1 / 3

Cum arata singurul outlet din Romania?

Fashion House Outlet Centre (foto), dezvoltat de Liebrecht & wooD in cadrul West Park Militari, are o suprafata inchiriabila de 16.000 mp, care s-a dovedit a fi chiar prea mare, din cauza lipsei de branduri premium si medium, se arata intr-o analiza a companiei de consultanta imobiliara Colliers International.

"Vanzarile din centrele comerciale din Romania au scazut cu 20-40% in acest an fata de 2008 si au fortat retailerii sa vanda marfa la preturi mai mici, inainte de a ajunge in outlet. De aceea, acum nu observam o diferenta prea mare intre marfa din outlet si cea din mall-uri”, a explicat George Patrascu, broker in cadrul diviziei de retail a Colliers.

Pe langa acestea, preturile din singurul outlet din Romania au ramas inca prea mari, reducerile nu sunt foarte vizibile comparativ cu preturile colectiilor noi, asa ca nu este atractiv petru cumparatorii sa mearga pana la periferia orasului pentru preturi insesizabil mai mici.

"Comparativ cu proiecte asemanatoare din vestul Europei, centrului comercial de tip outlet din Romania ii lipsesc partea de entertainment si oferta de branduri premium la preturi accesibile. In prezent, piata depinde foarte mult de increderea consumatorului, puterea de cumparare, banci si intrari noi in materie de branduri", a adaugat consultantul Colliers.

Printre marcile prezente in Fashion House se numara Puma, US Polo Assn., adidas, Famous Brands, Benetton, Mango, Stefanel, Replay, Mobexpert, Levias, Ipekyol, B&B Collection, Otter sau Timberland/Nautica.

O opinie mai optimista are Gabriela Nicolae, senior broker in cadrul departamentului de retail al The Advisers/Knight Frank, care spune ca piata din Romania este destul de la inceput , abia lasand timp centrelor comerciale de tip mall sa acumuleze experienta.

“In aceste circumstante de piata, succesul unui centru commercial, chiar daca este de tip mall sau de tip outlet, va fi determinat de foarte multi factori incepand de la caracteristicile locatiei(access, vizibilitate, character demografic), pana la concept, tenant mix, precum si management”, a declarat Nicolae.

Citeste si Piata de retail, la rascruce de drumuri: Cum se pot reinchiria spatiile goale.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri