Blue Air: Afaceri de 150 mil. euro anul trecut. Profitul tinde spre zero

Blue Air: Afaceri de 150 mil. euro anul trecut. Profitul tinde spre zeroCompania aeriana low-cost Blue Air a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 140-150 milioane euro, in crestere cu 20% fata de anul 2008, dar sub estimarile initiale de 170 milioane euro.

Anul trecut nu a fost insa unul profitabil pentru compania controlata de omul de afaceri Nelu Iordache. “Nu stim inca datele exacte in ceea ce priveste profitul, insa acesta ar putea fi cuprins intre zero si cateva sute de mii de euro, in cel mai bun caz”, a declarat Adrian Ionascu (foto), directorul general al Blue Air.

Linia aeriana a transportat anul trecut 1,7 milioane pasageri, cu un grad mediu de ocupare a aeronavelor de 75%.

Potrivit sefului Blue Air, transportatorul aerian detinea, la sfarsitul anului trecut, o cota de piata cuprinsa intre 42% si 44%. ”Anul trecut am incercat sa diversificam tipologia clientilor vizati. Astfel, pe langa traficul etnic, ne-am concentrat si pe city-break-uri sau segmentul corporate”, a mai spus Ionascu.

Cel mai important a ramas insa traficul etnic, Italia reprezentand circa 40% dintre zborurile Blue Air, in timp ce Spania a luat o felie de 30%.

Printre noutatile din 2009 ale Blue Air au fost rutele Constanta - Bruxelles, Salonic - Londra, Bucuresti - Nisa (in orarul de vara, zbor ce va fi reintrodus si 2010), din Suceava si Baia Mare catre Venetia, Viena si Roma.

Wizz Air: 16 rute noi si avans de 87% al numarului de pasageri

Wizz Air: 16 rute noi si avans de 87% al numarului de pasageriWizz Air a transportat 1,65 milioane pasageri in relatia cu Romania, in 2009, in crestere cu 87% fata de anul precedent, potrivit datelor furnizate de companie.

Romania reprezinta astfel piata cu cea mai mare crestere pentru operatorul cu tarife scazute.

“Wizz Air Ungaria, care opereaza si zborurile in relatia cu Romania, este deja pe profit”, a declarat Natasha Kazmer (foto), director de comunicare al companiei care nu a vrut sa dea detalii despre rezultatele financiare ale companiei.

In 2009, compania a lansat baza din Timisoara, iar capacitatea de transport a fost dublata la 6 aeronave.

In total, Wizz Air a lansat anul trecut operatiuni pe 16 noi rute din Romania.

Wizz Air opereaza in prezent 31 de rute din si catre Romania, ajungand la 230 de zboruri saptamale in septembrie.

Batalia continua si in 2010: Obiective ambitioase pentru ambii competitori

Batalia continua si in 2010: Obiective ambitioase pentru ambii competitoriPentru anul 2010, reprezentantii Blue Air estimeaza ca piata low-cost din Romania va ajunge la un numar de 5 milioane de pasageri. In aceste conditii, ambii jucatori vin cu planuri de extindere pentru a avea o pondere cat mai mare.

In ceea ce priveste Blue Air, targeturile companiei pentru acest an sunt: 2,2 milioane pasageri transportati si o cifra de afaceri de 200-220 milioane euro.

Pentru atingerea acestor obiective, Blue Air va introduce, din martie, rutele Bucuresti - Dublin si Bucuresti - Florenta. Tot in orarul de vara vor fi reintroduse rutele Constanta - Bruxelles si Bucuresti - Nisa.

In plus, Blue Air are in plan deschiderea a inca 2 baze operationale, in Larnaca (Cipru) si Sibiu. “Cipru este o piata foarte importanta pentru noi, in prezent detinem 65% din piata in relatia cu Romania, unde mai opereaza doar Tarom”, a explicat Ionascu deschiderea bazei operationale din Cipru.

Pentru a acoperi aceste noi rute, compania va extinde operarea cu inca 5 aeronave (3 Boeing 737-800 Next Generation si 2 SAAB 340). “In acest an, odata cu planurie anuntate, vom avea nevoie si de mai multi angajati. Astfel, avem in plan cresterea cu 30% a numarului de angajati, circa 200-250 de persoane urmand sa se alature Blue Air”, a mai declarat Ionascu, care a adaugat ca operatorul aerian are in prezent 830 de angajati.

Si in 2010, piata din Romania ramane una din prioritatile ungurilor de la Wizz Air, care si-au propus transportarea a 2 milioane pasageri pe rutele in relatia cu Romania.

Strategia Wizz Air pentru acest an se bazeaza, in principal, pe consolidarea rutelor deja existente, dar vor exista si cateva zboruri noi. "Ne vom concentra in continuare atat pe Italia, care este cea mai importanta piata pentru noi in relatia cu Romania, in special dupa falimentul My Air, dar si pe Spania, care a scazut anul acesta pe partea de business, dar a recuperat prin leisure. Vom lansa si cateva rute noi, dar vom insista pe cresterea cotei de piata pe rutele deja consacrate”, declara reprezentanta Wizz Air.

Recent, Wizz Air a anuntat ca va aloca o a treia aeronava bazei din Cluj, permitand astfel lansarea de noi zboruri spre Pisa si Cuneo/Torino din iunie 2010.

De asemenea, cursa Timisoara - Forli/Pisa va fi operata incepand cu martie, iar zboruri din Bucuresti spre Pisa vor fi accesibile din iunie, anul acesta.