sa o capete in structura bugetelor de media, precum si directia in care vor continua sa se indrepte marile trusturi de presa traditionale.

In ceea ce priveste evolutia companiei, Mihai Seceleanu considera ca “2011 a fost un an in care InternetCorp a dovedit ca isi poate extinde sfera de activitate si in afara publishing-ului, intrand cu succes in zona reducerilor colective (prin site-ul Kuponiada.ro – n.r.) si diminuandu-si astfel dependenta de veniturile atrase din publicitate”.

In 2012, compania se va axa exclusiv pe segmentele de lifestyle feminin si business, acordand atentie si cresterii ponderii veniturilor din servicii.

“Nu cred ca au fost decizii dificile in acest an. Au fost decizii importante, intr-adevar, dar in momentul in care stii ca ai toate argumentele pe masa si unu plus unu egal doi - pur si simplu trebuie sa faci tot ceea ce este nevoie pentru business-ul de care esti responsabil”, incheie Seceleanu.

Daciana Paraschiv: Vor rezista companiile care nu se vor limita strict la vanzarea spatiului publicitar online

Daciana Paraschiv: Vor rezista companiile care nu se vor limita strict la vanzarea spatiului publicitar onlineDaciana Paraschiv, general manager la Rol.ro, considera ca anul 2012 “va urma aceeasi tendinta descrescatoare din 2011, din pacate. Vor rezista companiile capabile sa identifice nise profitabile si care nu se vor limita strict la vanzarea spatiului publicitar online. Oportunitati apar tot timpul si vor reusi sa creasca companiile care se vor adapta evolutiei rapide a pietei online. Din punctul de vedere al evolutiei veniturilor vom incheia anul 2011 in crestere cumuland si operatiunile din Rep. Moldova si vom atinge pe intreg grupul suma de 2 milioane de euro”, spune Paraschiv.

Desi multi s-au hazardat si preconizau la inceputul anului cresteri importante pe piata de publicitate online, primul semestru din 2011 a fost neasteptat de "timid". Clienti importanti care alocau constant bugete importante in anii precedenti pentru campaniile online si-au micsorat bugetele semnificativ, mai spune managerul companiei.

“O alta tendinta a pietei online in 2011 a fost scaderea preturilor de vanzarea a spatiului publicitar. Pentru sume mai mici decat anul trecut clientii au beneficiat de o expunere mult mai mare. De asemenea, au crescut semnficativ sumele alocate pentru retelele sociale si pentru Google, fapt ce a influentat scaderea veniturilor publisherilor. Tendinta de scadere a preturilor va continua si anul viitor. Pentru 2012 sunt rezervata in a face previziuni optimiste”.

Cel mai dificil moment din 2011 pentru reteaua Rol.ro a fost reprezentat de rezolvarea problemelor de cash flow datorate intarzierilor mult peste termenele contractuale a platilor clientilor.

Anul viitor reteaua se va concentra pe consolidarea operatiunilor din Republica Moldova, extinderea activitatii de vanzari catre clientii finali si, de asemenea, pe lansarea de noi servicii online.

Anescu, IAB Romania: In semestrul doi din 2011 s-ar putea mentine cresterea timida a pietei

Anescu, IAB Romania: In semestrul doi din 2011 s-ar putea mentine cresterea timida a pieteiIoana Anescu, sefa IAB Romania, considera ca 2012 nu va fi mult diferit fata de 2011 in ceea ce priveste evolutia publicitatii online. “Probabil ca va mentine acelasi trend inregistrat in ultimii ani, mai precaut in prima parte a anului urmand o oarecare relaxare in a doua jumatate, in lunile de final”.

Ea se arata curioasa de cum va arata piata pe al doilea semestru al anului curent, asteptandu-se sa se mentina cresterea timida a pietei, “insa nu ma astept la nimic spectaculos pentru anul viitor”.

Anul viitor, asa cum a subliniat si in primul interviu acordat dupa numirea sa in functia de conducere a institutiei, va pune accent pe proiectele educationale si de cercetare, fara a lasa deoparte celelalte obiective ale asociatiei.

“Cred ca un highlight important in activitatea IAB Romania in 2011 a fost prima editie a evenimentului IAB Forum din octombrie, atat pentru faptul ca am reusit sa furnizam in timp record datele ROADS pentru primul semestru si pentru ca am avut invitati o serie de speakeri deosebiti cat si pentru faptul ca a fost un «statement» vizibil al prezentei noastre pe piata si un angajament ferm fata ceea ce ne dorim sa facem in viitor”, mai spune Ioana Anescu.

Dragos Stanca: Sper sa prind in viata anul "exploziei" online-ului romanesc

Dragos Stanca: Sper sa prind in viata anul "exploziei" online-ului romanesc“De cativa ani incoace, online-ul tot «explodeaza». Sper sa prind in viata acel an, al «exploziei». Din pacate, piata va creste ca volum insa nu va creste ca bani investiti, in 2012. Se va cumpara acelasi lucru, poate mai mult, cu bani mai putini”, spune Dragos Stanca, unul dintre jucatorii din piata care a oferit Wall-Street.ro primele declaratii despre ce ne va asteapta in online-ul romanesc in 2012.

Vizualizeaza aici evolutia pietei de publicitate online din 2003 pana in 2011.

El considera ca 2011 a fost un an “sub asteptari” in ceea ce priveste evolutia pietei de publicitate online. Intr-adevar, la jumatatea anului, piata de publicitate online din Romania a crescut cu 4% comparat cu aceeasi perioada a anului precedent, pana la 43,7 milioane lei (circa 10 mil. euro), insa evolutia vine ca urmare a intrarii in cadrul studiului a mai multor companii. Totodata, Romania este ultima tara din Europa la nivelul veniturilor online.

2012 va fi un an greu. Probabil nu ultimul de acest fel. Cei buni, printre care sper ca ne vom numara, se vor remarca insa chiar si in conditiile acestea. Sau, poate, tocmai din acest motiv un an greu poate fi si o oportunitate”, mai spune Stanca.

In ceea ce priveste Q2M, antreprenorul lauda evolutia companiei – “in doar 12 luni de activitate am devenit un player din top 3 in piata regiilor/brokerilor online – ca marime a retelei si a volumelor de campanii circulate – si un jucator important ca agentie interactiva”. In 2012, compania urmareste sa isi consolideze portofoliul in zona de regie, urmand sa puna un accent tot mai mare si pe zona de agentie – clienti directi.

Cea mai dificila decizie luata de Stanca in 2011 a fost amanarea conferintelor RoNewMedia pentru anul viitor, desi contractele cu sponsorii erau semnate. Motivul? “Nu am fost multumiti de nivelul calitativ al editiei care s-ar fi putut face in acest an”.