Au investit 120.000 de euro in sportul preferat

Au investit 120.000 de euro in sportul preferat“Am dorit sa putem evolua in acest sport, insa eram limitati de panoul existent, de aproximativ 12 mp. Initial am decis sa facem un panou de antrenament la standarde europene. Ideea s-a dezvoltat si am ajuns sa avem, pe langa antrenament pentru sportivi, si panouri pentru incepatori si intermediari”, ne-a declarat Bogdan Micu, unul din intiatorii proiectului Natural High Climbing Gym.

Desi este considerat un sport extrem, escalada este o activitate placuta, inedita in Romania, care dezvolta in mod armonios musculatura corpului. “Foarte putine aspecte pot fi considerate extreme. Se desfasoara in conditii de maxima siguranta, cu asigurari in corzi speciale, intr-un mediu controlat”, a continuat acesta.

Escalada in sala a insemnat o investitie proprie de 120.000 de euro, intr-un spatiu contractat pe o perioada de 6 ani. Inca de la inceput s-a pus accentul pe sportul in sine, profitul fiind pe locul al doilea. “Chiar daca in ziua de azi toata lumea se orienteaza dupa studii de profitabilitate si mai nimeni nu investeste in ceva ce va avea o rata de recuperare a investitiei de maxim 10-12 ani, noi am avut curajul sa sfidam regulile”, a explicat Micu.

Si-au dorit cel mai mare climbing wall din Romania

Si-au dorit cel mai mare climbing wall din RomaniaDesi nu au avut in spate o experienta anterioara intr-un business, tinerii alpinisti au demarat investitia, intr-o sala inclusa in circuitul de concurs al Federatiei Romane de Alpinism si Escalada, care urmeaza sa fie inclusa si in circuitul international.

Panoul de escalada (climbing wall - in fotografie imagine din timpul constructiei), cu o suprafata de 600 metri patrati, a fost conceput pentru toate categoriile de cataratori, de la incepatori la avansati, existand peste 50 de trasee posibile cu grade de dificultate diferite. Panoul poate suporta un numar de 60 de persoane simultan si un flux lunar de 300 de abonati.

Investitia s-a concentrat foarte mult in echipament, prizele, in numar de 7.000, fiind importate din Bulgaria, o parte din corzile si papucii de escalada din Franta, hamurile de prindere din Cehia.

S-a luat in calcul si posibilitatea de a oferi cursuri de initiere sau de perfectionare in escalada, cu instructori certificati apartinand Asociatiei Ghizilor Montani din Romania, dar si amenajarea unui spatiu de relaxare cu minibar. Programul salii este in fiecare zi, intre orele 16:00-22:00.

Nu am plecat la drum cu un business plan sau un cashflow

“In ziua deschiderii (n.r. – 20 septembrie), sala a fost plina pana la refuz. Desi nu am plecat la drum cu un bussines plan sau un cash flow, la prima vedere va avea un mare succes”, a mentionat Micu, afirmand ca nu se astepta la un numar de 180 de persoane, venite din Brasov, Cluj, Bucuresti sau Sf. Gheorghe.

Cheltuielile lunare, incluzand chiria salii si personalul de intretinere, au fost estimate la 1.800 de euro, veniturile urmand sa provina in principal din abonamente, dar si cursuri de initiere, inchirieri echipament si consumatia la bar. Exceptand abonamentele, activitatile vor insuma circa 500 de euro lunar, dupa primele estimari.

Abonamentele se fac in functie de numarul de intrari. Pentru o intrare se percep 15 lei, pentru 4 intrari 50 de lei, pentru 8 intrari 70 lei, iar pentru acces nelimitat 90 lei (in jur de 27 de euro).

“Estimam un numar de 100 de abonati lunar si o cifra de afaceri de 40.000 de euro pentru primul an de functionare”, a spus managerul proiectului.

Acesta apreciaza ca veniturile lunare vor urca la maxim 3.500 de euro, obtinandu-se un profit de 1.200-1.700 de euro pe luna. Astfel, investitia va fi recuperata intr-un interval foarte lung de timp, Micu mentionand ca “sala nu a fost destinata profitului”, fapt adus in discutie si anterior.

Planuri de viitor: ore de escalada in facultati si licee

Planuri de viitor: ore de escalada in facultati si liceeTinerii au demarat o campanie de marketing in Brasov, adresata pasionatilor de sporturi, alpinistilor, dar si celor care iubesc muntele. Primii vizati sunt, bineinteles, tinerii si copiii.

“Promovarea trebuie sa atinga un segment specific din piata si am conceput o campanie de marketing axata in jurul acetor idei. Am montat afise si pliante in zonele cu trafic intens de tineri, la cluburile de munte si in magazinele cu specific”, a spus managerul Natural High.

Promovarea s-a facut si prin activitatile desfasurate la fata locului, cu panouri mobile si prin cursuri adresate copiilor. Investitiile se vor cifra pana la 10% din profitul lunar, plus suma de 5.000 de euro investita initial.

In viitor, initiatorii proiectului si-ar dori ca escalada sa fie accesibila si in timpul orelor de sport din cadrul facultatilor si liceelor, iar mediatizarea afacerii sa fie realizata si prin evenimentele sportive deja consacrate la nivel national.

“Vom incerca sa includem in orele de sport ale liceelor si facultatilor ore de escalada. Vom organiza Cupa Presei, Cupa Liceelor si alte concursuri din circuitul national si in viitor si international”, a mentionat Micu.

Momentan, afacerea cu escalada va ramane la Brasov (foto), existand planuri de a se construi o sala dedicata special acestui sport, cu fonduri externe europene. “Doar in Brasov, vom face o propunere primariei, pentru a concesiona spatiul pe care sa construim”, a incheiat acesta.