Bucuresti

Bucuresti

Potrivit instrumentului lansat de DTZ Echinox, o compania cu 200 de angajati care alege un birou aflat la 70% pe scara calitatii, va plati lunar pentru fiecare post de lucru 2.329 euro pe luna, costul total anual ajungand la peste 465.000 euro, in conditiile unui raport de 1 la 1 intre post de lucru si angajat.

Daca raportul post de lucru-angajat este insa de 0,7, una din marjele utilizate, atunci si costurile companiei scad. Astfel, anual se vor plati 326.000 euro.

Suprafata medie/post de lucru: 8,6 mp

Chirie medie ( pentru tipul de birou selectat-n.r.): 164 euro pe mp/an

Budapesta

Budapesta

In Budapesta, o companie cu acelasi numar de angajati si acelasi spatiu de birouri la nivel de calitate si amplasare va plati 1.988 euro pe post de lucru anual si va avea un cost total anual de peste 397.000 euro.

Aici, in cazul unui raport de 0,7 la 1 post de lucru la angajat, costurile totale anuale ar scadea la 278.000 euro.

Suprafata/post de lucru: 9,9 mp

Chiria medie: 118 euro pe mp/an

Sursa foto: Sura Nualpradid, freedigitalphotos.net.

Praga

Praga

In Praga, in cazul unui raport de 1 la 1 post de lucru-angajat, o companie ar trebui sa plateasca peste 3.500 de euro pe an pentru fiecare post de lucru ceea ce ar duce la un cost anual de 700.000 euro.

Daca raportul scade la 0,7 la 1 atunci costurile se reduc la 491.000 euro.

Suprafata medie: 12,6 mp.

Chiria medie:176 euro pe mp/an

Sursa foto:wiangya, freedigitalphotos.net.

Varsovia

Varsovia

La un raport post de lucru-angajat de 0,7 la 1 o companie cu 200 de angajati care are sediul in Varsovia costul total anual ar fi de 486.000 euro, in timp ce in cazul unui raport de 1 la 1 ar fi de 695.000 euro.

Suprafata/post lucru: 9,3 mp

Chiria medie: 227 euro pe mp anual

Sursa foto:pakorn, freedigitalphotos.net

Kiev

Kiev

In Kiev, costul unei companii ajunge la 1 milion de dolari pe an la un raport post de lucru-angajat de 1 la 1, in timp ce in cazul unui raport de 0,7 la 1 costurile scad la 725.000 de dolari.

Suprafata medie/post de lucru: 9,4 mp

Chiria medie: 336 dolari pe mp/an

Sursa foto:pakorn, freedigitalphotos.net.

Datele pot varia in functie de politica fiecarei companii in parte vizavi de mediul de lucru.

Companiile au nevoie de mai putini angajati prezenti permanent la birou

Companiile au nevoie de mai putini angajati prezenti permanent la birou

Companiile care detin un portofoliu tipic de spatii de birouri inchiriate in majoritatea capitalelor europene pot economisi pana la 30% prin adaptarea utilizarii spatiului la bunele practici ale pietelor locale, potrivit datelor DTZ.

O companie tipica de prestari servicii care ocupa spatii de birouri in 10 capitale europene importante pentru 1.000 de angajati poate economisi pana la 1,5 mil euro/an - care, avand in vedere raportul cost-venituri, echivaleaza cu o crestere a EBITDA de aproximativ trei procente.

Progresul tehnologiei si lucrul colaborativ au fost factorii care au determinat schimbarea modului de utilizare a spatiilor de birouri in Europa, chiar si in tari traditional rezistente la schimbare. Ca urmare a acestei schimbari companiile multinationale se pot afla in situatia unei lipse de sincronizare cu bunele practici de pe pietele locale.

“Practicile europene privind spatiul de lucru au evoluat rapid in ultima perioada, companiile avand nevoie de mai putini angajati care sa fie prezenti permanent in birou. Acest lucru are un efect de domino asupra densitatii spatiilor de lucru, insa chiriasii continua sa ocupe un spatiu mai mare decat cel de care au efectiv nevoie”, spune James Maddock, Head of Global Support Services la DTZ.

O re-examinare a spatiului total alocat fiecarui angajat poate fi, asadar, un exercitiu foarte util pentru chiriasi.

”Companiile, cautand sa faca economii din portofoliul lor imobiliar, urmaresc de obicei chiriile, si astfel pot ajunge sa ocupe spatii in zone mai putin dezirabile. Totusi, cele mai mari economii nu se genereaza neaparat prin schimbarea locatiei – ci dimpotriva. Re-evaluarea densitatii spatiilor de lucru permite managerilor imobiliari sa gaseasca cea mai buna solutie pentru provocarea traditionala ”cost” sau “talent”. Asta inseamna ca pot face economii ramanand sau mutandu-se intr-o locatie prime pentru a pastra sau atrage cei mai buni oameni", a explicat Madalina Cojocaru (foto) Head of Office Department DTZ Echinox.

Aceste cifre au rezultat dupa ce DTZ a lansat Global Occupier Metrics , un instrument dezvoltat pentru a facilita efectuarea de catre chiriasi a calculelor privind costurile de ocupare in peste 130 de piete globale de birouri si logistica. Acest instrument online dezvoltat de DTZ ofera simulari de costuri de ocupare si peste 100 de indicatori cheie de performanta si criterii de referinta.

Sursa foto: Sura Nualpradid, freedigitalphotos.net