1. Sa ne intoarcem la <>

1. Sa ne intoarcem la <<inceputuri>>

In 2014, la nivel global, companiile vor pune mai putin accentul pe social media si online marketing.

De exemplu, editorii blogului blog.crowdspring.com si-au intrebat cititorii in vara acestui an cat de eficiente sunt cele mai noi tactici de marketing online, iar foarte multi manageri din companii mici si mijlocii au afimat ca nu sunt multumiti de acestea si ca vor sa se intoarca la metode mai vechi de crestere. Printre aceste metode se numarau observarea concurentilor si a industriilor competitive pentru a vedea ce functioneaza pentru altii, o atentie mai mare asupra consumatorilor si realizarea de sondaje, preluarea de idei si strategii de la angajati, citirea de carti si frecventarea de conferinte pentru a intelege mediul de business.

Si, in final, managerii care au raspuns au mai declarat ca vor sa isi foloseasca mai mult relatiile personale pentru a primi sfaturi de la surse de incredere.

Ramane de vazut cat de prezent va fi acest trend si in Romania in 2014.

2. Noi metode de plata

2. Noi metode de plata

Portofele electronice, plati prin telefonul mobil, carduri cadou vizibile pe smartphone. La nivel global, toate acestea au inceput sa fie tot mai folosite anul acesta si vor creste in importanta in 2014. Practic, in cativa ani vor fi mai putine tranzactii cash, in timp ce vor creste tranzactiile dependente de internet.

De exemplu, Simplus a lansat de curand un card de cumparaturi care este integrat cu cel folosit pentru RATB, prin intermediul acestuia clientii avand acces la promotiile, reducerile si punctele bonus ale comerciantilor parteneri. De asemenea, cardul poate fi folosit pentru a intra la film, la teatru ori muzeu in locatiile partenere.

3. Bring you own device

3. Bring you own device

Solutiile cloud au schimbat semnificativ felul in care functioneaza companiile, felul in care angajatii au acces la informatii si cum interactioneaza cu tehnologia.

Si, astfel, tot multi angajati incep sa lucreze de acasa sau din cafenea ori isi aduca propriul laptop la birou. Partea dificila pentru companii este ca securitatea devine si mai importanta.

Externalizati social media

Externalizati social media

Multi proprietari de companii mici si mijlocii petrec timp important pentru a-si promova compania in social media, iar rezultatele adesea sunt reduse.

In schimb, daca veti externaliza aceasta activitate, veti avea mai mult timp si, totodata, veti primi ajutorul unui specialist.

Crowdfunding

Crowdfunding

In ultimul an au aparut atat la nivel mondial tot mai multe platforme de finantare pentru start-upuri, iar trendul incepe sa fie tot mai vizibil si in Romania. Printre acestea se numara potsieu.ro, crestemidei.ro si Bursa Binelui.