Pasiunea si timpul - investitia initiala in afacerea Vision Consulting

Pasiunea si timpul - investitia initiala in afacerea Vision Consulting
La baza demararii acestei afaceri a stat pasiunea si timpul dedicate de catre cei doi actionari ai companiei, Geanini Stavre si Catalina Mariuta, ambii masteranzi de Psihoterapii Cognitiv Comportamentale.

“Constientizand ca nu vom putea fi tipul psihologului de cabinet, si ca putem lucra cu oamenii si din alta postura, facand lucruri interesante si incitante, atat pentru participanti cat si pentru noi, ne-am gandit sa oferim programe personalizate in care partea de ‘fun’ sa se imbine cu cea de invatare si asimiliare”, isi aminteste Stavre.

Treptat, in acest business au fost investiti circa 60.000 euro, bani care s-au orientat catre partea de logistica, in aparatura electronica, foto-video, auto, cursuri, echipamente alpinism, mobilier.

Dupa primul an de activitate, compania a realizat o cifra de afaceri de 10.000-15.000 euro, iar in 2008 a inregistrat afaceri de aproximativ 250.000 euro.

Dat fiind faptul ca bugetele dedicate activitatilor de teambuilding au scazut substantial, ca urmare a evolutiei negative din piata, Vision Consulting estimeaza obtinerea unei cifre de afaceri echivalenta cu cea a anului trecut in 2009, la o marja de profit de 25-30%, la fel ca in anul precedent.

“Diversificarea ofertei – teambuilding, training corporate, cursuri open si sesiuni de dezvoltare personala – este unul din factorii care vor influenta evolutia marjelor de profit”, mentioneaza Geanini Stavre.


Locatie proprie in zona montana si deschiderea unei agentii de turism

Locatie proprie in zona montana si deschiderea unei agentii de turism
Investitiile in acest an se vor rezuma la promovare si marketing pentru cursurile open, corporate si teambuilding. “Vrem sa avem si o locatie proprie intr-o zona montana”, adauga el.

Echipa Vision Consulting a fost multidisciplinara inca de la inceput, conform spuselor actionarilor companiei: “Nu credem in persoana multilateral dezvoltata. In echipa noastra, cursurile s-au facut cu traineri, catararea pe munte cu monitori de alpinism, teatru cu actori, petrecerile cu DJ, filmul cu regizori. Am investit si reinvestit in instruirea noastra si in conceperea noilor programe si activitati promovate”, povesteste actionarul firmei de training si teambuilding.

Cand au infiintat aceasta companie, Stavre si Mariuta aveau deja cateva programe conturate si un grup de colaboratori entuziasti si deschisi ideii. Apoi, Vision Consulting si-a promovat serviciile in randul agentiilor de turism si prin tehnica bine cunoscuta a "word of mouth", prin prieteni care lucrau in diverse companii.

Tot astfel au venit si primele contracte – de la agentii sau cunostinte. “La momentul acela nu erau foarte multe firme de teambuilding, conceptul in cauza gravita mai mult in jurul unor iesiri la munte cu colegii”, rememoreaza Stavre.

In prezent, in schimb, exista firme care ofera o intreaga gama de servicii si programe integrate si personalizate, la fel cum fac si cei de la Vision Consulting.

“Nu sunt foarte multe de calibru si care conteaza (cum este cazul Ascendis, Team Zone, Smartbox). Sunt multe firmulete care ofera doar activitati outdoor si adventure (paintball, offroad, tir, catarare, rapel) sau agentii de turism care fac si teambuilding, dar pe care nu le-as include in acelasi domeniu cu al nostrum”, spune seful firmei de teambuilding.

Pentru training open, Vision Consulting concureaza cu rivali de un alt calibru si amploare, printre care se numara Team Zone, Smartbox, Skill Team, Extreme Training, Compass, adauga el.

Din toamna acestui an, Stavre are in plan deschiderea unei agentii de turism care sa completeze pachetele de servicii de teambuilding pe care le ofera deja compania.

Programe cu tarife de la 50 la 150 euro/persoana

Programe cu tarife de la 50 la 150 euro/persoana
Vision Consulting ofera programe de teambuilding diverse, de la cele de o zi, care se desfasoara langa Bucuresti si cuprind jocuri de echipa, tir cu arcul si cu pusca, zbor cu avionul usor, motoparapanta si motodeltaplan, cu masa sub forma unui pranz campenesc, cum este Eagle Team, pana la activitati de teambuilding organizate in Delta.

Eagle Team este un program de o zi, pretabil echipelor mai mici de 20 de persoane. Alte programe pe care le organizeaza compania sunt Comoara Lui Motoc (imbinare de activitati de echipa, adventure, miscare in aer liber, orientare, comoara), Enigmele Micului Paris (program ce se desfasoare in Bucuresti si reprezinta un mix de cultura si spirit de echipa, cu locuri istorice si povesti misterioase), Echipa 007 (activitai extreme), Festivalul de Film ( participantii realizeaza un film–scenariu, distributie, regie, costume–indrumati de un regizor), Team Building prin Dans, Rafting, Speologie, Regata cu Veliere, Echitatie.

Teambuilding-urile organizate de echipa lui Stavre si a Catalinei Mariuta imbina activitati "adventure" cu jocuri de echipa, sunt amuzante, dar si instructive. In plus, acestia ofera organizarea totala a evenimentului: cazare, transport, dj, activitati teambuilding, filmare, formatii, animatori.

Caracteristica principala a programelor companiei de teambuilding este creativitatea, dupa cum spune reprezentantul Vision Conulting, intrucat “ne-am propus ca in fiecare luna sa avem un program nou. Noi nu oferim simple activitati adventure sau jocuri de echipa, ci oferim un concept de teambuilding, adaptat echipelor cu care lucram. Nu oferim premii si diplome standard, ci personalizate cu poze din evenimentul respectiv.”

Echipa Vision Consulting este formata din traineri cu diverse arii de expertiza, pasionati de oameni si responsabili pentru angajamentele asumate.

Tarifele operate difera in functie de numarul de participanti, de locatia aleasa, de activitatile desfasurate in cadrul teambuilding-ului, precum si de numarul de zile, si poate ajunge la 50–150 euro/persoana.

Printre clientii firmei de teambuilding se numara Cosmote, Raiffeisen Bank, BNP Paribas, Nestle, Philip Morris, Romtelecom, Oracle, Samsung, Renault, RTC, Unicredit, Generali, P&G, BancPost si altii.

Compania are 6 angajati si 23 colaboratori permanenti (traineri si facilitatori teambuilding).