Salon de cosmetica

Salon de cosmeticaSalonul de cosmetica canina Lala Land a fost lansat in septembrie 2008, insa de atunci afacerea a crescut continuu, chiar daca salonul a fost deschis chiar la inceputul crizei eonomice.

“Proprietara salonului este o mare iubitoare de animale. Fiind stapana a trei catelusi care aveau nevoi de cosmetizare intr-un salon specializat, si nefiind multumita de serviciile disponibile in Bucuresti pana in acel moment, a hotarat sa deschida propriul salon de infrumusetare canina”, afirma Oana Grigore (foto), directorul comercial al Lala Land.

Investitia in salon a fost in jur de 200.000 de lei (aproximativ 50.000 de euro), iar banii au fost utilizati pentru achizitia de mobilier si ustensile.

Investitia initiala ar trebui sa fie amortizata in primii trei ani, dupa care urmeaza doi ani de profit de intretinere si din al cincilea an de activitate se va putea vorbi despre profit real. Salonul a inceput sa inregistreze profit de anul trecut.

Salonul are in medie 12 clienti pe zi, iar cel mai cerut serviciu este pachetul de tuns, care include si spalatul, coafatul, scurtarea unghiilor si toaletatul urechilor.

Preturile sunt intre 140-170 de lei pentru cateii de talie mica, 180-210 de lei pentru cei de talie medie si 100 de lei pe ora pentru cainii mari.

“Dupa deschiderea propriu-zisa, cel mai dificil este sa iti atragi si fidelizezi clientela deoarece stapanii cainilor stiu ceea ce isi doresc pentru animalele lor”, afirma Grigore.

Lala Land are trei angajati, iar potrivit managerului, evolutia salonului a depasit asteptarile initiale, astfel incat pentru anul viitor este planificata deschiderea unui nou salon in Bucuresti.

Ce ii sfatuieste Oana Grigore pe cei care isi doresc sa isi lanseze un business similar?

“In primul rand, sa urmeze cursuri de specializare autorizate, iar in al doilea rand sa aiba cel putin trei, patru ani de experienta in domeniu. Experienta toaletatorului este pilonul principal al intregii activitati”, spune managerul, care a urmat cursurile de pregatire ale unei scoli de toaletaj din Italia si a practicat aceasta meserie timp de patru ani intr-un salon din Roma.

Scoala de dresaj

Scoala de dresajNu doar oamenii au nevoie de educatie, ci si animalele, iar cum tot mai putini stapani mai au timp si rabdare sa isi dreseze animalele, o scoala de dresaj este o alta idee pe care o puteti urma.

Cristian Vatau (foto) a deschis scoala de dresaj canin-canisa Kris in 1995 deoarce posesorilor de animale de companie le era dificil sa convietuiasca cu cainii lor. Pe de alta parte, absolvise cursurile scolii de dresaj de caini de la Sibiu si iubea din copilarie animalele.

In prezent are drept clienti in jur de 350 de catei.

Antreprenorul a investit 20.000 de dolari in aceasta afacere in 1994, iar pe parcursul anilor investitia a ajuns la aproximativ doua milioane de euro (in jur de 2,9 mil. dolari).

Anul trecut cursurile de dresaj au generat venituri de 450.000 de euro, iar profitul a fost in jurul a 150.000 de euro.

Businessul a devenit profitabil dupa zece ani, iar in prezent pentru aceasta scoala de dresaj lucreaza 85 de persoane.

Pentru ca cererea pentru astfel de servicii este in continua crestere, businessul condus de Vatau va continua sa se extinda, iar in septembrie va fi inaugurata o pensiune si o baza de dresaj.

Ce este cel mai dificil intr-un astfel de business?

“Sa comunici cu animalele si sa ai rabdarea necesara pentru a dresa orice rasa de caine”, spune intreprinzatorul.

El ii sfatuieste pe antreprenorii in domeniu sa fie optimisti, sa iubeasca animalele si sa isi gestioneze bine afacerea.

Hotel pentru animale

Hotel pentru animaleDaca vi s-a intamplat adesea sa aveti grija de animalele prietenilor dumneavoastra in timp ce acestia erau plecati in concediu, puteti incerca sa faceti chiar o afacere din aceasta indeletnicire si sa deschideti un hotel pentru animale.

Un exemplu pe care il puteti urma este Pluto Pet Hotel, un hotel lansat in toamna anului trecut cu o investitie de 150.000 de euro, pe care cei doi antreprenori Robert Caraman (foto) si Traian Bostan estimeaza sa o recupereze in trei ani.

Preturile pentru o noapte de cazare variaza intre 60 si 150 lei, iar romanii au fost foarte deschisi la o astfel de oferta de servicii.

De exemplu, rezervarile pentru perioada Craciunului si a Revelionului a fost facute din octombrie, iar cererea a fost in continua crestere si in primele luni ale acestui an.

“Foarte multi clienti au plecat in vacanta abia dupa sarbatori, urmate indeaproape de vacanta copiilor, ziua indragostitilor si alte evenimente, deci a fost o perioada plina pentru noi, gradul de ocupare al hotelului fiind de 90% in primele trei luni ale anului”, spune Robert Caraman.

Hotelul are in prezent sapte angajati, iar pentru acest an antreprenorul estimeaza o cifra de afaceri de 120.000 de euro.

Pluto Pet Hotel are 16 camere disponibile (ce pot fi personalizate cu obiecte decorative din viata de zi cu zi a animalului), dintre care doua apartamente VIP (Very Important Pet), iar o noapte de cazare costa intre 80 si 150 lei, in functie de camera aleasa. La aceste costuri se mai adauga mancarea sau diverse alte servicii, precum cele de antrenament fizic sau coafura.

Patrupedele stau singure in camere, au televizor, room service, participa la cursuri de antrenament fizic si dresaj, pot beneficia de meniu personalizat, asistenta veterinara permanenta si serviciul de Pet Taxi, ce poate asigura transportul animalelor de companie.

De curand in hotel a fost deschis si un salon de cosmetica canina, iar in urmatoarea perioada va fi lansat si un cabinet veterinar. De asemenea, in curand vor incepe constructiile pentru marirea numarului de camere.

Hotelul face parte dintre complexul Planeta Ham Ham, care include si Ringstar Club, un club de dresaj pentru organizarea de cursuri de dresaj, Pensiunea HamHam, care ofera cazare pentru caini si include servicii de plimbare zilnica si un serviciu de tip day-care, prin care cainii sunt transportati dimineata in acest loc si seara inapoi acasa.