1 / 4

Reteta succesului: Pret mai bun, promovare mai multa, context favorabil

In ciuda asteptarilor optimiste venite din toate directiile pietei privind oferta Petrom, un cumul de factori globali sau particulari au determinat esecul acesteia si amanarea pana anul viitor.

Valentin Ionescu este de parere ca un factor important a fost contextul de piata nefavorabil, mai ales ca in timpul ofertei Petrom s-au amplificat vestile negative, venite dinspre Statele Unite ale Americii, Italia sau Portugalia.

“Oferta a adus elemente noi, cu care piata nu este obisnuita si care nu au fost intelese, desi se practica de ani buni in state din jurul nostru, cum ar fi Polonia. Oferta nu s-a derulat prin bursa, BVB nu a avut niciun rol in stabilirea conditiilor, am fi fost implicati doar in raportarea de la finalul ofertei, daca s-ar fi incheiat cu succes”, a explicat Ionescu.

Un alt factor important ce a contribuit la insuccesul acestei oferte a fost pretul. Fiind vorba de o oferta secundara a unei companii listate, atractivitatea era strans legata de discountul oferit. Mai mult, directorul BVB crede ca discountul pentru investitorii de retail ar fi trebuit sa fie mult mai mare decat pretul minim.

Cred ca un discount de 20% era decent pentru retail si ar fi atras interesul. Pentru un investitor institutional un discount mai mic era acceptabil. In plus, oferta nu a fost foarte bine promovata”.

Cu o promovare mai buna si ub pret cu discount, oferta de vanzare a 9,84% din Petrom ar fi putut depasi instabilitatea financiara globala si s-ar fi putut incheia cu succes, considera Ionescu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri