1 / 4

Al doilea om recrutat la Connex si UPC Romania

“Telefonia mobila mi se parea fascinanta, pur si simplu atunci se lansa. Ma atragea ideea de start-up, de a pune bazele si de a fi undeva de la inceput si asa am ajuns in telecom. Si evident ca telecomul, ca om de marketing, este fascinant pentru ca lucrurile se schimba atat de repede incat nu te vei plictisi niciodata in acest sistem”, povesteste, pentru Wall Street, Raluca Milin, fostul director de marketing si vanzari al UPC Romania, unul dintre cei mai mari operatori telecom pe piata, despre ceea ce a atras-o la Connex (Vodafone Romania), acolo unde s-a angajat in 1996, cand inca era studenta la facultate.

Spre deosebire de foarte multi manageri de multinationale care aleg la un moment dat sa deschida un business propriu bazandu-se pe experienta acumulata in ani de zile in corporatii, Raluca Milin mai are un avantaj: atat Connex, cat si UPC Romania erau afaceri abia lansate atunci cand antreprenoarea s-a angajat in aceste companii.

“Am fost al doilea angajat la Connex. Practic, a fost un start-up, poate unul dintre cele mai frumoase din Romania si a fost marele meu noroc ca am fost recrutata ca asistenta in departamentul de marketing al Connex. Am trecut prin marketing, PR, evenimente, publicitate, corporate affaires cu niste bugete senzationale pentru un tanar de 23-24 de ani. Iar canadienii (n.red compania canadiana Telesystems International Wireless detinea in Romania firma MobiFon care opera brandul Connex) au fost o scoala minunata pentru ca aveau o atitudine pozitiva pe care noi nu o aveam si pentru ca ne-au dat foarte multe traininguri. Cred ca nicaieri in lume nu ti se dau atatea oportunitati cate am primit noi. Practic, intr-un an, doi am schimbat patru, cinci pozitii, mereu avansand. Si fiind putini angajati, lucram direct cu directorul executiv de la acea vreme, Alex Tolstoi. Usor, usor s-a transformat intr-o corporatie, dar la inceput Connex a fost foarte antreprenorial, cel putin trei, patru ani”, spune Milin.

Pentru ca intre timp Connex se transformase intr-o companie foarte mare, managerul a hotarat sa plece.

"Cautam un start-up”, spune Milin pe scurt.

A ajuns astfel sa fie in echipa lui Richard Anderson, cel care din 2.000 si pana anul trecut a fost directorul general al UPC Romania, la acea vreme, americanul dorind sa lanseze compania pe piata locala.

Si la UPC a fost tot al doilea angajat, dar, spre deosebire de Connex, aici Raluca Milin s-a ocupat si de vanzari, nu doar de marketing.

“Am construit UPC si am vrut sa facem o companie orientata catre consumatori pentru ca UPC s-a format din achizitia a sapte, opt retele de cartier mai mici. Apoi au urmat lansarea Internetului, a telefoniei, achizitia Astral, care a fost o lectia extraordinara de management si coordonare, iar ultimul pas a fost televiziunea digitala”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri