Two Tap, un proiect cu shopping cart

Two Tap, un proiect cu shopping cart

Cea mai recenta investitie este in Two Tap, o aplicatie care iti permite sa achizitionezi produse de pe orice platforma eCommerce, folosind device-ul sau site-ul preferat. Proiectul a primit o investitie impresionanta, de 2,7 milioane de dolari, mai ales pentru ca business-ul este inceput de mai putin de un an.

Compania romaneasca s-a lansat in acest an cu scopul de a “repara” checkout-urile mobile. Pentru a face acest lucru, a construit ceea ce fondatorii numesc “prima solutie de checkout automat” care permite consumatorilor sa cumpere orice produs, de la orice retailer, de pe orice aplicatie sau website. Are in prezent 215 retaileri in inventar.

Two Tap a avut cel putin trei atuuri – in primul rand, o executie excelenta si explicatie clara, inca din header-ul site-ului, despre ceea ce face produsul. In al doilea rand, experienta cofondatorilor, unul dintre ei, Radu Spineanu, fiind fondator al 2Parale, una dintre cele doua companii majore de pe piata locala de marketing afiliat. In al treilea rand, tinerii au reusit sa se faca cunoscuti, prin aparitii in cotidiene importante, atat pe plan local (Wall-Street.ro a scris despre ei in februarie anul curent) cat si international – TechCrunch i-a avut “in vizor” tot aproape de momentul lansarii. (Antreprenorii din Generatia Net au rezultate)

Appscend, punct ochit, punct lovit

Appscend, punct ochit, punct lovit

Wall-Street.ro a fost de fata in momentul in care operatorul Deutsche Telekom a anuntat ca va sustine, atat logistic cat si cu bani, compania romaneasca Appscend. Startup-ul romanesc a fost selectat de catre operatorul telecom Deutsche Telekom pentru a primi o investitie dupa ce firma romaneasca a prezentat proiectul propriu in cadrul hub:raum accelerator, in Cracovia, Polonia.

Pentru acest premiu au "concurat" 10 companii din Europa de Est. In cazul in care o investitie va fi realizata, suma va fi primita in doua faze - in prima, 30.000 de euro, apoi, alaturi de o participatie in cadrul companiei, restul pana la 80.000 de euro.
"Mai important este insa accesul la zecile de milioane de clienti ai Deutsche Telekom si expertiza oferita", a spus Andrei Marinescu, cofondator al Appscend, companie care ofera solutii software in cloud si ofera o platforma pentru aplicatii. In urma investitiei, Deutsche Telekom ar putea primi pana la 15% din companie.

In aceasta situatie, cruciala a fost prezenta scenica a lui Andrei Marinescu, care in doar cateva minute a trebuit sa fie indeajuns de persuasiv dar si de succint astfel incat sa capteze atentia juriului format din oficiali ai operatorului telecom care detine pe piata locala Romtelecom si Cosmote. Marinescu a reusit, calm, sa prezinte reusitele companiei si, nu fara umor, sa destinda audienta.

Style Jukebox, cu stil

Style Jukebox, cu stil

Style Jukebox, o aplicatie freemium care permite ascultarea muzicii de oriunde si pe orice dispozitiv, lansata de trei romani, a primit in mai 2014 o finantare de pana la 200.000 de euro de la LauncHUB, un fond de investitii care acopera in special Europa de Sud si de Est.

Style Jukebox este unul dintre multiplele tinere proiecte prezentate de WALL-STREET.RO in sectiunea Start-Up.

In decembrie 2013 aplicatia avea 80.000 de utilizatori, ajungand in prezent la peste 100.000, jumatate pe Android, restul pe iOS si Windows Phone.

Majoritatea utilizatorilor aplicatiei lansate de romanii Ionut Antiu (foto), Radu Prescura si Gabor Gabriel in toamna lui 2012 provin din SUA, apoi Spania, Mexic, Brazilia, Marea Britanie, Olanda si Bulgaria. Saptamanal sunt ascultate, in cloud, 400.000 de melodii, conform reprezentantilor aplicatiei.

Unul dintre “secretele” din spatele succesului Style Jukebox este faptul ca tinerii antreprenori au stiut ce piete sa targeteze si nu s-au limitat la tarile din regiune. Utilizatorii Style Jukebox sunt din SUA (28%), urmati de Spania, Brazilia, Regatul Unit, Mexic si Olanda (impreuna, 27%).

„In aceste zone, piata este deja obisnuita cu servicii de tip cloud, iar utilizatorii sunt in cautare de aplicatii care sa le ofere spatii de stocare a colectiei muzicale. Principala categorie de varsta a utilizatorilor este de 25-34 de ani, iar acestia acceseaza aplicatia de 2-3 ori pe saptamana. Detin o colectie muzicala si cauta o solutie care sa le permita accesarea acesteia in orice moment, din orice colt al lumii si de pe orice dispozitiv”, explica Antiu.

LiveRail, ca pe sine

LiveRail, ca pe sine

LiveRail reprezinta inca o poveste de succes in antreprenoriatul romanesc – compania infiintata in 2006 de romanii Andrei Dunca si Sergiu Biris (Trilulilu.ro) si de britanicul Mark Trefgarne, care deserveste clienti precum Sony Pictures, CBS, Cnet, Zynga sau Electronic Arts, a fost achizitionata de Facebook.

LiveRail livreaza reclame video pe cele mai mari site-uri din SUA, luptandu-se practic cot la cot cu gigantul Google – fara doar si poate, unul dintre motivele pentru care a atras atentia Facebook. Compania atinge circa 150 de milioane de unici in SUA, devenind in doar cativa ani una dintre cele mai puternice companii pe acest segment din lume. LiveRail livreaza 7 miliarde de reclame video in fiecare luna.

Inainte de a atrage investitia din partea Facebook, LiveRail s-a bucurat de atentia (si de banii) fondului european Pond Ventures, atragand, in patru runde distincte, 12 milioane de dolari. Tranzactia cu Facebook a starnit interesul unor cotidiene majore din afara tarii, printre care Wall Street Journal, Mashable sau TechCrunch, punand iarasi Romania pe harta lumii antreprenoriale. Mai mult, Andrei Dunca a postat pe Twitter faptul ca este foarte mandru de echipa din Romania si pe plan global pentru tranzactie.

Succesul LiveRail vine ca urmare a "ochirii" unei oportunitati majore si actionarii rapide in aceasta directie. Practic, dupa achizitia Youtube de catre Google in 2006, a devenit clar ca online video e un spatiu cu potential imens si perspectiva unor oportunitati in acest spatiu a declansat ideea LiveRail, spune Dunca. Citeste aici mai multe despre inceputurile companiei romanesti.

iRewind, pe fast forward

iRewind, pe fast forward

Nu este o investitie propriu-zisa ci proiectul romanesc iRewind a primit "doar" premiul cel mare la salonul de inventica de la Geneva, in urma primirii voturilor din partea tuturor celor 82 de membri ai juriului.

“Nu sunt un om tehnic, dar am realizat ca este nevoie de o solutie simpla pentru a putea sa fii filmat in timp ce skiezi sau practici alte sporturi. Din fericire, am gasit oamenii necesari pentru a implini aceasta nevoie si, sprijiniti tehnic de Orange Romania, am cladit proiectul iRewind”, povesteste Bogdan Manoiu, initiatorul proiectului, care subliniaza ca inca de la inceput a dorit sa fie un proiect global.

iRewind realizeaza streaming (retransmitere) video de pe mai multe camere concomitent, instalate pe stalpi speciali, si furnizeaza utilizatorilor filme personalizate direct pe telefonul mobil conectat la WiFi, gata editate in cloud. Practic, daca esti pe ski-uri pe partia din Predeal (de exemplu), camerele iRewind te inregistreaza si, ulterior, poti recupera clipurile cu tine din cloud, gratuit.Citeste mai multe despre acest proiect dar si despre implicarea elvetienilor in el, aici.

Sursa foto: Shutterstock: Antreprenor