Colliers: Am iesit din expectativa si ne-am maturizat

Colliers: Am iesit din expectativa si ne-am maturizatIn 2010, piata imobiliara a iesit din expectativa, spune Ilinca Paun (foto), managing director al companiei de consultanta imobiliara Colliers International. Ea da exemplu anumite companii care au vandut active imobiliare sub presiunea creditelor sau au realizat parteneriate in vederea continuarii proiectelor, precum si companii cu lichiditati sau credibilitate foarte buna in fata finantatorilor care au profitat de scaderea chiriilor si a pretului terenurilor pentru a se extinde.

“Piata de consultanta s-a maturizat si m-a bucurat accentul pe care l-au pus clientii pe calitatea serviciilor pe care le primesc. Lupta pentru castigarea de cota de piata a mutat temporar focusul companiilor asupra preturilor. In cele din urma insa, calitatea serviciilor a fost decisiva in castigarea unor portofolii importante”, povesteste Ilinca Paun.

Cel mai bun sfat primit in 2010 a fost legat de munca, invatatura si inovatie. "Daca muncesti cu dedicare si perseverenta, daca inveti constant si cauti idei noi si solutii inovative, vei avea rezultate bune chiar si in situatiile de piata dificile", a fost deviza managerului in ultimul an.

In acest an, biroul Colliers a pus accent pe multa munca, dedicare, cresterea calitatii si a dezvoltat idei noi de business. Compania a lucrat la multe tranzactii pe piata de vanzare de terenuri si pe cea a investitiilor imobiliare.

“Am realizat cateva tranzactii extrem de importante in a doua jumatate a anului. Departamentul de retail a inchiriat peste 30.000 mp spatii in centre comerciale, atat in Bucuresti, cat si in tara, si a inaugurat centrul comercial Gold Plaza din Baia Mare. Am inchiriat, de asemenea, peste 320 de magazine stradale in Bucuresti si in tara”, afirma managerul Colliers. Din punct de vedere al veniturilor incasate, Colliers a avut cea mai mare crestere pe segmentul de retail, respectiv 300%.

Interesul companiilor a crescut si pe piata de inchirieri spatii de birouri, mai spune Paun, adaugand ca sunt cateva tranzactii importante care se vor semna la inceputul anului 2011. Pe segmentul de consultanta, cel mai activ a fost departamentul de evaluari, urmat de departamentul building surveying, care a monitorizat proiectele imobiliare pentru bancile finantatoare.

Pentru anul viitor, Colliers isi propune mentinerea pozitiei de lider pe piata de consultanta imobiliara business to business, potrivit Ilincai Paun.



DTZ Echinox: O marja de profit mai mare

DTZ Echinox: O marja de profit mai mareDin perspectiva rezultatelor financiare obtinute de compania de consultanta imobiliara DTZ Echinox, anul 2010 a fost mai bun decat 2009 si a creat premise pentru a creste in continuare, spune Mihnea Serbanescu (foto), director general si actionar majoritar al consultantului imobiliar.

“Am obtinut o cota de piata importanta pe segmentul de birouri si am dezvoltat un pachet de servicii care sa completeze tranzactiile, respectiv project management pentru amenajarea spatiilor de birouri si relocari, pe care le furnizam in parteneriat cu Vitalis Consulting”, povesteste seful DTZ Echinox.

Compania a fost agentul de inchiriere a mall-ului Atrium center Arad, inaugurat in primavara, si a fost desemnat agent exclusiv pentru centrul comercial Electroputere Craiova, care va fi deschis anul viitor.

Sectoarele-vedeta din acest an au fost birourile si retail, aceleasi care vor ramane in centrul antentiei si anul viitor,pe fondul planurilor de expansiune ale unor mari corporatii, respectiv ale retailerilor importanti care vor intra pe piata locala.

“Cifra de afaceri cu care ne asteptam sa incheiem anul 2010 nu difera semnificativ de rezultatele anului trecut (n.red: 2,5 milioane de euro), insa ne asigura o marja de profit mai mare, deoarece am reusit sa optimizam costurile si sa beneficiem de schimbarile de management initiate in 2009”, explica Serbanescu.

Cel mai important lucru pe care seful DTZ Echinox l-a invatat anul acesta a fost ca diversificarea si pastrarea unei atitudini deschise fata de piata sunt la fel de importante ca si serviciul personalizat dedicat celor mai importanti clienti. “Am vazut, de asemenea, ca multe dintre proiectele si tranzactiile carora le alocam timp si resurse se pot narui intr-o clipa, in timp ce altele, cu probabilitate mica de succes, se pot concretiza in cateva saptamani”, subliniaza managerul.

Pentru 2011, cea mai mare dorinta a sa este una de natura personala. “Sa fim sanatosi si sa putem lupta pentru implinirea celor mai ambitioase vise si proiecte”, a incheiat Mihnea Serbanescu.



CBRE: Criza a dezghetat idei si a inmuiat pricipii

CBRE: Criza a dezghetat idei si a inmuiat pricipiiPentru compania de consultanta imobiliara CB Richard Ellis, 2010 a fost un an mult mai bun fata de 2009, mai viu, mai animat, cu perspective sigure de crestere si cu noi oportunitati de afaceri.

“Criza a dezghetat idei, a inmuiat pricipii, personalitati si prejudecati. A accentuat discrepanta dintre cei care cunosc si cei care nu au habar despre imobiliare, dar carora li se parea amuzant si monden”, afirma Radu Lucianu (foto), managing director al CBRE Romania.

In ceea ce priveste cifra de afaceri inregistrata de companie in acest an, Lucianu spune ca este vorba de o crestere moderata, insa cel mai important este ca a fost imbunatatit profitul EBIDTA (n.red: Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization). “Este principalul indicator la care se uita actionarii nostri”, subliniaza el.

Cele mai active departamente ale consultantului imobiliar au fost birourile, retailul si industrialul, unde volumul tranzactional a fost mult peste cel al anului trecut. O schimbare adusa de 2010 a fost revenirea tranzactiilor de vanzare a depozitelor, precum si a terenurilor cu destinatie industriala, adauga managerul.

“Cel mai bun sfat primit in acest an a fost sa folosesc timpul liber in favoarea mea, pentru ca in anii ce vor veni s-ar putea sa nu mai fie atat de disponibil. Pentru anul viitor imi doresc sa fim sanatosi, fericiti si cu chef de treaba. Restul sunt detalii”, a declarat Radu Lucianu.

Coldwell Banker: Am simtit ca suntem mai puternici

Coldwell Banker: Am simtit ca suntem mai puterniciColdwell Banker Affiliates of Romania, liderul pietei de profil dupa afacerile din 2009, a continuat sa se extinda agresiv in 2010, dupa ce anul trecut compania nu a deschis nicio sucursala.

“A fost un an mai bun, in care am simtit ca suntem mai puternici. Ne-am extins semnificativ reteaua de sucursale pe segmentul rezidential si pana la finalul anului urmeaza sa mai deschidem cateva, am fost implicati in mai multe relocari sau intrari noi pe piata de birouri, cum ar fi retailerul german Lidl, si ne-am diversificat portofoliu de proprietati pentru care oferim servicii de property management”, a declarat, pentru Wall-Street.ro, Valentin Ilie (foto), CEO al Coldwell Banker Affiliates of Romania.

Cel mai bun sfat primit de seful Coldwell Banker a fost continuarea expansiunii si diversificarea serviciilor, masuri menite sa ii consolideze pozitia pe segmentul companiilor de consultanta imobiliara.

Departamentele de rezidential si property management au fost cele mai active in 2010, iar pentru anul viitor compania isi propune concretizarea planurilor pentru divizia de property management, inclusiv REO (Real Estate Owned), care este specializata in administrarea si vanzarea portofoliilor de active bancare neperfomante.

In ceea ce priveste cifra de afaceri inregistrata in acest an, Ilie spune ca desi nu are rezultatele finale, se asteapta la o crestere. “Activitatea companiei, exprimata in volumul tranzactiilor si numarul de clienti, a fost in crestere insa valorile de tranzactionare au fost putin mai mici”, a incheiat Valentin Ilie.