Cea mai mare plantatie bio de goji din Europa

Cea mai mare plantatie bio de goji din Europa

In 2011 Csaba Konrad Kolbaszer a pornit o afacere pe cat de putin cunoscuta pe plan local, pe atat de populara in China sau Spania, tanarul de 23 de ani detinand cea mai mare plantatie bio de goji din Europa.

Plantatia din Carei este cea mai mare cultura bio de goji din Europa datorita tehnolgiei folosite.

Fiind o plantatie tanara, Kolbaszer spune ca urmareste dezvoltarea plantelor, productia preconizata pentru anul trecut fiind de 1-1,5 tone de fructe goji.

“Despre profit vom vorbi din anul trei sau patru de activitate”, afirma Csaba Kolbaszer.

Oksana Coffe Beauty Shop- impletituri rusesti, cafea si fursecuri

Oksana Coffe Beauty Shop- impletituri rusesti, cafea si fursecuri

Oksana Danilisin, o tanara de 27 de ani din Chisinau, a lansat in 2010, in Bucuresti, un salon care ofera servicii complete (coafor si frizerie, cosmetica, manichiura, pedichiura, masaj), dar care este specializat in impletituri rusesti.

In vara anului trecut tanara a inceput sa sustina cursuri despre impletiturile rusesti, ea dorindu-se ca elevii pe care ii va pregati cu specialisti din Moscova, Chisinau sau Kiev sa fie premiati la campionatele internationale de coafura.

De asemenea, in decembrie a deschis Oksana Coffe Beauty Shop, un salon care ofera servicii de hairstyling si de infrumusetare combinate cu servicii specifice cafenelelor, acesta fiind considerat o premiera pe piata locala.

Povesti pictate in portelan cu Wagner Arte Frumoase si Povesti

Povesti pictate in portelan cu Wagner Arte Frumoase si Povesti

Surorile Ana (foto stanga) si Irina Wagner (foto dreapta) vor ca de anul acesta Wagner Arte Frumoase si Povesti, un business de obiecte de lux care cuprinde portelanuri pictate manual, bijuterii si corpuri de iluminat, sa aiba tot mai multe vanzari din strainatate, mai ales din zona Orientul Mijlociu, Rusia si Asia de Est.

Astfel, de anul trecut fondatoarele Wagner Arte Frumoase si Povesti au participat la tot mai multe targuri de decoratiuni, mobilier si bijuterii pentru a atrage clienti din alte tari.

Si, chiar daca urmatoarea zona de crestere pe lista celor doua antreprenoare este Asia, ele nu exclud Europa ori America.

Bijuteriile costa in general intre 100 si cateva mii de euro, obiectele din portelan intre 35 si 200-300 de euro, iar corpurile de iluminat au preturi care incep de la 800 de euro si pot ajunge la 2.000 de euro. Cele mai scumpe piese sunt cele pictate manual.

WeAreHere, un KickStarter "made in Romania"

WeAreHere, un KickStarter "made in Romania"

We Are Here a fost gandit ca o campanie de atragere si implicare a publicului in dezvoltarea culturii din Romania, intr-o situatie in care statul si-a retras, partial sau in totalitate, finantarea cu care multe dintre proiectele culturale erau obisnuite.

Asa explica, in doar cateva cuvinte, de ce echipa din spatele proiectului We-are-here.ro a decis lansarea platformei de crowd funding, similara, pastrand proportiile, cu KickStarter.com. We Are Here a fost implementat de agentia online Code Machiner, fiind un proiect construit din resurse proprii.

Vanzare de ii traditional romanesti, pe Internet

Vanzare de ii traditional romanesti, pe Internet

Avand in spate pe Alina Gavriloiu, fondatorul agentiei de modele Codmodels si pe Valentin Vacarus, managerul agentiei de publicitate Godmother, magazinul online iiana.ro s-a lansat anul trecut dupa o investitie initiala de circa 50.000 de euro.

iiana.ro este un business “in primul rand pornit din pasiune si construit si implementat cu experienta Alinei Gavriloiu (foto) in zona de fashion si a lui Valentin Vacarus in zona de publicitate si marketing”.

In mod poate surprinzator, clientii companiei sunt in special romani aflati peste hotare, puncteaza managerul companiei. Astfel, peste 50% dintre clienti sunt romani stabiliti in strainatate, 25% sunt persoane fizice si 25% sunt firme din domeniile FMCG. Acestea din urma sunt in special interesate de achizitionarea de cadouri autentice romanesti pentru clienti si colaboratori.

Mavenhut, romanii care au rupt granitele

Mavenhut, romanii care au rupt granitele

La 15 esecuri, un succes. Dar si ce succes: de la zero la 550.000 de euro, in mai putin de un an. Este vorba despre Mavenhut si un prim proiect al lor, Solitaire Arena.

Solitaire Arena, proiect in care este actionar si antreprenorul Bobby Voicu, este o aplicatie de Facebook care a atras in doar cateva luni zeci de mii de utilizatori, peste 80% dintre ei intorcandu-se pentru a se mai juca. Se pare ca Solitaire se joaca mai mult femeile si, mai exact, cele cu varste de peste 40 de ani.

Urmariti proiectul si in 2014 pentru a vedea (sa speram) o noua productie ce va avea succes international. Citeste de asemenea si un interviu exclusiv cu Bobby Voicu.

Platforma designerilor romani Molecule-F.com vrea sa ajunga peste granite

Platforma designerilor romani Molecule-F.com vrea sa ajunga peste granite

Mirela Bucovicean, fondatoarea Molecule-F.com, un site de moda de nisa, care mizeaza pe creatiile designerilor romani, are in plan sa extinda platforma in strainatate, printre tarile vizate numarandu-se Anglia, Portugalia si Brazilia.

De asemenea, o zona noua in care Mirela Bucovicean si-ar dori sa dezvolte site-ul la un moment dat este cea de produse pentru barbati, insa afirma ca oferta designerilor romani pentru segmentul masculin este inca limitata, hainele fiind mai degraba de avangarda.

Site-ul este cunoscut ca unul exclusivist si care dicteaza tendintele printre designerii autohtoni. Printre designerii promovati se numara Rhea Costa, Parlor, Elena Perseil, Lena Criveanu, Stephen Pelger, Carla Szabo, Keszeg Agnes, Lucian Broscatean sau Maria Marinescu .

Majoritatea clientilor Molecule-F.com sunt, in general, femei intre 25 si 40 de ani, cu venituri peste medie si educatie superioara. Pe de alta parte, in jur de 2-3% dintre clienti sunt barbati care cumpara produse de pe site pentru a le oferi cadou.

Gameleon- jocuri create si de...bunici

Gameleon- jocuri create si de...bunici

Un alt business de urmarit este Gameleon, o companie detinuta de Victor Popescu (dreapta) si Vlad Alexandru Radu (stanga), doi tineri care au castigat premiul intai in cadrul Intel Global Challenge, una dintre cele mai mari competitii de planuri de afaceri din lume dedicata studentilor cu idei inovatoare de antreprenoriat, care se pot realiza cu ajutorul tehnologiei.

Cei doi studenti romani au obtinut 10.000 de dolari din partea Intel Foundation pentru aplicatia de cloud computing Gameleon, platforma care permite oricarui utilizator sa isi creeze propriul joc online de tip multiplayer, cu un singur browser.

Gameleon este o platforma prin care oricine, inclusiv o persoana fara cunostinte tehnice, isi poate crea rapid propriul joc.

Modelul de business se bazeaza pe doua tipuri de venituri: o taxa de licentiere de 250 de euro pe an pentru acei dezvoltatori care vor sa si vanda jocurile pe care le creeaza prin intermediul Gameleon si o taxa per tranzactie.

Romanii iubesc cadourile. Deci Originalo?

Romanii iubesc cadourile. Deci Originalo?

Companiile din Romania ofera anual cosuri cadou de sarbatori in valoare de 15 milioane de euro. Tibi Breazu, antreprenor care a lansat in 2012 proiectul Originalo.ro ce permite cumpararea unui pachet cadou care poate fi daruit, a declarat intr-un interviu acordat WALL-STREET.ro ca poate obtine in 2-3 ani 5% din aceasta piata de cadouri, pe care el le numeste "neinspirate".

In cadrul proiectului Originalo.ro o persoana sau o companie daruieste un pachet cadou pentru petrecerea timpului liber, iar cel care primeste pachetul alege dintr-o lista de zeci de activitati pe cea pe care si-o doreste.

"In Europa acest concept nu mai este o noutate, ci functioneza inca din 2003 la «foc automat». De exemplu, in Franta, Spania, Italia nu mai este o nisa, reprezinta deja un obicei sa oferi astfel de cadouri. Doar in Franta vanzarile de «cadouri experienta» depasesc 400 milioane de euro", a explicat Breazu.

Designers for kids- haine pentru copii create de designeri

Designers for kids- haine pentru copii create de designeri

Roxana Dumitru (foto), fosta sefa a agentiei de publicitate Leo Burnett&Target, a lansat in 2012 brandul de haine pentru copii Designers for Kids, o idee de business care a aparut la o cafea cu actuala ei partenera de business Adina Maria Sasu. Ambele detin 50% din afacere.

Fata de alte branduri pentru copii, Designers for Kids se diferentiaza prin faptul ca hainele sunt create doar de designeri romani. Printre cele mai importante nume cu care colaboreaza compania se numara Rhea Costa, George Neagu, Andreea Raicu, Parlor, Malvensky, Carla Szabo, Zaysha.

Deocamdata brandul are haine numai pentru fete, insa cele doua antreprenoare au inceput discutiile pe aceasta tema cu mai multi designeri si vor sa lanseze colectii si pentru baieti.

Ele si-au propus ca in perioada urmatoare sa promoveze tot mai multi tineri creatori care nu sunt inca cunoscuti pe piata, dar sunt pasionati de domeniu.