CityPaintball, cel mai mare teren de paintball din Bucuresti

CityPaintball, cel mai mare teren de paintball din BucurestiAsa au inceput sa apara si terenurile de paintball din Romania. Un exemplu in acest sens il constituie CityPaintball, prezent pe piata locala de aproape opt ani.

"Impreuna cu cativa prieteni am participat la un joc de paintball in urma opt ani. Ne-a placut foarte mult conceptul si, fiind in timpul facultatii si, implicit, beneficiind de mult timp liber, ne-am gandit sa incercam sa deschidem o afacere in acest domeniu. Am inceput in statiunea Olimp, iar la scurt timp am dezvoltat business-ul spre entertainment si jocuri de teambuilding", povesteste Mihai Voiculescu, managing partner CityPaintball.

La inceput, fondatorii CityPaintball au investit cateva mii de dolari in afacere, echipamentele fiind aduse din Statele Unite.

"Acest tip de afacere te obliga sa investesti constant pentru a realiza activitati noi, pentru a te extinde. Sumele investite, in total, se ridica la cateva zeci de mii de euro", spune Voiculescu.

CityPaintball a inaugurat luna trecuta cel mai mare teren de paintball din Bucuresti, de 10.000 mp, care dispune de trei terenuri pe care se pot juca intr-o singura zi pana la 500 de persoane.

Terenul beneficiaza si de o terasa pentru 100 de persoane, unde au loc si proiectii video, si de aproximativ 70 de locuri de parcare, iar locatia poate functiona non stop, datorita instalatiei de nocturna.

In plus, fondatorii CityPaintball se afla in curs de amenajare a primei baze de Teambuilding din Bucuresti, desfasurata pe 23.000 mp, intr-o zona verde, pe malul lacului.

"Estimam ca in aproximativ trei saptamani sa putem desfasura primul eveniment. Zona de Teambuilding are o capacitate de 300-400 de persoane, cu ateliere, sala de training si se va numi CityAdventureCamp", arata Voiculescu.

Cat despre proiectiile financiare, el nu poate face estimari concrete pentru anul in curs.

"Este greu de spus, avand in vedere ce incercam noi sa facem acum. Datorita investitiei foarte mari, speram ca in al doilea an sa reusim sa scoatem profit."

Anul trecut, companiile care detin CityPaintball au avut venituri de aproximativ 200.000 euro. Reprezentantii companiei mizeaza in 2009 pe o stagnare a afacerilor.

Compania are, in medie, 1.000 de clienti pe luna.

Criza reduce bugetele companiilor pentru activitati de teambuilding si paintball

Criza reduce bugetele companiilor pentru activitati de teambuilding si paintballIn momentul actual, business-ul companiei detinute de Voiculescu este afectat de criza economica din cauza faptului ca au fost reduse bugetele alocate de companii pentru organizarea evenimentelor. Totodata, afacerile CityPaintball intampina probleme si pentru ca furnizorii externi nu mai accepta plata la 30 de zile si vor un avans de minim 50%.

"In plus, persoanele fizice care vin sa se <<impuste>> consuma mai putine bile. Pe scurt, asta inseamna o reducere a veniturilor", completeaza el.

Totusi, in situatia actuala, in care companiile taie bugetele de teambuilding, solutia propusa de CityPaintball pare la indemana clientilor.

"Incercam sa venim in intampinarea acestora cu o alternativa cel putin la fel de buna in Bucuresti, fata de o deplasare la Sinaia de trei zile, de exemplu, care implica aproape triplarea bugetului. La noi se pot tine aceleasi activitati, aceleasi traininguri – doar ca se renunta la costurile suplimentare legate de transport, cazare si masa", explica seful terenului de paintball.

"Suntem increzatori si vrem sa devenim, in cativa ani, principalii furnizori de servicii complete de teambuilding din Bucuresti", adauga el.

Baza CityPaintball se adreseaza atat companiilor, cat si clientilor individuali, punand la dispozitia acestora pachete personalizate ce difera in functie de numarul de persoane si de activitatile oferite la fiecare pachet in parte (de la Kit-ul Comando ce cuprinde un numar de bile de paintball pentru fiecare combatant, grenade, fumigene, tir cu arme modificate military pana la Kit-ul Divizie, care include suplimentar si tir cu arcul, precum si masa de pranz sau cina).

CityPaintball are, in prezent, 12 angajati pentru paintball, la care se adauga, pentru Teambuilding, inca 14 plus alti traineri si colaboratori, in functie de fiecare eveniment.

Potrivit lui Mihai Voiculescu, sectorul in care opereaza, de servicii entertainment, este intr-o continua evolutie. Chiar daca majoritatea companiilor isi reduc bugetele dedicate acestor activitati, evenimentele se tin si se vor tine in continuare.

Piata de paintball din Romania se imparte in trei mari categorii – companii, persoane fizice care joaca din placere si sportivii de performanta.

In momentul de fata, in Bucuresti mai exista inca doua terenuri de paintball, iar in provincie se gaseste cate unul in fiecare mare oras.

De la an la an, spune Voiculescu, se deschid noi terenuri si se inchid altele. "Depinde foarte mult de felul in care antreprenorul isi gestioneaza afacerea, de implicarea sa, de bugetul de marketing si, nu in ultimul rand, de locatia aleasa."


Un alt business, in software

Un alt business, in softwareMihai Voiculescu (foto) mai detine, in afara de CityPaintball, o firma de software, pe care a infiintat-o in urma cu sapte ani impreuna cu un prieten.

Desi a terminat Facultatea de Comert, in cadrul Academiei de Studii Economice, si a luat anul trecut examenul de auditor financiar, acesta se ocupa de organizarea evenimentelor corporate in cadrul companiei de entertainment CityPaintball.

"Aparent fara nici o legatura intre ele, experientele acumulate in fiecare caz m-au ajutat in toate domeniile", mentioneaza el.

Ca fondator al unei firme de entertainment, acesta este de parere ca trebuie sa urmareasca incontinuu piata, sa poata satisface cerintele consumatorilor si sa vina in permanenta cu lucruri noi.

Pasionat de sport – paintabll si baschet –, dar si de teatru si cinematografie, Mihai Voiculescu isi conduce viata si afacerile dupa un singur model. Iar acela este Steve Jobs, fondatorul Apple.