Grupul mizeaza pe o crestere organica

Grupul mizeaza pe o crestere organicaDirectorul companiei a precizat ca extinderea companiei este luata in calcul atat prin crestere organica – prin dezvoltarea parcul industrial Saratel, cat si prin fuziuni, exploatand orice oportunitate aparuta in piata.

Florin Urite (foto) afirma ca grupul Teraplast urmareste sa devina cel mai mare furnizor de solutii si sisteme integrate in domeniul instalatiilor si constructiilor din Romania.

Programul de investitii din perioada 2008-2013, in valoare de 66 milioane euro, anuntat de catre companie, presupune constructia de noi fabrici in parcul industrial de 22 ha din Saratel, extinderea capacitatilor de productie, dezvoltarea portofoliului de produse si dezvoltarea regionala.

Pana in prezent au fost relocate la Saratel fabricile de tevi PVC, de profile PVC, de granule plastifiate din PVC. De asemenea, au fost construite fabrici pentru produse noi, cum ar fi tevile corugate si caminele de vizitare, iar in perioada urmatoare va fi relocata fabrica de fitinguri PP (polipropilena) si va fi construit un depozit de produse finite.

Teraplast opereaza 12 showroom-uri in tara si studiaza posibilitatea dechiderii de noi puncte de lucru pentru a asigura o crestere organica a business-ului de tamplarie termoizolanta TeraGlass.

Compania va avea de castigat de pe urma programului Prima Casa

Compania va avea de castigat de pe urma programului Prima CasaProiectul Prima Casa a fost initiat de catre guvernantii Romaniei pentru a relansa creditarea, cat si piata constructiilor, zona in care activeaza si procesorul de PVC Teraplast.

“In conditiile in care acest program va aduce o deblocare a pietei imobiliare, cu siguranta ca si Teraplast va avea de castigat pe segmentele de activitate care au legatura cu piata rezidentiala, si anume sistemul de canalizari interioare, sistemul de profile sau sistemul de ferestre TeraGlass”, explica Florin Urite, directorul general al Teraplast.

Totodata, el a explicat ca deblocarea pietei de constructii va fi posibila doar in momentul in care va exista finantare pentru proiectele publice de infrastructura, precum si in momentul in care institutiile bancare vor relansa creditarea pentru proiectele private din domeniul rezidential.

De asemenea, programul de modernizare a infrastructurii Romaniei si reabilitarea imobilelor vor sustine afacerile grupului in acest an.

“In conditiile in care Romania are de recuperat pe segmentul de infrastructura un decalaj mare fata de tarile europene dezvoltate, consumul de produse de PVC nu ar trebui sa scada in perioada urmatoare”, sustine Urite.

Programul Operational Regional prevede un sprijin financiar de 3,8 miliarde de euro pentru Romania pentru imbunatatirea infrastructurii regionale si locale si dezvoltarea mediului de afaceri.

Directorul general mizeaza, totodata, pe o crestere a afacerilor pe fondul reabilitarii imobilelor existente. In mod normal, conductele dintr-un imobil trebuie inlocuite dupa 30 de ani, pentru ca alimentarea cu apa sau gestionarea apelor uzate sa se realizeze corespunzator.

Urite: Prin Bursa am atras un volum important de lichiditati

Urite: Prin Bursa am atras un volum important de lichiditatiTeraplast Bistrita (TRP) s-a listat in luna iulie a anului trecut prin intermediul unei oferte publice initiale ce a atras 15,6 milioane euro.

IPO-ul a oferit companiei o valoare de piata de 68 milioane euro, dar dupa un an de la listare si o pierdere de 58% a valorii actiunilor, capitalizarea companiei a scazut la 26,35 milioane euro.

Urite precizeaza ca oferta Teraplast a reusit sa atraga un volum important de lichiditati, in momentul de fata compania fiind bine capitalizata, ceea ce genereaza un avantaj competitiv important, mai ales in contexul economic actual.

Desi a inregistrat un profit net de 19,32 milioane lei, compania nu a acordat dividende actionarilor.

Intrebat daca societatea urmeaza sa repartizeze profitul obtinut in acest an, directorul general a precizat ca decizia de alocare a dividendelor este de competenta Adunarii Generale a Actionarilor, astfel ca doar actionarii pot hotari acest aspect.

In ciuda crizei, compania si-a prognozat afaceri in crestere

In ciuda crizei, compania si-a prognozat afaceri in cresterePe o piata de procesare a PVC-ului de maxim 50.000 tone intr-un an de criza, compania si-a bugetat o cifra de afaceri de 213,18 milioane lei, in crestere cu 9% fata de anul precedent.

Aceasta crestere a afacerilor este pusa pe seama cresterii cotei de piata, ca urmare a introducerii in portofoliu a unor noi produse si a unor proiecte de dezvoltare, sustine Florin Urite.

“Anul acesta compania a demarat productia si a lansat pe piata camine de vizitare, tevi corugate PP – fiind singurul producator de pe piata locala, in acest moment, profile ecologice pentru tamplarie PVC, camine de apometru si rezervare de polietilena”, afirma directorul general al Teraplast.

Totodata, anul acesta compania a adoptat doua noi obiecte de activitate: colectare de deseuri nepericuloase si recuperarea materialelor reciclabile sortate.

“Noile obiecte de activitate au fost introduse pentru a reglementa activitatea noastra proprie, care implica si cele doua noi operatiuni. Nu vorbim aici de realizarea acestor activitati la nivel industrial, fiind doar un serviciu pe care il oferim clientilor de pe segmentul de profile”, afirma reprezentantul Teraplast.

Compania preia deseurile rezultate din constructia tamplariei termoizolante si le recicleaza, materialele obtinute fiind ulterior folosite pentru fabricarea suportilor pentru ambalare, ne-a explicat el.

Portofoliul de produse ale grupului acopera toata gama instalatiilor (mai putin cele de incalzire si ventilatie), permitand vanzarea de sisteme complete de solutii.

Gama de produse Teraplast este structurata pe noua sisteme: de alimentare cu apa, sistemul de canalizari exterioare, de canalizari interioare, de decoratiuni si amenajari interioare si exterioare, profile PVC pentru tamplarie, granule din PVC, sistemul de cahle din teracota, sistemul electric si sistemul TeraGlass (ferestre si usi din PVC si aluminiu).