'In doi ani vrem sa acoperim intregul teritoriu national'

'In doi ani vrem sa acoperim intregul teritoriu national'La inceput, activitatea s-a concentrat in jurul a trei depozite, unul in Bucuresti – zona de nord – si alte doua in Ploiesti, respectiv Brasov.

La inceputul anului 2009 a fost demarat un proces de expansiune, care va fi continuat si in urmatorii doi ani, proces care a avut ca rezultat deschiderea a sapte noi depozite in Bucuresti – sud, Cluj, Constanta, Galati, Oradea, Pitesti si Timisoara.

Anul trecut, pentru deschiderea filialelor din Bucuresti Nord, Ploiesti si Brasov, s-au investit pana la 2,8 milioane euro, iar in acest an, suma alocata extinderii cu inca sapte depozite si cresterii parcului auto la 120 de autovehicule comerciale usoare, adecvate transportului de produse congelate, a ajuns la 6,9 milioane euro.

Family Frost ofera consumatorilor sai diverse sortimente de inghetata, dar si produse congelate – legume, produse din carne, peste, pizza sau produse de patiserie. Iar distributia lor se face direct din camioane, ceea ce inseamna ca intregul concept Family Frost poate fi comparat cu cel al unui magazin ambulant.

"Reactia pietei la sistemul de vanzare directa pe care il oferim a fost, la inceput, de curiozitate. Insa, treptat, oamenii au fost cuceriti de ceea ce oferim, au fost incantati de produse, de faptul ca isi pot face cumparaturile chiar langa casa, direct de la camioneta galbena", declara Manuela Radulescu.

Family Frost – produse congelate la domiciliu – functioneaza, la momentul actual, cu 10 depozite si 120 de camionete, obiectivul fiind ca la sfarsitul anului 2011 sa fie acoperit intregul teritoriu national, atat in mediul urban, cat si in cel rural.

"Pana la sfarsitul acestui an planificam consolidarea pozitiei noastre in zonele pe care deja le acoperim", adauga marketing manager-ul companiei.

Compania nu concureaza cu retailul, intrucat sistemul si serviciile pe care le ofera sunt diferite de cele ale lanturilor respective. "Elementele cheie care definesc afacerea noastra si care ne contureaza succesul sunt produsele de calitate, mentinute constant la temperatura optima si serviciile personalizate pe care le oferim clientilor nostri. Desi suntem de putin timp pe piata, pentru noi fidelizarea clientilor joaca un rol extrem de important, de aceea am inceput inca de la sfarsitul anului trecut lucrul la o baza de date de clienti fideli", explica Radulescu.

Acesti clienti vor beneficia permanent de oferte speciale din partea Family Frost si, incepand din toamna, vor beneficia de un serviciu exclusiv – vizita la domiciliu. Astfel, clientii isi vor putea cumpara produsele favorite direct din propria locuinta.

Desi nu se adreseaza neaparat unei anumite categorii de clienti, daca totusi ar avea nevoie de o delimitare, Manuela Radulescu ar spune ca Family Frost se adreseaza tuturor iubitorilor de inghetata si celor care vor produse care se prepara intr-un timp cat mai scurt.

"Din ce in ce mai multi oameni, in special familiile tinere, prefera sa petreaca mai putin timp in bucatarie si sa acorde mai multa atentie activitatilor de recreere".

Tinta pentru 2009: Afaceri de 5 mil. euro

Tinta pentru 2009: Afaceri de 5 mil. euroFamily Frost face parte din Eismann Group care, sub acest brand, acopera Austria, Belgia, Franta, Germania, Italia, Olanda, Spania, Elvetia si Luxemburg. Conceptul de afacere provine din Germania, unde Family Frost a fost infiintata in anul 1990.

Modelul este acelasi pentru toate tarile in care compania activeaza sub acest brand, si anume Cehia, Spania, Portugalia si Ungaria. Distributia se face in acelasi mod in toate tarile, dar exista, cum este si normal, adaptari locale in ceea ce priveste sortimentul.

"In Romania, traseele pe care lucram sunt standard si le acoperim o data pe saptamana, astfel incat ajungem la clienti in aceeasi zi, la aproximativ aceeasi ora, saptamanal. Lucram 6 zile pe saptamana, mai putin lunea si nu functionam pe baza de precomanda", arata Radulescu.

Anul trecut, Family Frost a realizat o cifra de afaceri de 2 milioane euro, iar pentru anul in curs are estimate vanzari de 5 milioane euro.

Per total in 2009, cresterea va fi cel putin dubla fata de anul trecut, evolutia datorandu-se acoperirii de noi locatii.

"Chiar daca anul acesta puterea de cumparare a mai scazut, lucru semnalat de foarte multe companii, pentru noi cel mai important lucru este faptul ca ne-au ramas alaturi clientii pe care ni i-am format. Pentru ei am creat si o campanie de fidelizare, strategia noastra fiind atat castigarea de clienti noi cat si pastrarea celor existenti", conform reprezentantului companiei.

Din octombrie 2009, Family Frost va adauga in portofoliul de produse 40 de sortimente congelate noi – legume, fructe, produse de patiserie, produse din carne, pizza si specialitati de Craciun.