1. Am presupus ca stiam ce vor clientii mei

1. Am presupus ca stiam ce vor clientii meiAm facut greseala de a investi timp si bani intr-o optiune care s-a dovedit ca nu a fost apreciata de nimeni. Noul feature oferea clientilor un feed RSS de citit in locul alertelor pe email.

Am realizat rapid ca niciun client de-ai mei nu folosea readere RSS, lucru care m-a surprins. Plus ca noul feature aglomera interfata.

Am decis deci sa mascam noua facilitate, fiind insa inca valabila pentru cine o doreste. Acum nu mai investim timp in noi optiuni decat daca suntem siguri ca vor fi apreciate. Lee McNiel de la Reviewpush.com.

2. Calcularea gresita a capacitatilor echipei

2. Calcularea gresita a capacitatilor echipeiIn perioadele de inceput, am incercat sa implic activ directorii mei financiari in dezvoltarea business-ului. Incercam sa cresc capacitatile acestea si am crezut ca ar fi de ajutor sa ma sprijine o echipa de profesionisti.

Nu a fost asa. Directorii mei financiari erau fantastici pe segmentul lor de activitate; nu sunt insa si oameni de vanzari. Din greseala mea am invatat ca nu te poti astepta ca echipa sa primeasca roluri si responsabilitati suplimentare, care nu li se potrivesc. David Ehrenberg, de la Earlygrowthfinancialservices.com.

3. Nu am cunoscut datele demografice

3. Nu am cunoscut datele demograficeCea mai mare greseala facuta de Jay Wu de la Best Drug Rehabilitation a fost sa nu cunoasca bine piata. Odata extins business-ul intr-o noua regiune, el nu a luat in seama demograficul diferit, deci nu a ajustat business-ul. Wu s-a asteptat deci la aceleasi profituri si venituri si in noua zona, lucru care nu s-a intamplat.

A fost costisitor sa vanda produse chiar si pe pierdere in noua piata si, in timp, sa ofere produse care chiar erau de interes.

4. Supraevaluarea experientei, subevaluarea personalitatii

4. Supraevaluarea experientei, subevaluarea personalitatiiIn perioada de inceput, John Berkowitz de la Yodle a avut incredere in sfaturile oferite de un veteran sa schimbe modalitatea de a gandi cand angajeaza – de la personalitate-capacitate la exclusiv capacitate. Acest lucru a dus, in timp, la o cultura diferita si schimbata in cadrul companiei care a dus la scaderea cresterii firmei.

Odata identificata problema, John a combinat ambele strategii de angajare.

5. Angajarea persoanei gresite

5. Angajarea persoanei gresiteEste o problema extrem de des intalnita la startup-uri. Dupa ce Michael Costigan, Youth Leadership Specialist, si-a stabilit brandul personal si a inceput sa incaseze venituri stabile, a decis sa mai angajeze un om pentru a tine lucrurile sub control. In ciuda faptului ca a crezut ca era foarte bine antrenat, individul in cauza pur si simplu nu avea pasiunea necesara si deci comunica foarte slab si non-profesional.

Costigan a realizat ca ar fi trebuit sa puna angajatul in fata mai multor scenarii posibile in timpului procesului de intervievare si sa cerceteze mai bine raspunsurile primite.

6. Sa alegi cea mai ieftina cale

6. Sa alegi cea mai ieftina caleAlexis Wolfer de la The Beauty Bean spune ca a decis sa economiseasca, muncind cu un designer mai ieftin. Mare greseala! A trebuit sa renunte la contract si sa o ia de la capat. Evident, gasirea de solutii bune si ieftine este cel mai bine in cazul unui startup, dar asigura-te ca nu economisesti doar pentru a trebui sa cheltuiesti mai mult in viitor.

7. A angaja pe baza experientei anterioare

7. A angaja pe baza experientei anterioareZiver Birg de la Zivelo a angajat un COO cu un CV aproape gol dar care era motivat si inteligent. COO-ul a condus compania de la o firma de 10 oameni la peste 600, pe parcursul a 8 ani. Birg a invatat astfel ca este uneori mai bine sa angajezi un om cu o experienta mai mica, pe un salariu mai mic, daca acesta este motivat, inteligent si da dovada de fler. In mod tipic, acestia sunt angajati mai loiali decat cei cu un CV foarte “stufos”.

8. Alegerea partenerilor gresiti

8. Alegerea partenerilor gresitiAndy Karuza de la brandbudee spune ca atunci cand incepi o firma este normal sa cauti oameni care sa se alature. In ultima instanta, el a inteles ca ii este mai bine de unul singur, deoarece a avut ghinion in gasirea de parteneri de incredere. Uneori a lasat oameni prea usor sa i se alature, dandu-i dureri de cap ulterior, cand parteneriatele nu durau.

Este important sa iti dai seama de lucrurile pe care le-ar putea aduce parteneriatele in startup, inainte de a le incheia.