1 / 4

Lipsa de experienta si a unei culturi in turism

"Nu este vorba numai de Romania, ci de toate tarile din Europa de Est. Este vorba de o traditie care, in majoritatea acestor tari, a fost intrerupta brutal peste 50 de ani de comunism. Si atunci e normal ca un lant international sa-si aduca top managementul strain pentru o perioada de timp", este de parere Kurt Strohmayer (foto), CEO JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

Experienta bate studiile, in foarte multe cazuri din turism “O expunere internationala de 10-15 ani este deosebit de valoroasa, pentru ca muncind in diferite departamente inveti foarte mult si ai posibilitatea sa avansezi. In cadrul Marriott sunt foarte multi oameni care si-au inceput activitatea ca «ucenici» si au ajuns pana la functii de conducere", explica reprezentantul JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

In plus, marile lanturi hoteliere isi pregatesc managerii in functie de etapa de dezvoltare a proiectului respectiv. “La deschiderea unui hotel de lant se trimit pentru o perioada de cel putin trei ani acei oameni foarte experimentati care au mai deschis hoteluri si care au experienta cu problemele inerente ale inceputului", mai sustine seful JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

Ultimul exemplu in acest sens este suedezul Torbjörn Bodin, care a coordonat, timp de doi ani, deschiderea hotelului Radisson SAS din Bucuresti, acesta fiind inlocuit de curand tot de un expat, germanul de origine turca Ali Yilmaz Yildirimlar.

“In general, marile grupuri hoteliere, cum este Rezidor Hotel Group, din care face parte Radisson SAS, promoveaza oameni cu potential ridicat din interiorul companiei, pe cei care au competentele si increderea necesara pentru a ocupa functii de conducere. Exista programe speciale, create in cadrul companiilor, menite sa identifice si sa formeze potentiale talente pentru a deveni directori generali”, afirma Adrian Adam, director de vanzari si marketing al Radisson SAS Bucuresti.

“Cred ca pe langa studii si simpla experienta, in conducerea cu succes a unui hotel, mai ales de mari dimensiuni, este nevoie de cultura, traditie, viziune si de multa forta financiara. Cultura si traditia turismului trebuie sa recunoastem ca ne lipsesc. Suntem un popor ospitalier, dar ospitalitatea nu poate fi confundata cu standarde general acceptate care trebuiesc implementate si aplicate pentru a satisface cerintele, exigentele si notiunea de calitate a unei palete foarte diversificate de oaspeti”, opineaza si Adrian Petre, proprietarul celui mai luxos hotel din Capitala, Carol Parc.

George Butunoiu, proprietarul firmei de consultanta in resurse umane George Butunoiu Ltd., considera ca cea mai mare problema a romanilor care lucreaza in industria ospitalitatii este lipsa “reflexului de client service”. “Reflexul de client service este inexistent in Romania si va fi asa inca vreo 50 de ani. Din pacate, asta poti invata in scoala, poti sa-l si practici, insa e aproape imposibil sa ti-l interiorizezi, sa devina un reflex (subconstient), asa cum il gasesti adesea in majoritatea tarilor dezvoltate. E ceva legat de civilizatie, de cultura, de mentalitate, care sunt, toate, dezvoltate numai intr-un context social anume”, afirma Butunoiu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri