1 / 4

Cat de profitabil este un astfel de business

Daniel Mischie (foto), director de operatiuni si unul din actionarii lantului City Grill, care are in grupul sau barurile Caru cu Bere si Hanu’ Berarilor, spune ca, inainte de profitabilitate, obiectivul unui proprietar de bar trebuie sa fie atingerea nivelului de break-even (momentul in care castigurile ajung la egalitate cu pierderile) in termen de 6-12 luni de la deschidere.

“Pentru acest lucru trebuie indeplinite cateva conditii, precum alegerea unei locatii care sa se potriveasca cu tipul de bar, urmarirea unui business plan, realizarea unui plan de marketing bine definit. Nivelul de profitabilitate al unui bar variaza intre 3 si 5% din cifra de afaceri si este influentat de cele trei conditii de mai sus, dar si de sezonalitate, daca vorbim si de existenta unei terase”, explica Mischie.

Pe de alta parte, Emanuel Clonda, care detine cocktail barul Interbelic din centrul vechi al Capitalei, spune ca un bar este un loc in care oamenii vin sa se simta bine in orice fel de situatie - si daca sunt veseli si au o realizare, dar si daca sunt tristi.

Rentabilitatea unui bar, in opinia sa, depinde, inainte de toate, de barmanii si de personalul care ii intampina pe clienti. “Daca acestia sunt instruiti sa faca in asa fel incat clientul sa plece fericit si multumit ca a cheltuit toti banii in locul respectiv, atunci barul este un business rentabil. Restul criteriilor (locatia, tipul de bar, designul, personalitatea) sunt doar instrumentele care dau gradul de rentabilitate”, opineaza antreprenorul in varsta de 25 de ani.

Actorul Mugur Mihaescu, cunoscut ca membru al grupului Vacanta Mare, face parte si el din industria locala a barurilor, intrucat detine in centrul vechi irish pub-ul St. Patrick. Pentru el, un business in industria de profil este profitabil daca sunt luati in considerare anumiti factori. Destul de multi factori, am putea spune.

Depinde cum ti-l faci, cum esti tu, ca om, carui segment de public te adresezi, depinde cat te lasa mediul de afaceri sa construiesti in jurul business-ului tau; nu exista o reteta anume care sa asigure profitabilitate unui business in domeniul barurilor. La fel, investitia necesara deschiderii unui bar depinde si ea de anumite caracteristici. In centrul Bucurestiului poti sa investesti si 50.000 si 500.000 euro. Asta nu inseamna nimic. Pe termen lung insa, cel care a bagat 50.000 euro in barul sau nu va rezista pe piata”, arata Mihaescu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri