1 / 6

Valurile crizei au inceput din noiembrie

Operatorul portuar Socep Constanta trece printr-un amplu program de restructurare a activitatii si a personalului, ca urmare a reducerii semnificative a transportului si a retragerii celui mai important client. Care sunt perspectivele societatii in conditiile unui trafic de 20% si doar jumatate din angajati a explicat Cristian Ianca, director general Socep, intr-un interviu acordat Wall Street.

Operatorul portuar a inregistrat in 2008 cel mai bun rezultat din ultimii ani, de 7,61 milioane lei (2,07 milioane euro), insa in ultimele doua luni ale anului traficul s-a redus considerabil.

“Criza a inceput sa se simta de la sfarsitul lui noiembrie, inceputul lui decembrie si s-a manifestat printr-o scadere a traficului in cele doua sectoare de activitate, terminalul de containere si cel al marfurilor generale. In ianuarie-februarie activitatea s-a redus cu 50%, iar in martie-aprilie traficul a ajuns la doar 20% din capacitate”, a declarat Cristian Ianca.
Criza financiara a lovit si mai puternic societatea, din luna mai cel mai mare client de pe sectorul de containere - CMA CGM - a retras serviciul BEX (Bosphorus Express) din Asia in Marea Neagra, iar din iulie directorul Socep afirma ca terminalul nu va mai avea activitate.

CMA CGM a format o alianta cu Maersk line pe linia Asia - Marea Negra, in luna mai, prin intermediul careia transportul se face pe vapoare de 9.500 TEU, capacitate ce depaseste restrictiile operatorul portuar. Pentru nave de containere mai mari de 5.000 TEU, la Socep exista anumite restrictii legate de pescajul si latimea navelor.

“Suntem in discutii cu alti clienti pentru terminalul de containere, dar momentan nu avem activitate pe acest sector”, a completat Ianca.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri