1 / 6

Publicitatea online din Romania – prezent si perspective de viitor

Romania este, in momentul de fata, putin in urma celorlalte state din regiune, iar acest lucru se intampla nu pentru ca n-ar avea potential, ci din cauza faptului ca rata de penetrare a Internetului este critica. Din 2010, Romania o sa castige teren in ceea ce priveste online-ul, fata de celelalte tari.

Piata din Romania poate fi privita ca o piata 2.0, dupa spusele lui Adrian Stanescu, Country Manager pe Romania si Moldova al Thinkdigital.

“Exista un sistem de masurare, a aparut SATI, asadar aceasta a ajuns intr-un punct in care se poate compara cu alte state. Daca, pana acum, online-ul era o ramura incitanta si majoritatea companiilor vroiau sa faca parte din ea pentru ca era <<la moda>>, acum incep sa se diferentieze si sa se masoare rezultatele cu adevarat”, sustine el.

Piata locala a fost dominata, pana in prezent, de companii locale. Insa, de ceva vreme, si internationalii au inceput sa fie interesati de Romania – cum este si cazul Yahoo, Microsoft – iar, in viitorul apropiat, si alte nume importante ale scenei mondiale vor incepe sa-si localizeze site-urile si sa faca investitii importante pe plan national.

Ce cred consumatorii despre publicitatea online? La nivel mondial, utilizatorii iubesc publicitatea, cu doua conditii: sa fie relevanta si sa nu deranjeze sau sa intrerupa activitatea utilizatorului, arata studiile.

"Este gresit sa credem ca un banner realizat intr-o maniera amuzanta poate atrage consumatorul si il poate determina pe acesta sa dea click si sa intre in pagina respectiva. Consumatorii nu isi doresc acest lucru, din contra, sunt deranjati de reclamele intrusive, care ii perturba din actiunile lor", afirma Stanescu.

Publicitatea online este din ce in ce mai populara, mai ales pentru ca oamenii incep sa foloseasca tehnici de advertising captivante, care nu deranjeaza consumatorul. “Nu cred ca o sa dispara publicitatea pe print, in favoarea online-ului. Insa oamenii incep sa petreaca tot mai mult timp pe Internet, iar acest lucru se reflecta in actiunile companiilor”, sustine Country Manager-ul Thinkdigital.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri