1 / 11

1. Victor Ponta: "Unire si schimbare"

Candidatul PSD Victor Ponta a avut o campanie electorala elaborata, structurata pe mai multe mesaje, unele de ordin principal, altele secundare. Mesajele principale ale lui Ponta au fost concentrate in doua slogane, respectiv „Presedintele care uneste” si „Voteaza schimbarea pana la capat”. Pe de alta parte, campania lui Ponta a avut si un al treilea mesaj principal, care e prezentat in subsidiar, sub forma de logo, respectiv acele motive populare traditionale romanesti care fac referire implicita la sloganul "Mandri ca suntem romani”, potrivit Mediafax.


Sloganele redau, in esenta, mesajele de baza ale USL, mizandu-se pe faptul ca votul politic cu care aceasta alianta politica si electorala a castigat alegerile locale si parlamentare din 2012 , precum si votul a 7,4 milioane de alegatori de la referendumul pentru demiterea lui Traian Basescu, vor putea fi transferate catre Victor Ponta.


Victor Ponta a utilizat si alte doua mesaje de ordin secundar, concretizate in sloganele „Doar Ponta protejeaza pensiile” si „Doar Ponta a scazut taxele”. Aceste slogane au menirea de a marca diferenta fata de contracandidati, dar si de a radicaliza propriul electorat, „speriat” de o potentiala taiere a pensiilor sau crestere a taxelor. In afara de aceste mesaje secundare, candidatul PSD a mai folosit un slogan, respectiv „Victor Ponta presedinte”, care face parte din categoria sloganelor banale, neconvingatoare, dar care e foarte utilizat de orice candidat.


Campania lui Ponta s-a remarcat si printr-o serie de atacuri desfasurate printr-un vector secundar de imagine, respectiv purtatotul de cuvant al campaniei, Gabriela Firea, referitoare la faptul ca al doilea plasat in sondaje, Klaus Iohannis, nu are copii si ar fi fost implicat in traficul international de copii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri