2 / 4

“Intotdeauna va fi loc de intrat pe aceasta piata”

De asemenea, dupa cum afirma actorul si omul de afaceri Mugur Mihaescu, la fel ca in cazul profitabilitatii, atunci cand investesti intr-un bar, este important mediul in care il dezvolti. Mai ales in conditiile actuale, cand Statul impune masuri de austeritate tot mai greu de facut fata de catre intreprinderile mici si mijlocii.

Emanuel Clonda, unul din proprietarii Interbelic, sustine ca investitia intr-un bar depinde de zona, suprafata si elementele de design. In Capitala, chiriile variaza mult in functie de zona, pe cand in provincie costurile sunt mai mici dar consumul de baruri limitat.

Mischie ofera niste date concrete. Astfel, in Bucuresti, un bar cu o suprafata de 150 de metri patrati presupune o investitie de 120.000 pana la 200.000 euro. Pentru provincie, el nu are date exacte, insa estimeaza, avand in vedere conditiile generale, investitii mai mici cu 30% decat in Capitala.

Desi Romania este cunoscuta ca o tara in care este nevoie sa dai spaga pentru a obtine anumite aprobari si autorizatii de la Stat, Daniel Mischie declara ca, in prezent, cunoasterea legislatiei in vigoare si aplicarea corecta a cererilor, precum si expertiza in domeniu, sunt conditii care duc la obtinerea autorizatiilor necesare de deschidere a unui local in 30 de zile.

“Autorizatiile se iau destul de repede. Despre spaga nu se pune problema, deoarece, pentru a fi rentabil, intr-un bar trebuie sa respecte normele de igiena, relatia cu vecinii si asa mai departe”, completeaza si Emanuel Clonda (foto).

Pentru el, barul este un loc in care oamenii invata despre alcool. “Prin programele pe care le avem ii invatam ce sa bea, cum, cat si, mai ales, ce inseamna consumul responsabil de alcool. Am ales sa deschidem un bar pentru ca asta stim sa facem. Cafeneaua sau restaurantul sunt business-uri diferite, chiar daca fac parte din aceeasi industrie, HoReCa”, mentioneaza antreprenorul.

Totodata, proprietarul St. Patrick a decis sa deschida un irish pub deoarece la asta se pricepea cel mai bine, dupa cum spune el.

“Asta am invatat sa fac prima oara. M-am asociat cu o persoana care cunoastea, de asemenea, domeniul, si pentru ca la asta ne-am priceput, asta am facut”, spune el.

Grupul City Grill, care are in prezent un numar de 13 restaurante si cafenele (7 unitati City Grill si City Cafe, 2 unitati Buongiorno, Caru cu Bere si Hanu’ Berarilor, BundeTot - Food express si Cantina - Sport bar) si un numar de 600 de angajati, a deschis si baruri, mizand pe faptul ca locatiile respective se pretau unei asemenea structuri.

Daca comparam Bucurestiul cu celalalte orase europene din punct de vedere al pietei barurilor, Mischie spune ca, in tara, lucrurile sunt abia la inceput. “Daca punem in balanta si puterea de cumparare, respectiv disponibilitatea de a cheltui bani in HoReCa, sau numarul de turisti care ne viziteaza, am putea afirma ca situatia devine din ce in ce mai grea. Cu toate acestea, piata va cere in permanenta baruri si restaurante de calitate, care sa satisfaca anumite nevoi ale clientilor.”

De aceeasi parere este si Emanuel Clonda, care declara ca intotdeauna va fi loc de intrat pe aceasta piata. “Sansele de reusita sunt mari daca stii despre ce este vorba intr-un astfel de business. Un bar este un loc in care se vinde alcool. Iar noi suntem axati pe partea de cocktail-uri.”

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri