Zara

ZaraZara este cel mai dezvoltat brand al grupului Inditex pe plan local. In total, in Romania sunt deschise 19 magazine Zara cu o suprafata totala de circa 28.000 mp.

Grupul spaniol Inditex, din portofoliul caruia fac parte branduri ca Zara, Pull and Bear sau Stradivarius, are in total 84 de magazine pe plan local. Cele mai multe magazine, 19, sunt deschise sub brandul Zara. Urmatoarele branduri ca numar de unitati sunt Pull and Bear cu 17 magazine, si Bershka si Stradivarius cu cate 16 unitati.

In total, suprafata magazinelor Inditex din Romania este de circa 68.000 mp.

Oysho, Massimo Dutti si Zara Home sunt celelalte branduri sub care Inditex a deschis magazine in Romania.

Sursa foto:wikipedia.org

Sursa foto cover: FreeDigitalPhotos.net.

H&M

H&MH&M a deschis deja primele 16 magazine pe plan local in doi ani de la intrarea pe piata, iar al 17-lea urmeaza sa se deschida in curand. Potrivit calculelor Wall-Street.ro suprafata de vanzare se ridica la circa 30.000 mp.

C&A

C&AC&A are in prezent in Romania 21 de magazine, potrivit informatiilor de pe site-ul global al retailerului. Avand in vedere ca magazinele companiei au suprafete cuprinse intre 1.200 si 1.400 mp, suprafata totala de vanzare se ridica tot la circa 30.000 mp.

Takko

TakkoTakko Fashion a intrat pe piata din Romania in 2007, iar pana in prezent a deschis pe plan local 57 de magazine cu o suprafata totala de aproape 30.500 mp.

Takko si-a propus sa deschida inca 7 magazine in urmatoarele 6 luni.

House of art

House of artStaff Collection compania care detine magazinele House of Art, Levi’s, Fox si Eponge pe plan local a intrat in insolventa la inceputul acestui an.

"Procedura de insolventa a companiei Staff Collection este in perioada de observatie. Ea se afla in faza de solutionare a contestatiilor formulate la tabelul preliminar de creante. Dupa afisarea tabelului definitiv de creante, societatea intentioneaza sa propuna un plan de reorganizare", a spus Radu Lotrean, senior partner la Casa de Insolventa Transilvania, administratorul judiciar al companiei.

La finalul lunii iulie 2012, Staff Collection avea 48 de magazine sunt brandul House of Art, cu o suprafata de aproape 21.000 mp, potrivit datelor CITR.




New Yorker

New YorkerNew Yorker are 24 de magazine in Romania, surpafata totala fiind potrivit calculelor Wall-Street.ro de circa 18.000 mp. New Yorker mai are in plan alte trei deschideri pana la finalul acestui an, din care una va avea loc pe 4 octombrie in Palas Iasi. Magazinul are o suprafata de 800 mp.

Sprider Stores

Sprider StoresSprider Stores mai are potrivit informatiilor din piata 14 magazine deschise pe plan local. Avand in vedere ca suprafele inchiriate de companie depasesc in general 1.000 mp, suprafata de vanzare a companiei este de 10.000-15.000 mp.

Bershka

BershkaInditex are 16 magazine Bershka in Romania cu o suprafata totala de vanzare de circa 12.000 mp.


Kenvelo

KenveloGrupul Kenvelo are peste 70 de magazine in Romania, cele mai multe, 47, sub brandul Kenkelo si restul sub brandurile Tom Tailor, Lee Copper si Time Out.

Cele 47 de magazine Kenvelo au o suprafata de vanzare de 10.000 mp. In total, brandurile din grupul Kenvelo ocupa o suprafata de retail de 16.000 mp.

Cine mai intra in topul celor mai extinse branduri

Cine mai intra in topul celor mai extinse branduriSteilmann are in Romania 52 de magazine a caror suprafata totala de vanzare este de 8.000 mp.

O retea de peste 15 magazine mai au si brandurile Pull and Bear si Stradivarius din grupul Inditex, dar si Lee Cooper din portofoliul grupului Kenvelo are 17 magazine in Romania.

Orsay, Fox, TinaR si Motivi se numara de asemenea printre brandurile care peste 15 magazine in Romania. Ca suprafete de vanzare, la un pas de top se numari si retaileri cu mai putine magazine, cum ar fi Debenhams, care are o surpafata de vanzare de circa 9.000 mp distribuita in 6 unitati.

Datele legate de suprafetele de vanzare sunt bazate pe suprafetele medii ale magazinelor si sunt estimari ale Wall-Street.ro.

Piata de fashion din Romania s-a extins considerabil in ultimii ani, jucatori ca C&A, H&M, Inditex, Takko sau New Worker extinzandu-se agresiv si ajungand sa aiba suprafete de vanzare de zeci de mii de mp. In cadrul topului am inclus doar retailerii de articole vestimentare, nu am inclus magazinele de incaltaminte si accesorii si nici brandurile cu articole sport. In zona de incaltaminte si accesorii cele mai extinse retele apartin Leonardo si Deichman.