1 / 8

Performanta Ministrului Finantelor Publice – Ioana Petrescu

Peste jumatate din liderii din business (53%) considera ca activitatea ministrului Finantelor Publice, in primele 100 de zile de la investire, este buna sau acceptabila. Procentul celor nemultumiti este de 36% - cel mai mic nivel dintre toti cei sapte noi ministri.

Ministrul Finantelor Publice, Ioana Petrescu a demonstrat prin cateva actiuni si prin comunicare ca respecta contribuabilul, in general. Mult mai deschisa spre dialog cu mediul de afaceri decat predecesorii sai, aminteste - din acest punct de vedere - de prestatia celui mai bun ministru de finante de dupa 1989, Mihai Tanasescu. Succesul Ioanei Petrescu va depinde de capacitatea de a profesionaliza si responsabiliza corpul functionarilor publici din Minister si de rezistenta de care va da dovada fata de presiunile politice in privinta activitatii de control fiscal si fata de interesele din zona de legislatie fiscala.

ASPECTE POZITIVE ALE ACTIVITATII: + facilitatile pentru profitul reinvestit; + renuntarea la unele taxe si tarife si comasarea altora pentru a eficientiza activitatea de colectare si pentru a imbunatati climatul de business; + initierea demersurilor pentru reducerea CAS care, daca se va implementa, va fi una din cele mai importante decizii de crestere a competitivitatii Romaniei in domeniul muncii de la introducerea cotei unice si pana in prezent; + masurile de imbunatatire a sistemului de raportare si plati de impozite in regim on-line.

ASPECTE NEGATIVE ALE ACTIVITATII: - calitatea proasta a unor texte de lege pregatite de functionari din minister/ANAF fara sa tina cont de recomandarile mediului de afaceri si ale profesionistilor din domeniu care au analizat in extenso deficientele propunerilor legislative (ex. taxa pe constructii speciale). Capacitatea personalului si a expertilor din minister/ANAF de a genera legi sau decizii cu caracter fiscal ce pot fi implementate si care sa produca beneficii mai mari decat pagubele pe care le genereaza este pusa sub un semn de intrebare extrem de serios; - cresterea fiscalitatii prin introducerea de noi impozite (ex. taxa pe constructii speciale) si majorarea semnificativa a unor taxe locale si accize pe diverse produse (ex. majorarea accizei la combustibili); - intarzieri serioase in restructurarea si profesionalizarea ANAF, cu efect direct in nivelul inca extrem de slab al colectarii, in special in zona afacerilor cu potential ridicat de neconformare cu prevederile legale, precum si cu privire la controlul fiscal, administrarea fiscala, contencios fiscal etc.; - intarzierea rescrierii Codului Fiscal, care contine multe prevederi neclare si insuficiente, mai ales cu privire la tranzactii complexe.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri