Cum a pornit totul

Cum a pornit totul“Cautand lucruri deosebite sau obiecte rafinate pentru oamenii speciali din viata mea, am realizat cat de greu este sa faci un cadou cu adevarat valoros celor cu gusturi educate, oamenilor atenti la detalii ca si tine. Si pentru ca am facut o pasiune pentru aceste lucruri, pentru a le cauta, admira si oferi mai departe, m-am gandit sa imi creez nu un «supermarket» cu bunuri de larg consum, ci mai degraba un «boutique» online, un magazin virtual sic si elegant, pe rafturile caruia sa pun mereu lucruri care sa bucure ochii si inima”, a declarat, pentru Wall-Street, Adina Nicolaide (foto), managing partner Kdo.ro.

Daca la inceput initiatorii proiectului au inclus in portofoliu branduri internationale, de la marca de papetarie de la curtile regale din Europa, un brand de pielarie fina italiana, un producator de jucarii multiplu premiat in America pana la branduri de design suedeze si finlandeze exclusiviste, in ultimul timp s-au indreptat si spre noii designeri si artisti romani.

“Am incercat, in ultimul timp, sa fim deschisi catre noii designeri si artisti romani si sa ii transformam in «branduri» pe site-ul nostru, promovandu-I”, spune Adina Nicolaide.

Investitia initiala a acoperit achizitionarea stocului de marfa, realizarea site-ului si promovarea acestuia.

Potrivit reprezentantului Kdo.ro, costurile de aducere a unui brand sunt diferite de la caz la caz si tin de renumele companiei si de intentia ei de a se extinde pe piata romaneasca. Astfel, investitia medie este de cateva mii de euro.

“Oferta noastra nu este o oferta de masa, pentru toata lumea, este mai degraba pentru cei cu gusturi ceva mai educate, care cauta lucruri frumoase si de calitate pentru cei din jurul lor”, afirma Nicolaide.

In prezent, Kdo.ro are 5 angajati si se afla in plin proces de recrutate pentru inca trei posturi.

Afaceri de 250.000 de euro

Afaceri de 250.000 de euroProdusul care inregistreaza cele mai mari vanzari este Powerball, un instrument de antrenament, care ajuta la cresterea puterii musculare a degetelor, incheieturilor si bratelor.

De asemena, clientii mai opteaza pentru produsele din sticla reciclata semnate de designer-ul spaniol Agatha Ruiz de la Prada si produsele din ceramica si lemn apartinand brandului finlandez Tonfisk.

Potrivit Adinei Nicolaide, vanzarile acestor produse reprezinta aproximativ 30% din vanzarile totale, fiind preferate de companii atat pentru propriii angajati, dar si pentru a fi oferite cadou partenerilor de afaceri, clientilor.

Kdo.ro isi propune pentru acest an mentinerea cifrei de afaceri la un nivel similar cu cel din 2008, urmand sa se concentreze pe vanzarea de obiecte promotionale pentru clientii din publicitate.

“Este o piata dinamica si plina de provocari, iar noutatea si ineditul obiectelor pe care incercam sa le prezentam potentialilor clienti ne pot ajuta sa ne diferentiem”, explica Nicolaide.

Ca in orice alt domeniu, criza financiara se traduce in cazul Kdo.ro prin mai putine comenzi sau in cantitati mai mici, lucru cauzat de faptul aproape toti clientii sunt mai precauti cu bugetele lor.

“Bugetele au suferit mai peste tot «rectificari» si de multe ori se intampla ca unele cereri sa nu se mai concretizeze in comenzi, din cauza anularii unor proiecte”, declara Adina Nicolaide.

Cum ne adaptam

Cum ne adaptamIn contextul economic actual, Kdo.ro mizeaza pe faptul ca oamenii continua sa-si ofere cadouri. Astfel, unul din proiectele initiate se intituleaza “Leapsa kdo-urilor” si se adreseaza in primul rand bloggerilor, reprezentand o “incercare de a face oamenii sa afle si sa experimenteze ce inseamna cu adevarat sa primesti un kdo”, potrivit Adinei Nicolaide.

“Alta actiune care se deruleaza in acest moment este menita a-i sprijini pe creatorii romani si poarta numele de «Saptamanile artistilor pe kdo». Dorim sa dedicam pe site-ul nostru cate o saptamana in care sa le promovam povestea, reusitele, proiectele, productiile. Sa ii transformam intr-unul dintre brandurile noastre, la fel de speciale ca si cele deja existente pe pagina noastra de branduri. In plus, pentru fidelizarea clientilor nostri organizam lunar concursuri cu premii”, explica Nicolaide.

In opinia acesteia, piata locala a magazinelor online este inca in proces de dezvoltare si nu este suficient structurata.

“Iar criza nu ajuta deloc in acest sens. O piata in constructie si in cautare de incredere, in care multi incearca nu doar sa isi vanda produsele, dar si sa isi educe clientii. Nu pot sa fac o estimare a pietii online in acest moment, dar sunt sigura ca evolutia in acest an se face inevitabil pe o curba descendenta. Aceasta din cauza conditiilor dificile generate de criza atat la nivelul puterii de cumparare, dar si la nivel psihologic, descurajandu-i chiar si pe cei care isi permit sa mai faca investitii”, sustine Adina Nicolaide.

“Industria comertului online se face intr-un mediu nu foarte incurajator din punct de vedere economic, cu un public care nu e pe deplin educat sa cumpere online. Industria in sine nu este suficient de promovata, iar conditiile de intretinere si dezvoltare ale unui astfel de site sunt dificile”, adauga Nicolaide.