Carrefour

CarrefourRetailerul francez Carrefour, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de profil, este cel mai nou nume care a anuntat ca isi va orienta activitatea si pe comertul online, prin lansarea platformei carrefour-online.ro.

Desi este in versiune inca beta (si este posibil sa fie nefunctional), site-ul afiseaza deja o serie de oferte din 16 game de produse de la cele de igiena pana la gourmet sau produse internationale.

Potrivit reprezentantilor Carrefour, comanda minima pentru livrarea la domiciliu este de 150 lei, la care se aplica o taxa de transport de 15 lei indiferent de adresa de livrare.

Comenzile pe site se pot face non-stop, iar livrarile se fac de luni pana vineri intre orele 14:00-22:00 si sambata intre orele 10:00 si 15:00.

Zonele de livrare sunt Bucuresti si zonele limitrofe ale Capitalei - Buftea, Buciumeni, Otopeni, Balotesti, Berceni, Bragadiru, Chiajna, Dudu, Rosu, Chitila, Rudeni, Ciorogarla, Clinceni, Olteni, Corbeanca, Ostratu, Petresti, Cornetu, Dobroesti, Fundeni, Domnesti, Dragomiresti Deal si Vale, Glina, Catelu, Manolache, Jilava, Magurele, Alunisu, Varteju, Mogosoaia, Pantelimon, Popesti-Leordeni, Stefanestii de Jos, Tunari, Dimieni, Voluntari, Pipera, Darvari si Buda.

Oficialii grupului francez nu au oferit detalii suplimentare legate intentiile pe piata online din acest an.

Metro Cash & Carry

Metro Cash & CarryDupa ce in ianuarie 2012 dezvolta (sub forma de proiect-pilot) prima platforma de comert online de pe piata de comert modern din Romania (lansat sub denumirea de Office Direct), Metro Cash & Carry Romania, unul dintre cei mai important retaileri de pe plan local a extins proiectul in noiembrie 2012, sub numele Metro Magazin Online, un proiect care s-a dovedit un succes, spun reprezentantii companiei.

„Metro Magazin Online este un nou canal de vanzare al Metro Cash & Carry Romania, care pastreaza traditia de vanzare a grupului, adresandu-se clientilor (B2B). Prin lansarea magazinului online ne-am dorit sa cream o nisa de competenta in ceea ce priveste segmentul de General Business Needs, pentru ca pe viitor sa ne gandim si la extinderea gamei privind satisfacerea nevoilor de afaceri ale clientilor nostri”, a declarat pentru Wall-Street.ro - Cosmin Costea, e-commerce manager in cadrul companiei.

Conceptul e-commerce si canalul de vanzare online reprezinta un proiect strategic al companiei, atat la nivel national, cat si international, mai spun oficialii grupului. „Investitiile s-au produs in dezvoltarea si succesul acestuia, atat cat priveste partea de know-how, partea de resurse umane, de tehnologie si infrastructura. Suntem foarte multumimti de acest proiect si de rezultatele sale. Acesta este deja un exemplu de „good practices” pentru celelalte tari unde exista Metro. Ca urmare a succesului proiectului pilot din Romania, Metro Group a decis folosirea acestuia drept model pentru alte tari precum Olanda, Polonia, si Rusia”, a completat Costea. Oficialul companiei nu a oferit detalii legate de vanzarile platformei online in Romania.

Cora

CoraIn urma cu cateva saptamani, hipermarketul Cora, parte a grupului belgian Delhaize, anunta proiectul coradrive.ro prin care va oferi posibilitatea clientilor de a-si comanda produsele dorite online, urmand sa le ridice ulterior dintr-un anumit magazin al retailerului.

Contactati de Wall-Street.ro, reprezentantii nu au precizat cand va fi lansata platforma mai exact, dar au spus ca preturile practicate vor fi similare cu cele din magazin.

Anterior, Wall-Street.ro a mai scris ca proiectul “Cora Drive” va fi functional din vara acestui an si va fi pentru inceput disponibil intr-un magazin din Bucuresti.

Praktiker

PraktikerReprezentantii filialei locale a grupului Praktiker, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de bricolaj din Romania, spun ca apetitul romanilor a crescut constant pentru cumparaturile online, considerand cumparaturile pe internet ca fiind un canad de vanzari cu un mare potential, neexcuzand posibilitatea de a intra pe aceasta piata.

“In ultimii ani, apetitul consumatorilor romani pentru cumparaturile online a crescut constant, pe masura ce acestia incearca sa isi achizitioneze produsele de care au nevoie intr-un mod cat mai convenabil, atat din punct de vedere al preturilor, cat si ca timp alocat acestei activitati. Ne asteptam ca aceasta tendinta sa se mentina si in urmatorii ani si consideram ca online-ul este un canal de vanzari cu potential. De aceea, nu excludem posibilitatea ca in urmatorii 2-3 ani sa lansam o platforma de vanzari online, insa acest lucru va depinde si de evolutia pietei, precum si de alti factori pe care ii monitorizam momentan”, a declarat pentru Wall-Street.ro - Cornelia Gheorghe – Director de Achizitii Praktiker Romania

Oficialul Praktiker in Romania nu a oferit detalii suplimentare.

Dedeman, concurent al Praktiker pe piata locala de bricolaj a anuntat de asemenea in urma cu cateva saptamani intentia de a-si extinde activitatea si pe zona online, insa reprezentantii grupului nu au oferit informatii suprimentare pana la ora publicarii acestui material.

Contactati de Wall-Street.ro, retailerii Auchan, Mega Image, Hornbach, Ambient si Leroy Merlin nu au dorit sa comenteze planurile de investitii in ceea ce priveste comertul online.