Wall-Street.ro continua noul format de articole, original si inedit – noi venim cu afirmatii pe care specialisti din piata, in cazul de fata bloggeri romani, le comenteaza si le noteaza in functie de gradul de veridicitate si propriile convingeri.

O afirmatie a wall-street.ro a fost notata de la 1 la 10, in functie de gradul de corectitudine al ei. Astfel, daca o afirmatie primeste nota 1 inseamna ca specialisul din piata (blogger in cazul de fata) o considera total falsa/imposibil de realizat, in timp ce nota 10 inseamna ca este complet de acord cu respectiva afirmatie.

Mai mult, specialistii sunt invitati sa argumenteze notele aferente afirmatiilor.

Respondentii sunt:

Vali Petcu (Zoso.ro)
Cristian Manafu (Manafu.ro)
Cetin Ametcea (Arhiblog.ro)
Razvan Pascu (RazvanPascu.ro)
Cristi China Birta (Chinezu.eu)
Andreea Stan (AndreeaStan.ro)
Sabina Cornovac (Sabina-Cornovac.ro)
Diana Enciu si Alina Tanasa (Fabulousmuses.net)

In tabelul de mai jos, puteti vizualiza enunturile propuse de wall-street.ro, media notelor oferite de catre cei opt respondenti, precum si cine a dat cea mai mica, respectiv cea mai mare nota.

In slide-urile urmatoare, va invitam sa vizualizati fiecare afirmatie in parte cu notele si comentariile aferente oferite de fiecare top manager in parte.

(Click pentru marire)

Investitiile advertiserilor in bloguri au crescut comparat cu 2012

Investitiile advertiserilor in bloguri au crescut comparat cu 2012

Vali Petcu (Zoso.ro)

Nota 8: “Da, au fost mai putine campanii, dar mai mari si mai bine coordonate. Cumva s-a trecut de la incercarea mediului cu degetul la investitii un pic mai serioase si masuratori mai atente.”

Cetin Ametcea (Arhiblog.ro)

Nota 10: - niciun comentariu

Razvan Pascu (RazvanPascu.ro)

Nota 7 – “Nu am simtit sa creasca semnificativ, poate doar s-au reorientat pe anumite nise. Inca mai este mult loc de crestere.”

Cristi China Birta (Chinezu.eu)

Nota 7 – “In ceea ce ma priveste, da, pot spune ca au crescut. Pentru ca ce facem noi la kooperativa.ro se potriveste la fix cu ce vor companiile si agentiile, asa ca pentru noi a fost un an de crestere. Nu pot vorbi despre toata piata, per ansamblu, pentru ca nu am date. Dar, din discutiile cu alti bloggeri si cu anumite agentii si companii, am inteles ca 2013 a fost un am mai degraba de stagnare decat de crestere. Dar, repet, sunt doar discutii, nu am nimic statistic in acest sens.”

Andreea Stan (AndreeaStan.ro)

Nota 10 – “Cred insa ca in 2014 lucurile vor stagna, mai ales in zona celor care nu convertesc, nu aduc plus valoare. Vor creste investitiile in segmentul de bloggeri care aduc rezultate.”

Sabina Cornovac (Sabina-Cornovac.ro)

Nota 8 – “Cred ca au crescut pentru unele bloguri, adica mai putine si mai bune. Cred ca s-a investit mai mult, dar doar acolo unde a trebuit si unde s-au vazut rezultate in 2012.”

Diana Enciu si Alina Tanasa (Fabulousmuses.net)

Nota 8 – “Se acorda o atentie vizibil mai mare online-ului si proiectelor customizate, iar clientii incep sa creada foarte mult in bloggeri, in ceea ce ofera acestia si uneori unde e cazul in imaginea lor.”

Cristian Manafu (www.Manafu.ro)

Nota 8 - "Se poate observa o crestere a cheltuielilor mai degraba in zona proiectelor speciale si o dezvoltare a unor nise din blogging (tech si fashion). Am vazut advertiseri noi din randul companiilor mari, insa, ca in alti ani, au fost mai multe campaniile punctuale din partea firmelor mijlocii."

In 2014 aceste investitii vor continua sa creasca de ce (nu)?

Zoso.ro

Nota 8 – “Da. Au ramas doar doua medium-uri pentru publicitate: TV-ul si Internetul, iar blogurile sunt acolo in frunte, inaintea site-urilor, care vand la kilogram, si a Facebook, care e dubios si poluat.”

Arhiblog.ro

Nota 10 – Fara comentarii.

RazvanPascu.ro

Nota 10 – “Da, cred ca vor fi din ce in ce mai multe campanii pe bloguri, campanii realizate exclusiv pentru bloggeri. Sunt cateva agentii bune de comunicare in piata care fac campanii interesante cu bloggerii cei mai potriviti pentru produsul promovat, dar si multe altele care fac campanii pe banda rulanta cu aceeasi bloggeri de fiecare data, chiar daca acestia nu se potrivesc mereu oricarui client. Sper ca in 2014 clientul sa intervina mai des si sa se implice mai mult, pentru ca unele agentii de comunicare chiar isi fac de cap pe banii acestora.”

Chinezu.eu

Nota 8 – “Noi pariem pe cresterea investitiilor in blogurile de nisa si in cele de brand personal, nu in cele generaliste. Pe acest "pariu" am construit si kooperativa.ro, de altfel. Asa ca, in ceea ce ne priveste, noi ne asteptam la crestere si in 2014.”

AndreeaStan.ro

Nota 1 – Raspunsul este la intrebarea anterioara.

Sabina-Cornovac.ro

Nota 8 – “Vor creste la fel doar unde merita si astfel vor ramane usor, usor pe piata doar bloggerii care au comunitati mari si fidele si care livreaza rezultate palpabile.”

Fabulousmuses.net

Nota 10 - "Evident, da!"

Manafu.ro

Nota 7 - "Investitiile au crescut in ultimii ani si firesc ar urma sa creasca si in 2014. Dar poate mai putin ca anul acesta."

Anul acesta ai generat mai multe venituri din blogging

Anul acesta ai generat mai multe venituri din blogging

Zoso.ro

Nota 10 – “Da, cum ziceam mai sus, campanii mai putine, dar mai bune.”

Arhiblog.ro

Nota 10 - No comment.

RazvanPascu.ro

Nota 10 - "Da, dar nu foarte mult in plus fata de anul trecut. Cresterea va fi la final de an de maximum 10-15%."

Chinezu.eu

Nota 10 - "Daca vorbim doar despre chinezu.eu, fata de 2012 am avut o crestere de aproximativ 20%. Per total kooperativa.ro a fost in jur de 35%."

AndreeaStan.ro

Nota 10 - "Fata de anul trecut cand eram inca la inceputul experimentului numit blogger oficial. Pana anul trecut blogul meu personal era doar un pseudonim, fara posibilitatea de contact si neasociat cu numele meu. In plus, anul acesta am avut sansa sa fac parte, ca blogger, din campanii integrate mari si de succes."

Sabina-Cornovac.ro

Nota 10 - "Am si investit in publicitate si branding personal, am scris mai mult si m-am implicat in campanii mai mari, am refuzat ce nu am crezut ca va merge la mine si per total castigurile au fost mai mari, din toate punctele de vedere."

Fabulousmuses.net

Nota 9 - "Anul acesta www.fabulousmuses.net s-a conturat si a evoluat individual si ca un adevarat business. Nu s-a mai manifestat ca ramura a agentiei Fabulous PR&Events."

Manafu.ro

Nota 5 - "Nu am cautat activ niciodata campanii, eu fiind prezent mai mult in zona consultantei social media, dar pot spune ca am avut aceeasi cerere ca in ultimii doi ani."

Concurenta in blogosfera este onesta/corecta

Concurenta in blogosfera este onesta/corecta

Zoso.ro

Nota 5 - "Nu exista corectitudine in business, fiecare trage cat poate spuza pe turta lui. Cei care incearca sa fie corecti sunt mai apreciati de public si de comunitatea lor, ceilalti fac ce pot."

Arhiblog.ro

Nota 1 - Fara argumente.

RazvanPascu.ro

Nota 10. "Da, pe nisa de turism sunt bloggeri onesti. In principiu, concurenta este onesta in toata blogosfera, insa uneori sunt bloggeri care vor sa isi arate masculinitatea prin atacuri asupra celorlalti. Nu o fac din rautate, ci pentru ca blogosfera se reduce la oameni, sentimente, personalitate. Totul e foarte personal in blogosfera si poate ajunge sa nu iti placa de cineva pur si simplu, fara ca acesta sa iti fi facut ceva sau fara sa il cunosti cum este, de fapt."

Chinezu.eu

Nota 6 - "Concurenta in blogosfera e ca in orice piata. Adica unii sunt fair, altii nu. Din fericire, lucrurile au inceput sa se cearna si pe partea asta si companiile si agentiile incep din ce in ce mai mult sa lucreze cu cei care dau dovada de seriozitate, nu de lambada 2.0. Trendul este pozitiv, deci."

AndreeaStan.ro

Nota 1 - "Absoult corect in teorie, absolut incorect in realitate. Pentru ca blogging-ul inseamna mai mult decat cuvinte bine insirate, idei, opinii cititori. O parte insemnata a calitatii de blogger inseamna relationarea offline. Nu toti au acces la toate evenimentele, agentiile, clientii: majoritatea evenimentelor se petrec in Bucuresti, dar bloggeri sunt in toata tara, majoritatea au si un job real separat in viata de zi cu zi si nu pot aloca la fel de mult timp scrisului si documentarii, una e sa iti placa sau nu ce scrie cineva si alta e sa iti placa sau nu ca si persoana, unii bloggeri vin din lumea media unde au deja un brand format etc."

Sabina-Cornovac.ro

Nota 6 - "Nu imi place sa generalizez, deci nu voi spune un raspicat "Nu!". Insa anul acesta parca a fost cel al certurilor, al invidiilor, al saparilor si al celor care dau mailuri de genul <Eu de ce nu am fost invitat in campanie?> sau <Ala de ce colaboreaza cu voi si eu nu?>. Eu prefer sa ii vad doar pe cei care isi vad de treaba si care considera ca bloggerii, pentru a creste blogosfera romaneasca, trebuie sa lucreze ca o echipa, nu sa fie dusmani."

Fabulousmuses.net

Nota 4 - "Deloc. Daca analizam concurenta prin prisma proiectelor pe care le primesc bloggerii trebuie sa spun ca nu o gasim deloc corecta. La o simpla analiza putem observa rapid favoritisme exercitate in agentii si multe alte tips&tricks care consideram ca nu sunt deloc profi."

Manafu.ro

Nota 8 - "Nu vad o concurenta in blogosfera in adevaratul sens al cuvantului. Vorbind foarte mult de bloguri generaliste, concurenta ar insemna o competitie intre bloggeri. Si nu cred ca si-a propus cineva sa fie mai bun decat altii. Si nici nu s-a vazut."

In 2014 vom asista la aparitia mai multor bloguri nisate decat anul acesta/in 2012

In 2014 vom asista la aparitia mai multor bloguri nisate decat anul acesta/in 2012

Zoso.ro

Nota 8 - "Da. Probabil inca vreo trei."

Arhiblog.ro

Nota 1 - Fara argumente.

RazvanPascu.ro

Nota 10 - "Da, categoric. Am spus-o de multe ori, cred foarte mult in afaceri de nisa, iar blogosfera de nisa va continua sa creasca si sa devina din ce in ce mai credibila. Pentru ca totul se reduce la credibilitate si vizibilitate pe nisa ta."

Chinezu.eu

Nota 10 - "Categoric, da. Si la aparitia unora noi, dar si la iesirea la lumina #casazicasa a altora mai vechi, nebagate, din diverse pricini, in seama pana acum de spenderi."

AndreeaStan.ro

Nota 5 - Ne dorim asta de atat de mult timp, incat de ce sa nu speram ca s-ar intampla in 2014?! 2013 a fost un bun inceput pentru dezvoltarea acestora, dar loc mai e."

Sabina-Cornovac.ro

Nota 10 - "Sunt absolut sigura de asta pentru ca e nevoie. Se vede deja ca zonele de fashion, beauty, cooking si turism cresc pe zi ce trece si sigur se vor dezvolta si altele. Personal, as vrea sa vad ceva axat pe auto, dar doar pe un anumit tip de masina, pe sanatate (scris "pe romaneste"), pe accesorii femei etc."

Fabulousmuses.net

Nota 8 - "Evident, odata ce se observa potentialul unui blog ca business, vor fi multi care vor incerca sa se dezvolte in directia aceasta."

Manafu.ro

Nota 8 - "Asa ar trebui sa se intample. O sa vedem poate o repozitionare pentru anumite bloguri. O sa vedem foarte multe bloguri de opinie (e an electoral, multi oameni de media au acum bloguri). La nise, o sa vedem o crestere tot pe segmentele traditionale: Tech, Fashion, Food, Travel. Poate zona Home Improvement si Deco o sa creasca."

In viitorul apropiat vom asista la o consolidare a blogosferei din Romania prin achizitii

In viitorul apropiat vom asista la o consolidare a blogosferei din Romania prin achizitii

Zoso.ro

Nota 1 - "Nu. Majoritatea blog-urilor sunt personale."

Arhiblog.ro

Nota 5 - Fara argumente.

RazvanPascu.ro

Nota 1 - "Nu cred asta. Suntem foarte departe si multe bloguri romanesti sunt construite in jurul brandurilor personale. Ar fi greu ca blogul sa reziste fara cel care l-a creat. Inca."

Chinezu.eu

Nota 9 - "Daca viitorul apropiat inseamna vreo doi-trei ani, raspunsul meu este da. Probabil vom vedea si la anul ceva miscari pe zona asta (chiar si noi avem ceva in plan...), dar va fi ceva subtire, mai mult un semnal pentru ce va veni."

AndreeaStan.ro

Nota 1 - "Vorbim aici de achizitia unor bloguri de catre companii?! Nu cred. Poate doar sa angajeze omul din spate sa puna cuvintele frumos in ordine pe alte bloguri. Si aici nu vorbim de achizitii."

Sabina-Cornovac.ro

Nota 5 - "Nu cred ca achizitiile care inseamna ca un blogger sa isi vanda domeniul, inseamna consolidare a blogosferei si sper sa nu se intample prea curand, mai ales in cazul celor care deja au comunitati frumoase si scriu bine. Ceea mi se pare de bun augur este faptul ca din ce in ce mai multi bloggeri se unesc in proiecte comune, de exemplu Auras Mihai Geambasu si Vlad Dulea cu <Trailere comentate>".

Fabulousmuses.net

Fara nota, fara comentarii.

Manafu.ro

Nota 2 - "Nu exista niciun motiv pentru cineva sa cumpere un blog acum."

Blogging-ul se va apropia din ce in ce mai mult de profesia de jurnalist (si) in Romania

Blogging-ul se va apropia din ce in ce mai mult de profesia de jurnalist (si) in Romania

Zoso.ro

Nota 1 - "Nu, din mai multe motive. Unul ar fi ca un blogger isi permite sa nu ceara o reactie unui om despre care scrie cand stie ca acesta nu este sincer sau nu va spune decat platitudini de PR. De exemplu, ce l-as putea intreba eu pe (Calin) Fusu: <Buna ziua! Ati bagat in pamant pe ascuns Neogen.ro si nu vreti sa recunoasteti ca din cauza managementului dvs. defectuos. Ce mai face Zumzi?> Ce sa raspunda la asta?."

Arhiblog.ro

Nota 10 - Fara comentarii.

RazvanPascu.ro

Nota 10 - "Sper ca da, sunt optimist sa spun ca da. In ultimii ani, atat profesia de jurnalist, cat si cea de blogger, sufera la capitolul imagine. De cele mai multe ori, pe nedrept. Cred ca tot mai multi jurnalisti isi vor face bloguri personale."

Chinezu.eu

Nota 9 - "Nu ca imi place sa fac profetii #sauceva :D, dar risc una: bloggerii vor deveni din ce in ce mai mult jurnalisti, asa cum jurnalistii vor deveni din ce in ce mai mult bloggeri."

AndreeaStan.ro

Nota 5 - "Adevarul e undeva la mijloc. Bloggerii au inceput sa se cearna. Cine a inteles ca poate face din asta jurnalism (si sunt cativa pe care i-am vazut evouland bine), o face deja si face si bani din ea. Exista multi insa care nu sunt atrasi de idee. Pentru ei, blogul reprezinta altceva."

Sabina-Cornovac.ro

Nota 8 - "Cred ca jurnalistii care intra in blogosfera nu fac altceva decat sa ajute la profesionalizarea si credibilizarea ei, atata timp cat fac diferenta intre articolele pe print sau pentru un ziar si postarile pe blogul unde ei reprezinta intreaga redactie. Deci, da, cred ca blogging-ul si jurnalismul se vor intrepatrunde din ce in ce mai mult."

Fabulousmuses.net

Nota 10 - "Daca un blogger isi trateaza cu maxim profesionalism si dedicare jobul, clar se va ajunge in punctul in care materialele sale vor fi la fel de documentate si de ofertante ca cele ale unui jurnalist. Un exemplu poate fi chiar www.fabulousmuses.net, unde avem pictoriale realizate ca pentru o revista glossy, de cele mai multe ori pentru proiectele speciale realizate in colaborare cu clientii nostri."

Manafu.ro

Nota 7 - "Sunt multi jurnalisti cu blog acum care pot crea acest trend. Pe de alta parte, in fata advertiserilor, unii bloggeri se pozitioneaza deja ca jurnalisti, nu prin asimilarea titulaturii, ci mai degraba prin adoptarea practicilor jurnalistice. Cei mai multi, insa, vor ramane la blogging-ul personal."