1 / 4

O piata mica, dar cu potential pe timp de criza

La inceputul anului 2009 in Romania erau 44 de hostel-uri, dispersate pe intreg teritoriul tarii, insa cu o mai frecventa mai mare in orasele cu traditie turistica, iar valorea pietei locale de profil s-a ridicat anul trecut la circa 1,2 -1,4 milioane euro, numarul innoptarilor turistilor in aceste locatii fiind de 120.000.

“Preturile sunt similare cu cele practicate si peste hotare. Ele difera de la o locatie la alta, in functie si de tipul camerei si al serviciilor, variatia fiind de la 8 pana la aproximativ 16 euro pe noapte”, a declarat, pentru Wall-Street, Ildiko Matyas, presedinte Youth Hostel Romania (YHR), asociatia hostel-urilor de pe piata romaneasca.

Ponderea segmentului de hostel-uri in totalul pietei globale , adresata tinerilor si adultilor cu un buget redus pentru calatorii, este neinsemnata: pe plan global, hotelurile low-cost ruleaza afaceri ce sar de 8 miliarde de euro anual.

Daca preturile sunt similare cu cele din tarile in care segmentul hotelurilor low-cost este unul foarte dezvoltat, conditiile pe care le intampina un hostelier roman sunt mult mai dificile. “Hostel-urile din Romania trebuie sa fie organizate conform reglementarilor oficiale cerute de Ministerul Turismului, de unde primesc autorizatii pentru aceasta activitate. Normele au aparut intr-un format nou anul trecut , in 19 mai, prin ordinul 636. Aceste standarde sunt mai riguroase decat cele inscrise de catre Federatia Internationala de Youth Hosteluri din multe puncte de vedere”, a mai declarat Ildiko Matyas.

In ciuda reglementarilor severe, piata hostelurilor poate deveni o afacere profitabila pe timp de criza pentru cei care viseaza la un business din pasiunea pentru turism. “In situatia actuala de criza economica unii clienti renunta total la excursii, altii isi cauta locuri de cazare mai ieftine. In conditiile date, hostelierii romani vor trebui sa profite de cea de-a doua categorie de turisti, in speta cei care isi reduc bugetele de calatorie”, considera presedintele YHR.

Pe langa turistii care pleaca intr-un tur al Europei sau al Romaniei, hostelierii ar putea profita si de segmentul de business, bugetele de calatorie ale companiilor fiind tot mai reduse in prezent.

“Turistii de business au sosit si pana acum la hosteluri, insa nisa acestui segment nu va fi niciodata clientela majoritara a acestor locatii. Insa, pe imp de criza, cred ca aceasta categorie ar putea repezenta o nisa de interes, companiile fiind dispuse la compromisuri pe timp de criza. In plus, foarte multe hostel-uri din Romania au sali de conferinte si au oferit spatiu adecvat pentru evenimente, mai ales pentru organizatii de tineret si studentesti“, mai spune Ildiko Matyas.

Durata medie de sedere a turistilor in hostel-urile din Romania este de 1,5-1,8 nopti, iar varsta medie a celor care prefera astfel de locatii este de 23 de ani. “Grupurile de scolari sunt destul de frecvente in hosteluri, de aceea in aceste unitati varsta medie este si mai mica. In cazul hostel-urilor adresate turistilor straini, varsta medie urca pana la 29-30 de ani”, a completat Matyas.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri