2 / 4

Jucatorii consacrati isi continua extinderea

Wizz Air si Blue Air, cele mai mari companii low cost din Romania, care detin circa 85% din piata (luand in calcul numarul destinatiilor), isi vor continua extinderea si in 2010.

Pentru anul acesta, ungurii de la Wizz Air vor conta in principal, ca si in 2009, pe cele doua piete deja consacrate, Italia si Spania. “Majoritatea rutelor Wizz Air leaga Romania de Italia si de Spania. Acesta este un efect firesc al legaturilor culturale si istorice intre aceste tari si datorita fortei de munca romanesti ce lucreaza in strainatate. In acest moment operam 9 rute spre Spania si 16 spre Italia. Conform anunturilor recente, numarul acestora va creste in 2010 odata cu inceperea operarii noilor zboruri spre Pisa si Cuneo”, afirma oficialul Wizz Air.

In 2009, compania a transportat 1,65 milioane pasageri pe rutele din si catre Romania, in crestere cu 87% fata de 2008. "Pentru anul in curs estimam ca vom transporta circa 2 milioane de persoane pe rutele in relatia cu Romania", mai spun oficialii companiei.

Pe de alta parte, Blue Air cauta noi rute pe care sa le exploateze. “Din vara vom introduce curse din Cipru catre Italia, Franta, Polonia si vom creste frecventa de operare pe Grecia”, au declarat reprezentantii Blue Air.

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 124,1 milioane euro in 2008 si estimeaza 170 de milioane euro pentru 2009.

In aceste conditii, se asteapta continuarea trendului ascendent de pe piata low cost, in ciuda liniilor traditionale care estimeaza pierderi de 5,6 miliarde dolari anul viitor. “Piata aeriana din Romania va continua sa creasca, insa intr-un ritm mai lent, din cauza crizei economice. Cresterea, la fel ca oriunde in Europa, va proveni de la sectorul low cost. Nu cred ca ierarhia pietei se va modifica. Companiile traditionale vor ramane, in cel mai bun caz, la situatia actuala”, considera reprezentantul Wizz Air.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri