Echipa, lucrul cel mai important

Echipa, lucrul cel mai importantThe Advisers are in prezent 20 de angajati, fiecare cu o experienta de peste trei ani in piata imobiliara, iar pana la sfarsitul anului viitor, numarul consultantilor ar putea ajunge la 40, un prag considerat indicat pentru a nu deveni o echipa greu de coordonat.

„Cel mai important lucru este echipa: sa oferi un spatiu foarte bun, mult suport si un pachet salarial atragator, insa acest lucru nu trebuie sa cada pe primul plan. Este foarte important sa-ti formezi oamenii, pentru ca acestia, daca sunt buni, vor aduce bani in cele din urma”, a declarat Horatiu Florescu (foto), President and CEO al companiei The Advisers, intr-un interviu acordat Wall-Street.

Florescu a parasit Colliers in luna martie, dupa ce a fost desemnat, pentru al doilea an consecutiv, agentul numarul unu in reteaua Colliers International , avand in 2008 o cota de 50% din piata spatiilor de birouri.

Asocierea cu Monica Barbu, care plecase din Colliers inca de la sfarsitul anului trecut, a venit ca un lucru firesc, amandoi avand o experienta de 12 ani in piata imobiliara si „inca multe lucruri de spus”. Au contractat astfel aproape 500 mp in cladirea de birouri Floreasca 169 A, dezvoltata de Portland Trust si inchiriata, aproape in totalitate chiar de catre Horatiu Florescu. In aceeasi cladire, urmeaza sa se mute si Colliers International.

Dupa ce au decis sa lanseze o noua companie, intrucat „pe piata consultantei mai este inca destul loc”, a venit ideea asocierii cu un brand international, cu o pozitie puternica pe piata. Grupul britanic Knight Frank are 165 de birouri in 36 de tari si a fost fondat in anul 1896, sub numele Knight Frank & Rutley, ocupandu-se initial cu evaluari si licitatii.

„Companiile multinationale prefera sa lucreze direct cu oamenii, dar in acelasi timp, pentru anumite consilii de conducere sau banci finantatoare un brand cunoscut, o umbrela internationala, ofera o mai buna credibilitate”, explica Florescu, adaugand ca agentii buni din piata locala sunt aceiasi ca si in anul 2006, neaparand altii noi.

Structura companiei

Structura companieiThe Advisers va avea sase departamente: birouri, retail, industrial, evaluari, terenuri si investitii. Departamentul de birouri va fi coordonat de Horatiu Florescu, iar cel de retail de Monica Barbu (foto), care ocupa si functia de vicepresedinte.

Punctul forte al celui mai tanar jucator de pe piata consultantei imobiliare va ramane insa departamentul de birouri, unde Florescu spera sa detina o felie din piata mai mare decat cea de anul trecut, cand a inchiriat peste 100.000 mp de spatii de birouri.

„Sunt departamente pe care nu le poti creste foarte mult, pentru ca nu poti stii cum va evolua piata, de aceea cred ca 40 de agenti bine pregatiti vor fi suficienti. Pentru partea administrativa, vom lua un manager, intrucat eu merg pe ideea ca poti fi ori un bun manager ori un bun broker, insa nu amandoua in acelasi timp”, a spus Florescu.

Desi la nivel global Knight Frank are o traditie veche pe segmentul rezidential, in Romania, nu va fi infiintat un astfel de departament, Florescu argumentand ca serviciile companiei sunt mai mult business to business, iar pozitionarea unei companii este ceva stabil si nu flexibil in functie de mersul pietei.

Pe partea de retail, activitatile companiei The Advisers se vor concentra pe centrele comerciale, dar si pe high street (n.r.: spatii stradale centrale). Desi piata de retail si-a incetinit dezvoltatea, multe proiecte fiind puse pe hold, Monica Barbu crede ca se poate face performanta in continuare.

„Nu ne sperie criza, pentru ca am trecut prin momente dificile in perioada 1996-2000, cand nu erau multe tranzactiii si nici nu se lansau proiecte noi. Atunci se faceau tranzactii mult mai grele si trebuia sa fii destul de inventiv pentru a gasi cele mai bune solutii”, ne-a spus Monica Barbu.

In ultimii ani, Monica Barbu a reprezentat clienti precum Zara, Nike, The Body Shop, Domo, GSK, Delhaize, Estee Lauder, Exotique, Time Out, Heitman sau BCR.







Tinta: Un loc in top 5 cu o investitie de 1 mil. euro

Tinta: Un loc in top 5 cu o investitie de 1 mil. euroDesi este prea devreme pentru estimari, cei doi consultanti spun ca tinta companiei este sa ajunga in top cinci jucatori din piata de consultanta imobiliara, sau chiar primul loc, insa lucrurile depind in mare masura si de evolutia pietei.

„Deocamdata vrem sa ne stabilim pozitia in piata, am inceput sa participam la pitch-uri si sa castigam proiecte. Este greu sa stabilesti intr-o perioada de criza ca vrei sa faci o anumita suma intr-un anumit interval de timp. Avem de facut un plan de afaceri si un buget, insa trebuie luat in calcul ca incepem la jumatatea anului”, a explicat Monica Barbu.

In ceea ce priveste tranzactiile din piata de birouri, Horatiu Florescu spune ca adevaratii castigatori ai "cursei imobiliare" se vor afla la sfarsitul anului, cand fiecare companie va trage linie si va anunta ce tranzactii a incheiat.

„La inceput de drum nu sunt multe de spus: avem o echipa de 20 de agenti cu experienta si sustinerea unui brand puternic in piata de consultanta, care pana acum nu a intrat in Romania. De aceea este greu sa vorbim de cifre sau de investitii. Probabil ca, pana acum, cifrele sunt in jurul pragului de un milion de euro, insa este important cu ce oameni pornesti la drum, cifrele vin apoi”, a incheiat Horatiu Florescu.

Cele mai mari tranzactii semnate de Florescu in 2008 au fost inchirierea a 13.755 mp in cadrul proiectului Novo Park, amplasat in zona de nord a Bucurestiului, 13.500 mp inchiriati in cladirea The Lakeview, situata pe Barbu Vacarescu si 10.000 mp, tot in cadrul Novo Park.