Teama termenului de predare

Teama termenului de predareIn aceasta perioada un etaj a fost inchis. “Am decis sa inchidem tot etajul 1 pentru ca lucrarile de renovare sa se termine cat mai repede, asa ca in aceasta perioada nu am organizat niciun eveniment. Probabil am pierdut aproximativ 200.000 de euro prin sistarea organizarii de evenimente”, a declarat Oana Popa, F&B manager al Marriott si cea care a coordonat proiectul de renovare.

Pentru aceste lucrari, hotelul de cinci stele a colaborat doar cu firme de constructii din afara tarii. “Este trist ca nicio firma din Romania nu a vrut sa se inhame la un proiect de peste 1 milion de euro pentru ca, daca nu respectau termenul de predare, penalizarile zilnice erau semnificative. In aceste conditii, am lucrat cu doua firme austriece si una din Polonia, care au predat proiectul la data prevazuta in contract”, a mai spus Oana Popa.

La lucrarile care s-au intins pe o perioada de 1 luna si jumatate au muncit circa 40 de persoane. “Nu am lucrat cu niciun roman pentru ca firmele pe care le-am ales nu cunosteau forta de munca din Romania si au decis sa vina cu oameni lor, care au fost cazati in hotel pe timpul lucrarilor”, a mai afirmat coordonatorul proiectului.

Proiectul de renovare a cuprins o suprafata de circa 2.000 de m.p si a constat in modernizarea Grand Ball Room - care a costat 711.000 euro, zona publica - 240.000 euro si Vienna Lounge – 283.000 euro. “Doar aparatura, care este de ultima generatie, din Grand Ball Room ne-a costat circa 300.000 de euro. Inlocuirea sistemului audio, conectivitatea video si audio, panou central controlat de Ipod, inlocuirea sistemului de iluminat (spoturi LED cu lumina rece si calda), 50 lumini inteligente cu comanda in infrarosu sau 6 videproiectoare si 6 ecrane, cu comanda electrica fac din Grand Ball Room cea mai bine dotata sala de conferinte din Capitala”, a declarat Meda Vasiliu, director de vanzari si marketing al Marriott.

Conform reprezentantilor Marriott, investitia in modernizarea etajului 1 va fi recuperata in 4-5 ani. “Daca eram in ani de varf, precum 2007-2008, investitia se putea recupera si intr-un an, insa in situatia actuala amortizarea poate dura pana la 5 ani”, a mai declarat Popa.

Inca 1 milion de euro, in vara, in restaurantul Cupola

Inca 1 milion de euro, in vara, in restaurantul CupolaInvestitiile in modernizarea unitatii de 5 stele vor continua incepand cu jumatatea lunii iunie. “Incepand cu mijlocul lui iunie si pana la jumatatea lui septembrie vom renova restaurantul Cupola, cu o capacitate de 200 de locuri, care va avea un concept nou, de streak house. Investitia in acest proiect va fi de 1 milion de euro”, a declarat Igael Porecki (foto), directorul general al JW Marriott Bucuresti.

In plus, la inceputul lui 2011, Marriott va renova si celelalte 11 sali de conferinte. “Suprafata pe care se intinde cele 11 sali este de circa 600 - 700 de m.p., asadar investitia va fi mai mica decat cea necesara pentru Grand Ball Room si Vienna Lounge”, a explicat Oana Popa.

JW Marriott Bucuresti este unul dintre cele mai mari hoteluri din Europa ale grupului american. Unitatea dispune de 402 camere si apartamente, sase restaurante si cafenele, 12 sali de conferinte si evenimente, un business center si un cazino. Hotelul mai beneficiaza si de 535 de locuri de parcare.

Unitatea are 315 angajati. JW Marriott Bucuresti ocupa locul al 7-lea in randul hotelurilor Marriott din afara Statelor Unite din punctul de vedere al satisfactiei clientilor.

Hotelul este detinut de Societatea Companiilor Hoteliere Grand, la care detine pachetul majoritar de actiuni compania austriaca Bau Holding Strabag.


Cat trebuie sa plateasca companiile pentru organizarea unui eveniment la Marriott

Cat trebuie sa plateasca companiile pentru organizarea unui eveniment la MarriottPotrivit oficialilor hotelului bucurestean, segmentul de Food& Beverage, incluzand si partea de evenimente, furnizeaza circa 55% din venituri. “Se observa o usoara imbunatatilrpe acest segment de la inceputul lui 2010, chiar daca bugetele de marketing sunt inca restranse. Jumatate din veniturile F&B provin de pe segmentul de evenimente”, a declarat Mirela Radutu, directorul de evenimente al Marriott.

In urma renovarilor, Marriott nu a ridicat tarifele practicate pentru organizarea evenimentelor. “Preturile sunt aceleasi. De exemplu, inchirierea Grand Ball Room, timp de o zi, costa 135 lei de persoana pentru evenimentele cu cel putin 50 de persoane - 6750 de lei (circa 1650 euro) un eveniment cu 50 de persoane”, a explicat Radutu.

Pentru inchirierea, pentru jumatate de zi a Grand Ball Room-ului, companiile trebuie sa plateasca 105 lei de persoana - 5250 de lei (1280 euro) pentru un eveniment cu 50 de persoane. "Aceste tarife sunt pentru pachetele standard. Cei care vor, de exemplu, cabina de traducere sau meniu cu caviar, trebuie sa plateasca in plus", a mai spus reprezentanta Marriott.