1 / 5

Stanciu, Asesoft: Este bine ca in anumite momente sa copiezi modele existente

Iulian Stanciu, general manager al Asesoft Distribution, companie cu afaceri de 145 mil. euro la nivelul anului 2010, sustine ca oamenii sunt de doua tipuri in antreprenoriat – cei care inoveaza, care cauta in permanenta sa se diferentieze, si cei care copiaza, adapteaza, localizeaza anumite modele de business (asa zisii “follow-eri”).

Cei din a doua categorie nu vor ajunge niciodata pe primul loc insa castiga la capitolul siguranta si stabilitate. Cei din prima categorie testeaza mult, investesc in cercetare, o parte din proiecte nu ies insa o parte ies si aici apar diferentiatorii fata de competitie”, spune Stanciu, pentru Wall-Street.ro. “Eu cred ca este bine ca in anumite momente sa copiezi modele si sa le adaptezi la specificul unei regiuni, dar este bine sa investesti si in creativitate, in cercetare”, spune el.

Stanciu considera ca educatia de business sau de specialitate este foarte importanta dar din pacate pe acest segment “suntem in urma altor tari din Uniunea Europeana”.

De la un anumit nivel de business in sus, cand afacerea ta a atins afaceri importante si numarul de angajati a crescut, devine dificil sa conduci fara consultanta specializata. “Consultantii sunt foarte importanti – de la un anumit nivel sunt chiar obligatorii. Sunt specializati intr-o anumita zona si este greu cu resurse proprii sa acoperi cunostintele si valoarea adaugata adusa de un consultant”, sustine Stanciu. El considera ca dimensiunea companiei de consultanta nu este atat de importanta pentru ca “in servicii, oamenii conteaza foarte mult”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri