3 / 5

Cum decid companiile localizarea afacerilor

Cele mai importante cinci criterii in decizia unei companii de a-si localiza afacerile intr-un oras sau altul sunt: disponibilitatea fortei de munca calificata, accesul usor catre piete, clienti si consumatori, calitatea telecomunicatiilor, legaturile de transport cu alte orase, precum si cele internationale si costul fortei de munca.

“Daca anul trecut chiriile spatiilor de birouri erau considerate accesibile si plasau Bucurestiul chiar pe a doua pozitie intre orasele europene in aceasta privinta, anul acesta Bucurestiul a pierdut 11 locuri, situandu-se la jumatatea clasamentului, pe locul 13. Budapesta insa a urcat de pe locul 5 pe locul 3, Praga a urcat de pe 8 pe 6, iar Varsovia, care ocupa prima pozitie anul trecut, acum este pe locul 5”, se mentioneaza in raportul ECM.

Nivelul chiriilor este strans legat de lipsa de astfel de spatii de calitate solicitate de companii, Bucurestiul fiind clasat anul acesta abia pe locul 28 in aceasta privinta, o cadere de 18 locuri fata de anul trecut. In comparatie, Varsovia se situeaza pe locul 11, fiind si ea in cadere de pe locul 5, Praga se mentine ca si anul trecut pe locul 19, iar Budapesta isi imbunatateste pozitia de la locul 13 in 2007 la locul 9 anul acesta.

“In privinta eforturilor financiare pe care le fac autoritatile
pentru a incuraja afacerile (cum ar fi reducerile de taxe si alte stimulente finaciare), Bucurestiul este la mijlocul clasamentului, pe locul 11, pozitia fiind relativ constanta fata de anul trecut: locul 11 – 2008, locul 10 – 2007. Aceasta perceptie este similara cu perceptia asupra autoritatilor din Praga (locul 9), in timp ce Budapesta si Varsovia sunt vazute ca facand mai multe eforturi (locul 4, respectiv 2). Orasele care neglijeaza cel mai mult aceste aspecte sunt Roma si Milan – locurile 34, respectiv 33”, se mai arata in raport.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri