Romania, codasa Europei: Doar 7,3% din hotelurile autohtone apartin marilor retele

Romania, codasa Europei: Doar 7,3% din hotelurile autohtone apartin marilor retelePotrivit companiei de consultanta Trend Hospitality Romania (THR), ponderea marilor branduri hoteliere in unitatile din tara este de doar 7,3% din numarul total al camerelor, iar jumatate dintre acestea au calitate de 4 stele, insa nu exista niciun brand din segmentul economy.

Romania ocupa astfel penultimul loc, depasind doar Slovania, in randul tarilor cu cea mai mica rata de penetrare a brandurilor hoteliere. "Romania si Slovenia au cea mai mica rata de penetrare a brandurilor hoteliere, adica 7,3% din numarul total de camere existente, in timp ce alte tari din Europa, precum Franta, Spania, Ungaria, Finlanda, au peste 40%", a declarat Lucian Marinescu (foto), senior asscoiate THR.

Din totalul de 6.389 de camere care apartin brandurilor internationale, 1.415 (22,1%) sunt detinute de Windham, 1.221 (19,1%) - de Accor, 918 - de Best Western, 770 - de Golden Tulip, iar 447 - de InterContinental Hotels Group (IHG).

La nivelul intregii tari exista in prezent 1.104 hoteluri, dintre care 8% sunt unitati de o stea, 3% ocupa cele de 5 stele, iar 1% dintre acestea nu sunt clasificate.

Potrivit THR, piata hotelurilor din Capitala este inca imatura, deoarece nu exista un echilibru intre categorii, 66% dintre hoteluri sunt de 4 sau 5 camere, iar 48% dintre acestea au mai putin de 50 de camere, adica au o cota de piata mica si vizibilitate redusa.

Hilton vrea sa ajunga la 20 de hoteluri in 5 ani

Hilton vrea sa ajunga la 20 de hoteluri in 5 aniHilton a fost in ultimul an unul dintre cei mai activi jucatori de pe piata locala, deschizand, in vara, a doua unitate din Romania si anuntand semnarea a inca doua contracte in aceasta toamna. “In 5 ani vrem sa ajungem la circa 20 de unitati pe piata locala. In planurile noastre este inclus si Bucurestiul, unde am vrea sa deschidem un brand de lux, fie un Waldorf Astoria, fie un Conrad, in functie de locatia pe care o vom gasi”, a declarat Adela Cristea (foto), directorul de dezvoltare al Hilton pe Europa si Africa.

In scurt timp, Hilton isi va continua dezvoltarea agresiva din ultima perioada de pe piata locala, prin aducerea celui de-al patrulea brand, Golden Inn. “Speram ca in circa 3 luni sa anuntam si semnarea unui contract pentru deschiderea unui Golden Inn. Suntem in discutii cu mai multi investitori”, a declarat Mike Collini, vicepresedinte de dezvoltare pe Europa de Nord a lantului hotelier.

El a mai adaugat ca Romania are nevoie de unitati hoteliere in special pe segmentul de 2-3 stele, unde exista un mare potential de dezvoltare odata cu iesirea din criza.

La mijlocul lunii iulie a acestui an, reteaua hoteliera a deschis cel de-al doilea hotel Hilton din Romania, dupa cel din Capitala, in Sibiu. “Cel mai rapid deal pe care l-am facut pana in prezent in Romania a fost la Sibiu, unde in 3 luni am semnat contractul”, a mai afirmat Adela Cristea.

De asemenea, luna trecuta a semnat un contract de management cu compania Calipso, pentru deschiderea unui hotel sub brandul Doubletree , in Oradea, in urma unei investitii de 15 milioane euro. Doubletree este un brand upscale, clasificat la patru stele plus.

In plus, zilele acestea, Hilton si fondul de investitii romano-britanic Future Invest au semnat un contract de management pentru un hotel Hampton, marca din segmentul economy (2-3 stele) a grupului, in Brasov.

Marriott are in plan deschiderea mai multor Courtyard-uri in Romania

Marriott are in plan deschiderea mai multor Courtyard-uri in RomaniaChiar daca in prezent brandul austriac este prezent in Romania doar cu hotelul de cinci stele de langa Casa Poporului, Marriott are in plan dezvoltare a cel putin 5 unitati Courtyard pe termen mediu si lung. “Suntem in discutii, in diferite stadii, cu mai multi investitori interesati de aducerea Marriott in Romania. Orasele care ne intereseaza in mod deosebit sunt Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi, Sibiu sau Targu-Mures, unde credem ca cel mai potrivit brand din portofoliul nostru este Courtyard”, a declarat John Litzenberger, vicepresedinte de dezvoltare al Marriott International.

Desi Marriott este cu ochii pe orasele din afara Bucurestiului, urmatorul hotel sub brandul Marriott se va deschide tot in Capitala.

Noua unitate va fi localizata in zona Unirii, in apropiere de JW Marriott, si va avea 198 de camere, cotate la patru stele. “Pentru acest proiect dezvoltatorul este o companie israeliana cu care am semnat un contract de management”, a mai declarat reprezentantul Marriottt, care a adaugat ca hotelul va fi deschis pana la sfarsitul lui 2012.

Accor - Focus pe segmentul de 2 stele

Accor - Focus pe segmentul de 2 steleReteaua franceza Accor va dezvolta, in urmatorii zece ani, o retea de 15 hoteluri Etap clasificate la doua stele, vizate fiind Capitala, dar si orasele mari, unde turismul de business reprezinta peste 50%, potrivit lui Andre Cantiniaux, directorul general al Accor pentru Europa Centrala si de Est.

In prezent, Accor are in derulare deschiderea primelor doua hoteluri Etap in Brasov si Timisoara, fiind in stadiul obtinerii de avize pentru constructie.

Hotelul Etap din Brasov va avea o capacitate de cazare de 128 de camere, investitia ridicandu-se la 5-6 milioane euro.

In Timisoara, Accor are doua proiecte, un hotel Etap cu 123 de camere si un Novotel, care vor necesita investitii de 18 milioane euro. “Ibis si Etap sunt branduri care se adreseaza clasei de venituri medii si mici, fiind potrivite oraselor mari din Romania”, a mai declarat Cantiniaux.

In prezent, Accor are sase hoteluri pe piata locala, fiind prezent cu brandurile Pullman, Ibis si Novotel.

Hyatt nu a fost convins inca de potentialul Romaniei

Hyatt nu a fost convins inca de potentialul RomanieiDesi in ultimii doi ani s-a speculat in legatura cu venirea lantului Hyatt pe piata locala, reprezentantii companiei spun ca nu exista inca niciun contract semnat. “Romania este o tara interesanta, insa pana in prezent nu am semnat niciun contract aici. Ceea ce stim cu siguranta este ca primul hotel Hyatt va fi deschis in Bucuresti”, a declarat Gebhard Rainer, director executiv Hyatt pe Europa, Africa si Orientul Mijlociu.

Cei de la Sheraton, un alt brand international care lipseste de pe piata locala, s-au convins mai repede de oportunitaile de aici si vor deschide primul hotel, in Cluj-Napoca.

Astfel, Sigma Towers, la care actionar majoritar este patronul echipei de fotbal CFR Cluj, Paszkany Arpad, a semnat un parteneriat cu operatorul hotelier international care va deschide in Romania hotelul „Sheraton Cluj”.

Hotelul va fi parte a Tower I, din cadrul investitiei denumite generic Sigma Towers - care va contine doua turnuri a cate 27 de etaje, Tower I si Tower II -, iar constructia va fi finalizata in 2012.

Si lantul hotelier de lux Kempinski a confirmat interesul pentru piata locala atat pentru un hotel de lux in Bucuresti, cat si pentru o statiune montana.

Kempinski detine la Budapesta, Sofia, Istanbul si Moscova unele din cele mai luxoase hoteluri est-europene.