Nou val de rezultate Black Friday: cu ce se lauda jucatorii mari din piata
Ecourile editiei Black Friday de vineri, 22 noiembrie, nu s-au stins nici pe departe. Magazinele online si traditionale continua sa trimita informatii privind vanzarile din acest an, in timp ce curierii, pe alocuri cu greutate, alteori rapid, continua sa livreze zecile de mii de pachete comandate de romani.
Alex Goaga • 27 Noiembrie 2013 • New Media







Content Speed: au cumparat si firme la pret de BF
MarketOnline.ro: vanzari de 8 mil. lei
EvoMag.ro: valoarea medie a comenzilor a crescut
SensoDays: lacul de unghii, la mare cinste
Koyos.ro: se va suplimenta stocul in continuare
Altex: 830.000 de clienti, in sase ore
FashionDays.ro: 37% dintre vizitatori au fost barbati
Cincisprezece magazine construite de ContentSpeed au generat in Vinerea Neagra vanzari de circa 425.000 de euro. S-a inregistrat o crestere de 14,7% a vanzarilor fata de editia din 2012, cand vanzarile au depasit cu putin 400.000 de euro.
“Totusi, pentru o metodologie corecta, comparatia ar trebui facuta cu perioada similara din 2012. Asadar, cifrele reale le vom afla dupa ce se incheie cea de-a doua editie a Black Friday, din 29 noiembrie”, subliniaza reprezentantii companiei.
Cel mai scump produs vandut a fost un Apple MacBook Pro 15, 15.4inch, Core i7, 2.3GHz, 4GB, 500GB, MD103RO/A la pretul de 8.400 de lei.
“Desi in primele 60 de minute de campanie s-au epuizat rapid stocurile dedicate industriei electro-it si fashion, in orele si zilele ce au urmat s-a produs o rasturnare de situatie. Daca la ora 00.00 cumpara preponderant oamenii obisnuiti, in perioada care a urmat au cumparat firmele la preturi de Black Friday”.
Plata ramburs a fost, cum era de asteptat, majoritara, 83,1% dintre cei ce au cumparat de Black Friday optand pentru aceasta modalitate de plata.
In Campania de Black Friday 2013, MarketOnline a inregistrat vanzari de peste 8 milioane lei, avand peste de 10.000 de comenzi pentru produse din categoriile Televizoare, Tablete, IT&C.
Editia Black Friday 2013 a insemnat pentru MarketOnline produse cu reduceri de pana la 75%. Magazinul a inregistrat peste 350.000 de vizitatori unici cu preferinte care s-au indreptat in primul rand catre Televizoare si Tablete, urmate de electrocasnice mici, componente PC, aparatele foto si videoproiectoare, totalizand astfel un numar de peste 10.000 de comenzi.
In data de 22 noiembrie, MarketOnline a afisat promotiile sale de Black Friday in jurul orei 01.00, iar in primele 5 ore au fost plasate peste 30% din numarul total al comenzilor. Astfel, la primele ore ale diminetii stocul de televizoare si tablete a trebuit suplimentat.
Compania a anuntat luni ca pana miercuri toate produsele trebuie livrate.
Black Friday 2013 a fost intampinat cu mult mai mult interes din partea clientilor in comparatie cu anii trecuti. Marturie stau sumele cheltuite cu aceasta ocazie. Astfel, valoarea medie a unei comenzi a crescut cu peste 17% fata de Black Friday 2012, pana la 645 de lei (145 de euro). Iar vanzarile totale inregistrate de evoMAG in cele trei zile cat a durat aceasta campanie de reduceri, au urcat la 1,6 milioane de euro.
evoMag a inclus in aceasta campanie de reduceri 16.200 de produse. “Reducerile oferite au fost semnificative si au totalizat 615.000 de euro. Pe langa acest aspect, un alt argument important care a determinat cresterea valorii comenzii medii a fost ca am introdus in campania de Black Friday produse dintr-un segment de pret mai ridicat la care am oferit discount-uri pe masura. Iar interesul clientilor a fost peste asteptarile noastre”, a spus Minai Patrascu, CEO evoMag. “Trei zile de vanzari au generat 10,7% din cifra de afaceri, luand in calcul estimarea noastra pentru acest an, de 15 milioane de euro”, a adaugat Mihai Patrascu.
Magazinul Sensodays.ro inregistrase peste 1.000 de comenzi de ora 2.00 noaptea pana la prima ora a diminetii. Au fost achizitionate mai ales lacurile de unghii, cu reduceri de 56%, si produsele de make-up, cu discouturi de 64%.
SensoDays apartine grupului International Transactions & Services SA. Magazinul va organiza Black Friday si pe 29 noiembrie.
Koyos.ro a inregistrat, in jumatate de zi, aproximativ 5.000 de comenzi de la clientii sai, de Black Friday. Magazinul online va continua promotiile pana la data de 29 noiembrie, inclusiv.
Pana la orele pranzului, cele mai cautate produse au fost din categoria gadgeturilor. In topul vanzarilor se afla telefoanele mobile (smartphone-uri), laptopurile, tabletele si televizoarele. Clientii Koyos.ro au optat intr-o foarte mare masura si pentru electrocasnice mici, electrocasnice mari si produse de ingrijire personala.
Magazinul online Koyos.ro a continuat sa suplimenteze stocurile pe parcursul zilei de 22 noiembrie. De asemenea, in urmatoarea saptamana de reduceri, compania va continua sa incerce suplimentarea produselor, mai ales ale celor din categoriile cele mai cautate.
Magazinul de retail traditional Altex a oferit cateva informatii intermediare, inainte de finalizarea vanzarilor de Black Friday. Astfel, cel mai mare retailer electroIT din Romania a inceput ziua la ora 07:00 dimineata unde si-a intampinat clientii cu sute de reduceri la o gama larga de produse.
In primele 6 ore in magazine erau peste 830.000 de clienti. Altex.ro a atras peste 45.000 de vizite simultan, insa acesta afisa doar o pagina care trimitea clientii in magazine fizice.
Cel mai mare cos de cumparaturi a fost de 5.150 de euro. Vineri pana la ora 14:00 au fost triple fata de anul precedent, aceeasi perioada.
Cifrele de trafic inregistrate de platforma de cumparaturi online Fashion Days arata ca romanii sunt interesati sa isi reinnoiasca garderoba, estimarile initiale ale retailer-ului fiind depasite. Vineri, 22 noiembrie, peste 263,000 de vizitatori au fost activi in magazinul online. Sambata si duminica au fost de asemenea zile de shopping intensiv, cu peste 315,000 de vizitatori pe platforma online.
Cumparatorii au urmarit cu atentie ofertele, indiferent unde s-au aflat. In timpul activarii de Black Friday, peste 21% dintre comenzi au fost plasate de pe un dispozitiv mobil. Procentul a fost mai ridicat comparativ cu perioada precedenta, cand comenzile plasate prin intermediul aplicatiei de iPhone atingeau aproximativ 15% din total. Intervalul mediu de timp petrecut de un utilizator pe site s-a ridicat la 12 minute.
Cei mai activi useri au fost femeile, asa cum era de asteptat. 63% din numarul total de vizitatori au fost femei in cautarea obiectelor vestimentare care sa completeze garderoba, atat a lor, cat si a celorlati membri ai familiei. Cu toate acestea, procentul barbatilor a crescut, atingand 37% in acest sfarsit de saptamana "Black". Acest lucru ne demonstreaza ca segmentul masculin este din ce in ce mai interesat de extinderea listei de shopping cu ocazia Black Friday, de la gadget-uri pana la obiecte vestimentare.
Cele mai interesate orase de fenomenul Black Friday, avand in vedere valoarea totala a comenzilor inregistrate, au fost: Bucuresti, Constanta, Cluj, Timisoara si Brasov. Utilizatorii au achizitionat pe langa haine si accesorii si obiecte pentru casa si lifestyle. Cele mai vandute branduri la Fashion Days de Black Friday au fost: Calvin Klein, Timberland, United Colors of Benetton, Nike si Lacoste.
Cea mai bine reprezentata si vanduta categorie a fost cea a pantofilor – cu peste 17,237 de perechi vandute. Black Friday a dovedit de asemenea ca negrul este o culoare la moda. Topul preferintelor, in ceea ce priveste culorile, este dominat de negru, urmat de rosu si albastru.
Te-ar putea interesa si: