Targu Jiu Shopping City

Targu Jiu Shopping City

Anul viitor ar urma sa se deschida si primul centru comercial din Targu Jiu, potrivit lui Tiberiu Smaranda, responsabilul de retail development al NEPI, dezvoltatorul proiectului. Centrul comercial din Targu Jiu va avea o suprafata de 27.000 mp si sunt semnate contracte pentru 60% din suprafata, a declarat pentru Wall-Street.ro Tiberiu Smaranda.

Printre chiriasii centrului comercial se numara Carrefour si H&M.

NEPI este de altfel cel mai activ dezvoltator de centre comerciale din Romania. Compania a mai inaugurat malluri Ploiesti Shopping City si Galati Shopping City in ultimii 2 ani, iar planurile pentru 2014 si 2015 nu se limiteaza la centrul comercial din Targu Jiu.

Foto: Ploiesti Shopping City

Vulcan Value Center

Vulcan Value Center

Pentru 2014 este programata si deschiderea Vulcan Value Center, centru comercial dezvoltat tot de fondul sud-african NEPI.

Centrul comercial Vulcan Value Center este in prezent 70% preinchiriat si va avea peste 25.000 mp.

Coresi Shopping Center-Brasov

Coresi Shopping Center-Brasov

Immochan, divizia imobiliara a grupului Auchan, a demarat lucrarile de constructie ale centrului comercial Coresi din Brasov in luna noiembrie din 2013. Proiectul va cuprinde 130 de magazine, 6.000 mp de entertainment si cel mai mare hipermarket Auchan din Transilvania.

Immochan a achizitionat in aprilie 2012 circa 100 de hectare din fosta platforma industriala Tractorul Brasov.

Deschiderea primei faze a Coresi Brasov este prevazuta pentru primul trimestru 2015.

Victoria City Lifestyle

Victoria City Lifestyle

Canadienii de la Benevo vor sa deschida in 2015 proiectul Victoria City de pe fosta platforma Textile Dacia din zona Bucurestii Noi.

"Pana la finele anului Victoria City va fi inchiriat in proportie de 70%, vom avea autorizatia de constructie in urmatoarele saptamani si vrem sa incepem constructia devreme anul viitor. Vom construi 36.000 metri patrati GLA (suprafata inchiriabila). Pe o parte din teren vom dezvolta un turn de birouri, langa centrul comercial. Aceasta va fi a doua faza a proiectului, turnul va avea 15.000 de metri patrati suprafata inchiriabila si 11 etaje si va fi primul turn de birouri din Bucurestii Noi. Apropierea de metrou face atractiva zona pentru companiile care cauta spatii de birouri. Companiile tinta sunt cele din tehnologie si din farma", a spus, anterior, Michael Topolinski, fondatorul firmei Benevo, potrivit Mediafax.

Centrul comercial Victoria City va avea 68.000 metri patrati, iar unul dintre chiriasi va fi Cora. Victoria City Lifestyle Retail Center este dezvoltat in parteneriat cu firma CD Capital Partners, tot cu actionari canadieni.

Pana acum, compania a incheiat contracte de inchiriere cu Cora, H&M, C&A, Inditex (Pull&Bear, Stradivarius, Bershka), Deichmann, CCC, Takko, Mango, Koton, Cinema Grand.

Mega Mall

Mega Mall

Tot in 2015, fondul sud-african New Europe Property Investments (NEPI) vrea sa inaugureze proiectul Mega Mall, in care detine o participatie de 70% ca urmare a unei tranzactii din acest an.

Mallul, aflat in apropiere de Arena Nationala. va avea o suprafatya utila de 70.000 mp, iar printre chiriasi se numara Carrefour, C&A si H&M, potrivit datelor comunicate anterior.

Centrul comercial este dezvoltat de NEPI si austriecii de3 la Real 4 You.

In zona de est ar urma sa se deschida in 2016 si mallul ParkLakePlaza, dezvoltat de Sonae Sierra.

Brasov Shopping City

Brasov Shopping City

Potrivit datelor companiei de consultanta imobiliara DTZ Echinox, in 2015 ar urma sa fie finalizat si proiectul Brasov Shopping City dezvoltat de NEPI si Carrefour Romania. Proiectul ar urma sa aiba o suprafata de circa 25.000 mp.

Foto: Brasovcity.ro

AFI Bucurestii Noi

AFI Bucurestii Noi

In 2015 ar urma sa fie livrat si proiectul AFI Palace B.NOI, un centru comercial cu o suprafata inchiriabila de circa 30.000 mp, un magazin Do-It-Yourself cu o suprafata de 18.000 metri patrati atasat coridorului principal al mallului si mai multe boxe aditionale de retail cu o suprafata comerciala totala de 6.000 mp.

Korona Shopping Centre

Korona Shopping Centre

Compania poloneza Echo Investment ar urma sa deschida in 2015 centrul comercial pe care il are in pregatire in Brasov si al carui concept tocmai l-a modificat.

Presiunea pe chirii si competitia din Brasov au determinat Echo Invesment sa modifice conceptul centrului comercial Korona, care initial prevedea dezvoltarea pe doua etaje, plus un nivel subteran de parcare.

Noul concept prevede utilizarea intregii suprafete de teren si constructia centrului comercial doar pe un nivel, si nu pe doua asa cum se dorea initial. Echo Investment intentiona initial sa construiasca centrul comercial doar pe o parte din terenul de cinci hectare din nordul Brasovului si sa realizeze ulterior o extindere a proiectului de 10.000 de metri patrati.

Korona va avea 35.000 de metri patrati, respectiv 120 de spatii de retail, restaurante, precum si o zona de entertainment, cu sapte sali de cinema.

Totodata, centrul va avea o parcare suberana. Investitia pentru constructia centrului comercial se situeaza in jurul a 100 de milioane de euro.

Echo Investment a incheiat deja un contract de inchiriere cu Carrefour si este in discutii cu retaileri precum C&A, LLP Reserved (pentru brandurile Sinsay si Mohito - reprezentand intrari noi pe piata romaneasca, Reserved, Cropp Town si House), Deichmann si dm.

In Brasov ar urma sa dezvolte un centru comercial si Cora, cu finalizare 2014-2015. In prezent compania cauta un partener pentru acest proiect.

Tendinta de scadere ale ratelor de neocupare din malluri

Tendinta de scadere ale ratelor de neocupare din malluri

Conform analizelor DTZ Echinox, la finalul trimestrului 3 din 2013, rata medie de neocupare a centrelor comerciale din Bucuresti era sub 10%, proiectele premium precum Baneasa Shopping City, AFI Palace Cotroceni, Sun Plaza si Promenada Mall avand cele mai putine spatii disponibile (sub 5% rata de neocupare).

In centrele comerciale din afara Bucurestiului rata medie de neocupare se incadreaza in intervalul 15%-30%, inregistrandu-se diferente considerabile intre proiectele dominante si cele secundare.

In 2013 s-a remarcat o tendinta de scadere a volumului de spatii diponibile pe fondul unui volum redus de spatii de retail noi ce urmeaza a fi livrate coroborat cu nevoia retailerilor de a se extinde, spun oficialii DTZ.