1 / 8

Ovidiu Galan, Iulius Group

Ovidiu Galan (foto) conduce departamentul de marketing al retelei Iulius Group, fiind responsabil cu patru centre comerciale, amplasate in Iasi, Cluj-Napoca, Timisoara si Suceava.

“Am avut oportunitatea sa lucrez inca din primul an de functionare al Iulius Mall Iasi in compania care a devenit in scurt timp cel mai mare operator roman de shopping mall-uri din Romania. Veneam din vanzari si stiam ca abilitatea de a vinde si creativitatea sunt atu-uri importante in obtinerea unui job. Marketingul centrelor comerciale era la inceput. Era vremea celui de tip «mass market», loveai cu multe gloante si erai sigur ca nimereai”, isi aminteste Ovidiu Galan.

Lucrurile s-au schimbat, continua el. Masurabilitatea mediilor a devenit un criteriu extrem de important cand se face un media plan. Pietele se segmenteaza pe nise, prin urmare bazele de date au devenit extrem de pretioase. “Trebuie sa tinem cont si ca retelele de retail modern au acum un reach (n.r.: grad de penetrare) comparabil cu cel al retelelor outdoor”, subliniaza Galan.

Marketerii mall-urilor stiu ca doi vectori sunt importanti in operarea comerciala, considera specialistul Iulius Group: clientul si retailerul. “E o simbioza perfecta intre ei, iar marketerul se asigura ca fiecare parte castiga. Iar din castigul primelor doi rezulta si castigul celui de-al treilea: operatorul. E, de fapt, o relatie win-win-win. Cand startam un event ne facem bine temele: obiectiv, strategie, concept creativ, planificarea actiunilor si evaluarea rezultatelor”, afirma Galan.

Printre campaniile coordonate in ultimul an se numara: Kilometri de vacanta, Pretul corect, Cea mai iubita sotie, prietena, mama, Iubire in Las Vegas si 1 Like e o joaca de copil. “Inovam in echipa. Convingem publicul. Analizam rezultatele. Orice zi este o noua provocare. Nu exista rutina. Mereu apare un nou task. Viziunea managementului si dezvoltarea companiei ne obliga sa fim mereu updatati ca sa facem fata cu succes noilor proiecte”, asa descrie Galan o zi de lucru.

Cea mai mare greseala pe care o poate face un marketer de mall este lipsa unei planificari strategice riguroase, care poate anula o idee. Degeaba ai avut-o daca nu a fost implementata cu succes, sintetizeaza el.

“Dupa ce ai fost intr-un restaurant nu-ti amintesti exact cat a costat masa, ci doar daca ti-a placut sau nu. Cam asa este si cu clientii nostri. Daca ii stii nevoile, motivatiile, dorintele si asteptarile si-i faci livrarea corecta, l-ai castigat. Si chiriasul este multumit. Este o reactie in lant. Iar ulterior, Iulius Mall investeste mult in fidelizare”, explica Galan.

Cum se masoara succesul? Exista mai multi factori care trebuie analizati in evaluarea rezultatelor, continua el: vanzari pe metru patrat, chestionare retaileri, liste de asteptare, trafic, media coverage etc. “In plus, ne incurajam clientii sa ne dea permanent sugestii pentru livrarea ulterioara a unor produse si servicii de calitate”, mai spune Ovidiu Galan.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri