Afirmatii, note si nume mari din comertul online

Afirmatii, note si nume mari din comertul online

Wall-Street.ro pune un accent deosebit pe zona de comert online, fiind unicul cotidian de afaceri din tara care, prin sectiunea New Media, ofera analize, interviuri, infografice si stiri la zi despre zona de eCommerce. Ai si tu o afacere in acest domeniu? Scrie-ne pe adresa AfacereaMea@Wall-Street.ro si vei avea sansa ca business-ul tau sa apara in Wall-Street.ro.

Wall-Street.ro continua noul format de articole, original si inedit – noi venim cu afirmatii pe care specialisti din piata le comenteaza si le noteaza in functie de gradul de veridicitate si propriile convingeri.

O afirmatie a Wall-Street.ro a fost notata de la 1 la 10, in functie de gradul de corectitudine al ei. Astfel, daca o afirmatie primeste nota 1 inseamna ca specialisul din piata o considera total falsa/imposibil de realizat, in timp ce nota 10 inseamna ca este complet de acord cu respectiva afirmatie.

Mai mult, specialistii sunt invitati sa argumenteze notele aferente afirmatiilor.

Respondentii sunt:

Iulian Stanciu – general manager eMag.ro;
Marius Ghenea – fondator FiT Distribution, companie ce detine, printre altele, PCFun.ro, FashionUp.ro sau PCGarage.ro;
Mihai Patrascu – CEO EvoMag.ro
Dan Calugareanu – CEO MagazinulTau.ro
Tudor Tiboc – CEO QuickMobile.ro
Silvia Zanfir – Marketing Manager PCGarage.ro
Tiberiu Pop – CEO wwwww.Cel.ro
Radu Valceanu – CEO ContentSpeed.ro
Dana Iorga – CEO Koyos.ro

In tabelul de mai jos puteti vizualiza enunturile propuse de Wall-Street.ro, media notelor oferite de catre cei noua respondenti, precum si cine a dat cea mai mica, respectiv cea mai mare nota.

In slide-urile urmatoare va invitam sa vizualizati fiecare afirmatie in parte cu notele si comentariile aferente oferite de fiecare top manager in parte.

(Click pentru marire)

Piata de eCommerce din Romania a evoluat foarte bine in acest an, peste asteptarile tale

Piata de eCommerce din Romania a evoluat foarte bine in acest an, peste asteptarile tale

eMag.ro, nota 9 pentru aceasta afirmatie:

"Evolutie excelenta in zona de electronice, IT, carti, jucarii. Am adus noi servicii pentru client, am promovat apoi avantajele pe care oamenii le au in acest model de business, rezultatul este un share de peste 20% al comertului online din total piata pentru aceste categorii. Nu am dat 10 pentru ca sunt in continuare multe alte verticale in care se mai poate creste".

Marius Ghenea, FiT Distribution, nota 5:

"Piata a evoluat mult in 2013, insa nu neaparat peste asteptari, in mare masura evolutia e-commerce a fost si ea moderata de stagnarea (si pe unele vertical de consum chiar scaderea) consumului general de retail din Romania".

EvoMag.ro, nota 7:

"Piata de ecommerce din Romania a crescut anul acesta. Majorarea a fost insa de 10 – 15%, cu mult sub potentialul acestui domeniu si cu mult sub cresterea evoMAG, de peste 30%".

MagazinulTau.ro, nota 8:

"A evoluat bine, dar mai e mult de lucru, atat la capitolul educatie consumator, cat si la educatie comerciant".

QuickMobile.ro, nota 8:

"In 2013 am asistat la o perpetua evolutie a pietei de eCommerce. Fie ca vorbim de intrarea pe piata a unor giganti care pana acum si-au derulat business-ul mai degraba offline, fie ca vorbim de platforme de eCommerce de nisa care si-au diversificat masiv oferta, schimbarile vin sa demonstreze ca aceasta piata este extraordinar de dinamica si de atenta la cerintele clientilor".

PCGarage.ro, nota 8:

"Piata de eCommerce isi pastreaza acelasi ritm accelerat al evolutiei asemeni ultimilor doi ani. Este probabil printre singurele piete care dupa criza din 2008 a reusit sa faca progrese".

Cel.ro, nota 5:

"Lunile de vara au avut o evolutie neasteptat de slaba. Partea de final de an in schimb este peste asteptari".

ContentSpeed.ro, nota 5:

"Desi anul inca nu s-a incheiat, piata a evoluat insa nu putem spune ca “foarte bine”. A evoluat bine, asa cum anticipam. Este loc de mai bine si probabil acest “mai bine” se va intampla in 2014".

Koyos.ro, nota 7:

"Piata de e-commerce a evoluat conform asteptarilor noastre. Am investit cu incredere intr-o perioada de criza in acest domeniu (am lansat primul magazin online in 2010) si continuam sa investim. Credem ca este un domeniu castigator".

Piata de eCommerce va creste mai rapid/accelerat in 2014 fata de 2013

Piata de eCommerce va creste mai rapid/accelerat in 2014 fata de 2013

eMag.ro, nota 10:

Sunt convins de aceasta crestere, avantajele modelului de business devin din ce in ce mai clare pentru client: pret mai bun, gama mai mare de produse, servicii mai bune.

FitDistribution, nota 7:

Cred ca vom vedea o crestere mai accentuata in 2014, deoarece multe verticale de e-commerce abia incep sa se dezvolte (food, fmcg, fashion, etc.), ceea ce va da o componenta suplimentara cresterii organice din ecommerce (care se va manifesta in continuare in domeniile deja mature, cum ar fi IT-ul).

EvoMag, nota 6:

Estimez pentru 2014 o crestere a pietei de comert electronic cu aproximativ 10%, sub avansul inregistrat anul acesta, din cauza puterii de cumparare a romanilor care, din pacate, va continua sa se diminueze si anul viitor.

MagazinulTau.ro, nota 8:

Speram cu totii ca trendul este pozitiv.

QuickMobile.ro, nota 10:

Cred ca ponderea din ce in ce mai mare a smartphone-urilor are un impact pozitiv asupra dezvoltarii pietei de eCommerce/mCommerce si ca, odata cu cresterea acestei ponderi, vom vedea o expansiune a acestei piete.

PCGarage.ro, nota 7:

Increderea clientului final in comertul electronic este inca o reduta ce trebuie cucerita. Pastrand trendul ultimilor 2 ani, cu certitudine anul 2014 va aduce cu sine un ritm mai accelerat in zona de eCommerce.

Cel.ro, nota 1:

Nu vad de ce s-ar intampla acest lucru. Chiar daca numarul de dispozitive mobile va creste in continuare, numarul de comenzi care se realizeaza de pe acestea nu este semnificativ.

ContentSpeed, nota 7:

Desi nu exista inca statistici pentru a evalua evolutia completa la nivelul anului 2013, intrarea pe piata a hypermarket-urilor si noile masuri legislative pentru platile online vor favoriza o evolutie si mai rapida decat pana acum. Consumatorii vor incepe sa aiba din ce in ce mai mare incredere in platile online si credem ca acesta va fi drive-ul pentru accelerarea retail-ului online.

Koyos.ro, nota 5:

In 2014 ne asteptam la un ritm de crestere la fel de accelerat ca in 2013.

2013 a fost un an mai dificil decat 2012

2013 a fost un an mai dificil decat 2012

eMag.ro, nota 5:

Nu as spune mai dificil, a fost diferit. Pentru noi, 2012 a fost un an in care am pus baza noului eMAG prin atragerea Naspers ca si partener, iar 2013 a fost un an al constructiei, cu investii mari in dezvoltarea sistemelor IT, logistica, oameni si brand.

FiT Distribution, nota 8:

Da, a fost un an mai dificil, in principal din cauza blocajelor financiare pe supply-chain, in zona privata, ca si din cauza accesului ingreunat al companiilor la creditare bancara.

EvoMag.ro, nota 10:

2013 a fost un an mai dificil, in principal pentru ca s-a intensificat concurenta, iar puterea de cumparare a scazut. Anul acesta am muncit mai mult pentu a ajunge la rezultate pe care le atingeam in trecut cu mai putin efort.

MagazinulTau.ro, nota 2:

2013 a fost cel mai bun an de la 2008 incoace.

QuickMobile.ro, nota 8:

Consider ca, analizand fenomenul Black Friday, obtinem niste raspunsuri despre dinamica pietei. In plus, in Romania inca ne mai confruntam cu neincrederea cumparatorului in tranzactiile online, ceea ce-l determina sa opteze pentru efectuarea platii la livrare.

PCGarage.ro, nota 7:

2013 a fost un an al dezvoltarii din punct de vedere logistic si arhitectura site. Toate proiectele care au tinut de aceste doua subiecte au fost prioritizate in detrimentrul altora.

Cel.ro, nota 3:

In afara de anomalia din lunile de vara nu am sesizat diferente semnificative fata de 2012.

ContentSpeed, nota 3:

A fost un an in care s-au testat concepte, in care s-a evaluat piata si in care se creaza reperele pentru anticiparea tendintelor de consum. Comparativ cu 2012, cu siguranta a fost mai bun decat 2013 pentru ca a fost un an in care s-a experimentat si mai mult conceptul ecommerce atat de retaileri cat si de consumatori. Credem insa ca anul 2013 va ramane in istorie ca fiind anul marilor decizii.

Koyos.ro, nota 4:

2013 a fost un an mai bun pentru online decat 2012. Avem si un termen de comparatie: Black Friday. Anul acesta deja au fost de doua ori mai multi consumatori care au cumparat online decat anul trecut. Credem ca increderea fata de comertul online a crescut si depinde de principalii jucatori sa se mentina la nivelul asteptarilor.

Concurenta in comertul online este corecta si onesta

Concurenta in comertul online este corecta si onesta

eMag.ro, nota 10:

Transparenta este unul dintre avantajele clientului. Poate in orice moment sa compare preturi si servicii oferite de comerciant, si avand in vedere aceasta transparenta, orice greseala a unei companii devine publica si trebuie asumata. Companiile medii si mari existente in piata sunt serioase si stabile, concurenta a dus la cresterea valorii adaugate pentru client. Ca si comparatie intre piete, stam peste Bulgaria si chiar Ungaria la concurenta si servicii oferite.

FitDistribution, nota 8:

Concurenta este in mare masura una corecta si onesta, asa cum am analizat si in cadrul ARMO, Asociatia Romana a Magazinelor Online, insa exista anumite fenomene (nu foarte semnificative ca cifre totale, dar ingrijoratoare ca trend) de concurenta neloiala, legate in principal de vanzarile online nefiscalizate, care se manifesta cu precadere pe agregatoarele de tranzactionare si site-urile de intermediere, dar si pe anumite magazine online mici individuale.

Recomandarea noastra pentru toti clientii online este sa verifice in primul rand daca site-ul sau comerciantul dintr-un agregator afiseaza datele de inregistrare fiscala, adresa, datele de contact si daca emite facturi si documente pentru produsele comercializate. In lipsa unei astfel de verificari simple, clientii risca sa cumpere produse la un pret aparent mai bun, dar pentru care nu vor beneficia de serviciile after-sales obligatorii pentru comerciantii legitimi (returnarea banilor in 10 zile, garantie, etc.)

EvoMag.ro, nota 7:

Concurenta a crescut in ultimii ani. Si asta, mai ales in beneficiul clientului final. Comentul online este un domeniu foarte transparent si a devenit si mai transparent, iar “batalia” cea mai importanta se da pe terenul castigarii increderii clientului.

MagazinulTau.ro, nota 7:

Ca de obicei depinde foarte mult de sistemul de referinta.Daca consideram alte domenii, atunci se poate spune ca aici lucrurile sunt roz si concureanta este corecta si onesta.

Atfel, in mediul online apar de multe ori preturi care sunt semnificativ mai mici decat cele de import, ceea ce naste semne de intrebare.

Quickmobile.ro, nota 10:

Absolut. Suntem cu totii, jucatorii acestei piete, constienti ca este de datoria noastra si spre binele pietei sa facem tot posibilul pentru a crea un climat de incredere si de siguranta pentru cumparatorii nostri, iar in implinirea acestui deziderat nu este loc decat pentru fair-play. Cu totii trebuie sa avem un impact pozitiv la nivel global asupra pietei, astfel incat sa facem posibila si dezvoltarea individuala a fiecrei companii in parte.

PC Garage, nota 2:

Dupa aproape 6 ani de la criza din 2008 inca mai discutam de acte de concurenta neloiala menite sa creeze confuzii in mintea consumatorului. Tot din capitolul practici neloiale discutam si de reclama comparativa, reclama inselatoare prin omisiunea unor aspecte importante, mentiuni false privind provenienta produselor si mai ales practicarea preturilor de dumping.

Cel.ro, nota 5:

Anumite firme concurente au departamente specializate in discreditarea concurentei prin diverse comentarii pe forumuri cat si prin posturi platite pe bloguri.

ContentSpeed.ro, nota 5:

Din punct de vedere al retentiei clientilor - fiecare magazin online adopta un model de campanie “de import” insa clientii se indreapta de cele mai multe ori catre magazinele online cu o reputatie buna. Practic, in acest moment, toti retailerii online se “bat” pe aceeasi 9,6 milioane de utilizatori online pentru ca specificul este cel generalist. Diversificarea gamelor de produse in momente cheie si lansarea anticipate a campaniilor de tip Black Friday sunt doua aspecte pe care nu trebuie sa le neglijam cand discutam despre fairplay, insa nu sunt singurele aspecte pe care trebuie sa le luam in calcul. Fara indoiala, PR-ul joaca cel mai important rol in stabilirea competitiei reale intre magazinele online.

Koyos.ro, nota 9 spre 10:

Comertul online este un domeniu in care se poate juca doar cu onestitate maxima. Multe instrumente online (comparatoarele de preturi, retelele de afiliere) te obliga sa joci cu toate cartile pe masa. Cine intra in online accepta faptul ca este foarte expus tuturor cercetarilor si investigatiilor, iar singura sansa este onestitatea, atat fata de clienti cat si fata de competitori.

Una dintre principalele dorinte in 2014 va fi sa iesiti pe profit (si) mai mare decat in 2013;

Una dintre principalele dorinte in 2014 va fi sa iesiti pe profit (si) mai mare decat in 2013;

eMag.ro, nota 3:

Nu avem ca obiectiv profitul pe termen scurt (un an), ne dorim crestere accelerata pe toate verticalele. Totusi vom fi foarte atenti sa investim doar acolo unde avem un return.

Fit Distribution, nota 5:

Evident ca orice companie isi doreste profituri in crestere, insa am dat o nota medie pentru ca in ecommerce, profitabilitatea neta este in general mica, iar multe magazine online, mai ales cele la start-up, nu isi pot propune obiective de profitabilitate, ci mai curand obiective de penetrare a pietei.

EvoMag, nota 5:

Ne intereseaza in principal sa castigam cota de piata, sa crestem increderea clientilor nostri in produsele si serviciile evoMAG. Pe plan secund trece dorinta de a iesi pe profit.

MagazinulTau.ro, nota 10:

Cred ca e o dorinta legitima, mai ales raportata la nivelul de munca din domeniu.

QuickMobile, nota 6:

Una dintre principalele dorinte in 2014 este sa oferim Experienta Quickmobile cat mai multor clienti, fie c point of contact-ul este online sau offline. Ne concentram mai mult pe standardele inalte ale experientei de brand – daca acestea sunt apreciate, profitul este o consecinta naturala si meritata.

PCGarage, nota 6:

Realizarea unui profit mai mare reprezinta unul dintre obiectivele noastre dar nu cel mai important. Obiectivul pe care ne propunem sa il atingem in 2014 este consolidarea pozitiei de jucator important in piata de IT prin cresterea increderii clientilor nostri in brandul PC Garage.

Cel.ro, nota 1:

Baniii sunt doar un mijloc si nu un scop. Ce ne dorim este cresterea cotei de piata.

ContentSpeed - fara nota:

Nu putem raspunde la aceasta intrebare in acest moment pentru ca inca nu s-a incheiat anul fiscal si pana in martie 2014 se pot intampla extrem de multe lucruri.

Koyos.ro, nota 7:

Avem doua obiective: de marirea volumului si al doilea de profitabilitate. Speram anul acesta sa intram in break-even.

Vom intra pe mai multe nise de produse in 2014

Vom intra pe mai multe nise de produse in 2014

eMag.ro, nota 10:

Cresterea numarului de produse si dezvoltarea pe noi verticale este prioritara pentru noi si ofera mari avantaje si clientului, vom duce mall-ul la el acasa sau chiar in buzunarul lui. :)

FiT Distribution, nota 8:

Cu siguranta, oportunitatile de dezvolotare ecommerce sunt legate in Romania intr-o masura semnificativa de diversificarea gamei de produse oferite clientilor. Acest lucru se poate realiza prin diversificare organica, dar si prin solutii de tip marketplace.

EvoMag, nota 10:

Tintim intrarea pe mai multe nise chiar. In prim plan avem bunurile de larg consum, segmentul auto si cel al electrocasnicelor mari. Scopul nostru in 2014 va fi sa servim clientul de cat mai multe ori pe an, sa-l facem sa revina la evoMAG cu placere, de mai multe ori.

MagazinulTau.ro, nota 5:

Totul depinde de oportunitati.

QuickMobile, nota 1:

Suntem o nisa in sine: ne-am facut o datorie de onoare din a fi primii care introduc pe piata romaneasca produse nou lansate, la cele mai bune preturi, fara a face absolut niciun rabat de la standardele de calitate.

PCGarage.ro, nota 9:

La nivel general estimam ca nisele auto, alimentara si servicii de asigurari vor prezenta un interes crescut in 2014. In ceea ce priveste Grupul PC Garage momentan nu putem dezvalui strategia de dezvoltare pe urmatorul an.

Cel.ro, nota 10:

Analizam aceasta posibilitate.

ContentSpeed.ro, nota 10:

Vom intra pe mai multe nise de produse dedicate zonei ecommerce, insa nu putem oferi alte detalii in acest moment.

Koyos.ro, nota 5:

Am investit o suma importanta in integrarea platformei multistore cu Magento cu ERP Oracle, cu o posibilitatea nelimitata de a acomoda brand-uri individuale de magazine online. Deci capacitate si know-how exista, iar piata va decide si directiile de dezvoltare.

Vom cauta activ companii pe care am putea sa le achizitionam in viitorul apropiat/mediu

Vom cauta activ companii pe care am putea sa le achizitionam in viitorul apropiat/mediu

eMag.ro, nota 4:

Nu sunt proactiv in aceasta zona, insa daca gasim ceva interesant, cu siguranta vom actiona.

Fit Distribution, nota 4:

Nu sunt in momentul de fata foarte activ pe noi achizitii in acest domeniu, concentrandu-ma pe dezvoltarea portofoliului existent, insa daca vor exista oportunitati, voi incerca sa le valorific.

EvoMag, nota 10:

Urmarim magazinele online care au o baza de clienti stabila si care au cel putin 3 ani de activitate. De asemenea, ar fi de preferat sa aiba o cifra de afaceri de minimum 500.000 de euro pe an. Nu conteaza in ce domeniu activeaza.

Magazinultau.ro, nota 5:

E mai degraba un moment de consolidare a business-ului propriu, dar deschidere exista in permanenta.

QuickMobile.ro, nota 1:

Avem in plan deschideri de showroom-uri premium si expansiunea platformei online, deci cresterea pe care o dorim noi este una interna, organica, a structurii pe care o implementam deja.

PCGarage.ro, nota 3:

In 2014 ne vom concentra pe dezvoltarea magazinelor din Grupul PC Garage.

Cel.ro, nota 1:

Nu suntem interesati de achizitii decat daca se va ivi oportunitatea de a prelua un concurent.

ContentSpeed.ro, nota 1:

Pentru urmatorii doi ani strategia de business se concentreaza exclusiv pe cresterea companiei prin cresterea numarului de proiecte si a echipei. Nu intentionam sa cumparam alte companii.

Koyos.ro, nota 5 (vezi raspunsul anterior).

Concurenta din regiune/Europa/SUA se va face din ce in ce mai simtita si in Romania, in 2014-2015

Concurenta din regiune/Europa/SUA se va face din ce in ce mai simtita si in Romania, in 2014-2015

eMag.ro, nota 3:

In regiune concurenta in retailul online este slaba, iar retailerii internationali au in acest moment alte prioritati (Rusia, China, Brazilia etc). Si daca ar porni spre estul Europei, ar ajunge mai intai in Polonia sau Cehia din considerente logistice.

Fit Distribution, nota 5:

Concurenta internationala este o provocare importanta pentru magazinele online locale, insa pe de alta parte, vom vedea din ce in ce mai multi clienti ai magazinelor internationale migrand catre solutii locale de cumparare online, intelegand avantajale foarte mari ale achizitiei pe plan local: raspuns mai prompt, asigurarea unor servicii in timp scurt, localizare propriu-zisa mai buna (limba, suport call-center, etc.), costuri mai mici de livrare.

EvoMag.ro, nota 3:

Desi in crestere, ponderea romanilor care cumpara produse de la magazinele online din afara este nesemnificativa.

MagazinulTau.ro, nota 5:

Romania nu este inca o piata interesanta pentru intrari de companii foarte mari.

QuickMobile, nota 8:

Este un moment al expansiunii si, pe masura ce infrastructura romaneasca se imbunatateste, vom asista la o penetrare din ce in ce mai vizibila a concurentei straine in Romania.

PCGarage.ro, nota 7:

Este foarte probabil in 2014 sa mai auzim de preluari ale businessurilor romanesti de eCommerce de catre investitori straini. Cu o strategie bine pusa al punct, succesul unor modele din afara poate fi reprodus cu usurinta si in Romania. Suntem pana la urma un popor care considera ca tot ce vine din afara si mai ales din Statele Unite poate deveni perfect valabil si pentru Romania.

Cel.ro, nota 1:

Concurenta exista si in prezent, existand numerosi romani care comanda produse din afara.

ContentSpeed, nota 5:

Concurenta retailerilor online din strainatate se simte in conditiile in care majoritatea consumatorilor cu varsta intre 20 si 35 ani prefera sa comande pe site-uri reputate ca Amazon sau eBay anumite produse in detrimentul site-urilor din .ro. Totusi, cei care cumpara online din strainatate prefera produsele care au discounturi consistente (ex. 70% off) si liciteaza suma pe care si-o pot permite. Principalul argument ar fi ca este mai ieftin, chiar daca livrarea costa mai mult decat in Romania. De asemenea, se mai cumpara din strainatate produsele care inca nu au ajuns la magazinele online din Romania si pentru ca sunt foarte nerabdatori, cumpara online de la magazinul online care are produsul si o cota de incredere la nivel international. In alte conditii decat cele prezentate nu se simte o competitie reala intre Romania si celelalte tari din regiune. Comertul online evolueaza in Romania insa nu a trecut inca suficient timp pentru a discuta in acest moment despre o competie reala in zona retail-ului online intre tarile din Europa.

Koyos.ro, nota 10:

Comertul online este deja un domeniu competititv, poate cel mai performant si cel mai sincer.

Cel mai probabil vom (mai) angaja oameni in 2014

Cel mai probabil vom (mai) angaja oameni in 2014

eMag.ro, nota 10:

Cu siguranta, avem nevoie de talente in IT, marketing si alte zone. Pe langa angajare noi am dezvoltat si Academia eMAG pentru o dezvoltare rapida a oamenilor in zona de internet si tehnologie.

FiT Distribution, nota 8:

Cu siguranta va fi nevoie de resurse suplimentare, pe masura dezvoltarii vanzarilor, insa vom incerca sa fim cat mai eficienti din acest punct de vedere.

EvoMag.ro, nota 10:

Vom incerca sa devenim si mai buni in interactiunea cu clientii si vom deschide puncte de prezenta si in alte orase din tara. De experienta noilor angajati vor beneficia, in principal, departamentele care au legatura directa cu clientii.

MagazinulTau.ro, nota 9:

Da, speram sa evoluam pozitiv si sa mai angajam oameni.

QuickMobile.ro, nota 10:

Dupa cum spuneam, planificam deschideri de showroom-uri pe termen mediu, astfel incat vom face angajari cu siguranta.
Cautam in permanenta profesionisti de cel mai inalt nivel care sa se alature echipei QuickMobile, astfel incat sa asigure clientilor – online si offline – o experienta deosebita de cumparare.

PCGarage.ro, nota 10:

Dimensionarea echipei face parte din strategia Grupului PC Garage pe 2014. Ne vom concentra pe identificarea de persoane care detin cunostinte solide si abilitati in zona Dezvoltare Web si New Business.

Cel.ro, nota 10:

Angajam in permanenta.

ContentSpeed.ro, nota 10:

Da, vom angaja cu siguranta in 2014.

Koyos.ro, nota 10:

Suntem continuu in cautare de talente si candidati dinamici adaptati frecventei mediului online.

Intrarea super/hypermarket-urilor si a playerilor traditionali in zona de online va continua accelererat in 2014

Intrarea super/hypermarket-urilor si a playerilor traditionali in zona de online va continua accelererat in 2014

eMag.ro, nota 7:

Apreciez ca foarte benefica intrarea lor in retailul online, totusi nu cred ca viteza cu care se vor dezvolta va fi foarte mare. Noi vedem aici doar oportunitate, ei vad oportunitate combinata cu amenintare pentru modelul traditional.

FiT Distribution, nota 8:

Intrarea va continua cu siguranta, ramane de vazut totusi cu ce impact la nivelul consumatorilor. Sa nu uitam ca retelele de retail modern au facut investitii uriase in comertul traditional (spatii, angajati, amenajari, stocuri de marfa) iar acum, daca vor pune accent pe vanzari online, risca sa isi canibalizeze propriile vanzari si sa isi faca redundante propriile spatii comerciale traditionale. Acest fenomen este foarte vizibil in piete mai mature, ca cele din Statele Unite sau Marea Britanie, unde numerosi retailer traditionali au micsorat semnificativ spatiile de retail traditional (sau unii chiar au renuntat la modelul lor traditional de business) pe masura ce comertul online s-a dezvoltat pe aceste piete.

EvoMag.ro, nota 10:

Este o tendinta care s-a manifestat din plin in 2013 si anul trecut. Sunt de parere ca este doar inceputul si ca in viitorul apropiat vom apela la zona online pentru a comanda orice. Mai mult, intrarea super/hypermarket-urilor in zona de online va educa piata, va educa oamenii care nu au cumparat niciodata pe internet. Si, prin urmare, este un lucru care ne ajuta si pe noi. De altfel, clientii super/hypermarket-urilor sunt cei care nu au cumparat aproape niciodata online.

MagazinulTau.ro, nota 9:

International, toti cei amintiti au dezvoltat divizii online. Este clar ca vor avea si aici ecou in piata de ecommerce.

QuickMobile.ro, nota 9:

Acesta a fost un pas important al retailerilor de tip hypermarket si cred ca va fi considerat o reteta de succes, asa ca ne asteptam la din ce in ce mai multe astfel de treceri ale business-urilor offline in online.

PCGarage.ro, nota 8:

Cu certitudine in 2014 vom mai auzi si de alti jucatori mari din zona hypermarketurilor care doresc sa se alature zonei eCom. Mai mult din zona produselor alimentare deoarece ei beneficiaza deja de un avantaj: oamenii le cunosc produsele din magazinele traditionale. Relativ dificil pentru acesti jucatori va fi sa creeze o cerere pe produsele alimentare comercializate exclusiv online.

Cel.ro, nota 10:

Chiar daca vor intra nu privim acest lucru ca pe o amenintare, know-how-ul pe partea de online al acestor jucatori fiind redus.

ContentSpeed.ro, nota 6:

Dat fiind profilul produselor este probabil sa se mai produca una-doua intrari ale supermarket-urilor in zona online si aici cred ca putem vorbi fara retinere de Penny si de Auchan. Nu va fi accelerata incursiunea in comertul online pentru toate supermarketurile din Romania pentru ca la nivel de grup nu sunt magazine online in tarile de bastina si regula spune ca mai intai se testeaza conceptul in tara de origine si ulterior se propaga. De asemenea, nu credem ca se va testa conceptul ecommerce in Romania pentru ca vorbim despre o piata in dezvoltare iar focusul in online se duce cu precadere in zona electro-it, fashion si anvelope. Va trebui sa vedem ce se intampla in zona food cu livrarea pentru ca, de fapt, aici este provocarea. Daca hypermarket-urile opteaza pentru click&collect, asa cum a procedat cora, atunci consumatorii se vor opri la supermarket doar pentru a-si ridica produsele. Pana acum, conceptul food online a fost folosit pentru servicii de catering si pentru comercializarea in regim B2B.

Cu siguranta vor intra in online asa cum se cuvine si jucatorii traditionali cu notorietate in Romania. Vor intra mai repede cei care sunt in sistem de franciza sau pe cont propriu pentru au o libertate mai mare. Mai dificil va fi pentru cei care sunt deja in online in alte tari din simplul motiv ca trebuie armonizata politica comerciala de pe site-ul international cu cel de pe piata locala.

Koyos.ro, nota 9:

Super si hypermarket-urile sunt deja prezente in online, altele au planuri declarate sa se adreseze clientilor si prin intermediul comertului online