1 / 4

Taieri pe toate fronturile: rute, aeronave si angajati

De curand, compania low-cost a anuntat ca se retrage de pe piata interna, renuntand la zborurile care legau Capitala de Arad, Timisoara si Cluj-Napoca. “Am renuntat la cursele interne pentru ca cererea nu era la nivelul asteptarilor si am decis sa consolidam rutele care ne aduc bani si pasageri”, declara Sherif Ussama (foto), cel de-al treilea director general pe care Blue Air il are in ultimul an si jumatate.

Lipsa de cerere invocata de cei de la Blue Air vine pe fondul unei cresteri de 10,5% a gradului de ocupare raportat de TAROM, pe cursele interne, in primele 7 luni ale anului, pana la 66%. Tarom - lider pe piata domestica - opereaza 130 de zboruri interne regulate pe saptamana, cu plecare din Bucuresti catre Bacau, Baia Mare, Cluj-Napoca, Constanta, Iasi, Oradea, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Targu Mures, Timisoara si din Cluj - Napoca spre Constanta, cele mai cautate destinatii interne fiind Timisoara, Cluj, Iasi, Oradea si Suceava.

Si timisorenii de la Carpatair opereaza 78 de zboruri pe saptamana cu plecare din Timisoara spre Bucuresti, Cluj-Napoca, Sibiu, Bacau, Iasi, Suceava, Oradea, Craiova si Constanta.

Nici cursele internationale nu scapat de programul de restructurare propus de Ussama, astfel, compania low-cost a renutat la zborurile din Larnaca catre Milano, Viena si Varsovia. “Nu consider o greseala lansarea bazei operationale din Cipru, insa stiam de la inceput ca vor fi curse sezoniere, de vara, pe segmentul de leisure”, declara acum seful Blue Air, care, la inaugurarea bazei din Larnaca, in martie 2010, estima transportarea a 160.000 de pasageri si un grad de ocupare de 75%. Operatorul aerian va mai renunta, incepand cu orarul de iarna (31 octombrie) si la cursa Bucuresti - Lisabona, desi era singura linia aeriana care opera un zbor direct.

Odata cu reducerea numarului de destinatii, Blue Air se va dispensa si de 4 dintre cele 10 aeronave cu care opera. “Nu am mai prelungit contractul de leasing pentru 4 aeronave. Astfel, ramanem cu 6 aparate de zbor, plus alte doua care vor fi livrate pana la sfarsitul anului, ca parte a unei comenzi catre Boeing”, a mai spus reprezentantul Blue Air.

In urmatoarea luna, cand planul de restructurare va fi finalizat, o parte dintre pilotii si insotitorii de bord vor fi concediati, ca urmare a returnarii celor 4 aeronave. “Va urma un proces de disponibilizari in cazul echipajului de bord, pe fondul micsorarii capacitatii de zbor. Practic, angajatilor vizati nu li se va mai prelungi contractul”, a explicat egipteanul Ussama.

Blue Air are in prezent 780 de angajati, circa 250 dintre acestia fiind piloti si insotitori de bord.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri