1 / 4

Ponderea serviciilor contra-cost: 10-20%

Desi operatorii traditionali anunta pierderi, reduceri de personal sau anulari de zboruri din cauza crizei, companiile low-cost afirma ca afacerile cresc vazand cu ochii, fiind in continua dezvoltare a rutelor.

De la servicii de catering, la surplus de bagaje, la alegerea locului in aeronava, chiar pana la prioritatea la imbarcare, totul se plateste in cazul operatorilor low-cost, iar tarifele cerute pentru aceste servicii nu sunt nici pe departe scazute, ci mai degraba premium. Daca pretul unui bilet incepe de la 20-30 de euro, poti cheltui cu usurinta o suma similara daca bei o cafea si mai ai cateva kilograme de bagaje in plus sau daca preferi un loc langa fereastra.

“Circa 75-80% dintre pasagerii nostri folosesc in medie unul sau mai multe servicii suplimentare”, a declarat, pentru Wall-Street, Natasa Kazmer (foto), director de comunicare al Wizz Air. Si in cazul companiei italiene My Air numarul pasagerilor care folosesc aceste servicii este destul de ridicat, ajungand pana la 40%.

Ponderea pe care o au serviciile contra-cost in cifra de afaceri a operatorilor low-cost nu este deloc una neglijabila. “Serviciile care nu sunt incluse in pretul biletului reprezinta circa 10% din cifra de afaceri anuala”, declara Florentina Ivan, marketing manager al operatorului low cost local Blue Air. Avand in vedere ca cifra de afaceri a operatorului local cu tarife scazute a fost de 120 milioane euro in 2008, reiese ca, in cazul Blue Air, 12 milioane de euro au provenit anul trecut din servicii contra-cost.

In cazul Wizz Air, ponderea serviciilor contra-cost este si mai mare. “Veniturile provenite din servicii suplimentare reprezinta aproximativ 20% din totalul incasarilor si sunt o componenta in crestere a activitatii Wizz Air. Strategia noastra este de a scadea tarifele de calatorie (costul efectiv al biletului) si de a oferi cat mai multe servicii pentru pasageri”, declara reprezentantul Wizz Air. Compania a raportat pentru anul 2008 o cifra de afaceri de 59 milioane euro, circa 12 milioane provenind din serviciile extra oferite la imbarcare sau in timpul zborului.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri