Otopeni, partial pregatit pentru preluarea traficului

Otopeni, partial pregatit pentru preluarea traficuluiEste pregatit Aeroportul Otopeni pentru a prelua un numar de circa 7 milioane pasageri, cat au tranzitat in 2008 cele doua aeroporturi bucurestene?

“In urmatorii doi ani, aeroportul isi va moderniza fluxurile in conformitate cu Acordul Schengen, iar in iulie 2012 ar putea asigura o capacitate totala de prelucrare de 4500 pasageri pe ora de varf, putand prelua o mare parte din zborurile de pe Baneasa”, raspunde Catalin Radu, director general al departamentului de aviatie civila in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti deruleaza in prezent faza a III-a a obiectivului de investitii „Dezvoltarea si modernizarea AIBO”.

Astfel, capacitatea de procesare a terminalelor de pasageri va creste semnificativ, estimandu-se atingerea unei cifre de 6 milioane de pasageri pe an.

“In urmatorii doi ani, aeroportul va avea un salon oficial modernizat, urmand sa fie modernizata pista 1 si sa fie construita o noua parcare de 12.000 de metri patrati, unde au inceput deja lucrarile de constructie”, a declarat Valentin Iordache, director calitate al aeroportului Henri Coanda.

Investitiile implica extinderea terminalului de plecari internationale si Schengen la 19.600 de metri patrati, reamenajare aerogara sosiri internationale si Schengen care va avea 500 de metri patrati si extinderea zonei de imbarcare (Finger) pana la 14 aviobridge-uri, inclusiv Schengen, fata de 5 cate sunt in prezent.

Potrivit reprezentantului aeroportului, sursele de finantare se vor asigura din sursele proprii ale companiei si din credite bancare externe si interne.

Lucrarile de modernizare se cifreaza la aproximativ 150 de milioane de euro si vor fi finalizate in anul 2012.

Un aeroport in sudul Capitalei, inca la stadiul de dorinta

Un aeroport in sudul Capitalei, inca la stadiul de dorintaDaca anul trecut, reprezetanti ai Ministerului Transporturilor declarau ca realizarea studiului de fezabilitate pentru Aeroportul din sudul Capitalei va fi amanata pentru anul acesta, din lipsa de fonduri, acum povestea sa repeta. “Nu am reusit sa gasim inca fonduri pentru realizarea acestui studiu, care nu va fi realizat nici anul acesta”, declara reprezentantul MTI.

Dupa finalizarea studiului de fezabilitate si a indicatorilor tehnico-economici, in aproximativ sase luni, vor fi stabilite exact locatia, suprafata si constructorul.

Lucrarile la noul aeroport ar putea fi finantate din fonduri alocate de la bugetul de stat sau printr-un parteneriat public privat.

Aeroportul din sudul Capitalei ar putea fi construit spre Adunatii Copaceni, la aproximativ doi kilometri de centura localitatii, a declarat, in 2008, Ludovic Orban.

Baneasa, aeroport de aviatie generala

Baneasa, aeroport de aviatie generalaOdata cu migrarea companiilor care zboata in prezent de pe Baneasa, aeroportul bucurestean s-a putea transforma in aeroport de aviatie generala. “Daca companiile low cost iis vor transfera operatiunile pe Otopeni, Aeroportul Aurel Vlaicu (Baneasa) va ramane un aeroport pentru aviatia generala, SRI, SMURD si Politie sau zboruri oficiale”, a declarat Catalin Radu.

Pe termen lung, taxele pe Baneasa ar putea creste de 2 pana la 4 ori. “In tarile europene, taxele pe aeroporturile de oras, asa cum este Baneasa, sunt de 2 pana la 4 ori mai ridicate decat tarifele de pe aeroporturile extraurbane. Pe termen mediu si lung si Baneasa se va alinia la aceste standarde”, a mai adaugat reprezentantul MTI.

Pe termen scurt, taxele pe aeroportul Baneasa raman insa neschimbate. “Nu am majorat inca taxele de aeroport pentru a ne acoperi din valoarea investitiilor. Singura masura pe care am luat-o a fost sistarea remuneratiei de 5 pana la 30 de procente din taxe de aeroport pe care o ofeream companiilor aeriene pentru a le atrage sa zboare de pe Baneasa”, a declarat George Mihalcea, directorul aeroportului Baneasa.

Cele doua aeroporturi bucurestene vor deveni o singura entitate incepand din luna noiembrie a acestui an, cand va lua fiinta Compania Nationala "Aeroporturi Bucuresti", iar Ministerul Transporturilor va detine 80% din actiunile Companiei, 20% revenind Fondului Proprietatea.

Crestere de 60% a numarului de pasageri, de la integrarea in UE

Crestere de 60% a numarului de pasageri, de la integrarea in UEConfrom unui studiu realizat de publicatia de specialitate Anna Aero, de la integrarea in UE, la inceputul lui 2007, traficul de pasageri pe primele patru cele mai tranzitate aeroporturi romanesti (Otopeni, Baneasa, Timisoara si Cluj-Napoca) a crescut cu 60% in ultimii doi ani.

Potrivit sursei mai sus citata anul trecut, Aeroportul Otopeni a avut un tranzit de 5,06 milioane pasageri, in timp ce traficul pe Baneasa a fost de 1,72 milioane pasageri.

In Romania functioneaza, in prezent, 17 aeroporturi, cu un trafic de 9,1 milioane de pasageri in 2008.

In primele opt luni din 2009, pe Aeroportul Otopeni s-a inregistrat un numar de 2,95 milioane de pasageri, ceea ce reprezinta aproximativ 87% din numarul de pasageri aferent aceleiasi perioade a anului 2008.

Cifra de afaceri inregistrata de Aeroportul Otopeni in primele opt luni ale anului 2009 a fost de 200 milioane lei, cu aproximativ 5% mai mare decat cea realizata in aceeasi perioada a anului 2008. Ponderea veniturilor din activitatea de baza (respectiv din tarifele aeroportuare aplicate companiilor aeriene si pasagerilor) si din chirii, in primele opt luni ale anului 2009, reprezinta aproximativ 88% din cifra de afaceri aferenta aceleiasi perioade.

Reprezentantii companiei au declarat in aprilie ca estimeaza o cifra de afaceri de 354 milioane lei in 2009, in crestere cu 20% fata de anul trecut, si nu exclude o scadere cu pana la 5% a numarului de pasageri, in conditiile crizei actuale.

Piata aeriana autohtona va scadea cu pana la 5% in 2009