10 / 14

Calificarea va fi impusa in restaurante, bucataria si receptia hotelurilor

Hotelurile sunt obligate de la jumatatea anului ca toti angajatii din bucatarie, restaurante, baruri si receptie sa fie calificati, iar minim 50% dintre agentii de turism din agentii trebuie sa aiba atestat in domeniu.


Modificarea normelor metodologice pentru functionarea hotelurilor si agentiilor de turism a fost facuta printr-un ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT) intrat in vigoare la jumatatea lunii iunie.


Pentru calificarea personalului din hoteluri si agentii exista licee de specialitate sau clase cu profil de turism, de stat sau private, si centre de formare profesionala private sau in cadrul agentiilor judetene de ocupare a fortei de munca.


Anterior emiterii ordinului, personalul din receptia hotelurilor si motelurilor trebuia sa fie calificat in proportie de 100% la hotelurile de cinci stele, 90% la patru stele, 80% la hotelurile de trei stele si 50% la hotelurile de o stea si doua stele. Personalul din baruri, restaurante si bucatarii trebuia sa fie calificat in proportie de 90% la cinci stele, 80% la patru stele, 60% la trei stele si 40% la una si doua stele.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri