Pretentiile clientului fac pretul

Pretentiile clientului fac pretulFie ca este vorba despre Marriott, Radisson sau Howard Johnson, pretul unui eveniment privat este dat de serviciile pe care clientii le solicita.

Astfel, tarifele pot include de la meniul propriu-zis, open-bar, tortul sau decorarea salii, pana la aranjamentele florale, personalizarea designului si a culorilor, luminile ambientale si serviciile speciale: DJ, fotograf, inregistare video. La acestea se pot adauga si facilitati suplimentare in cadrul hotelurilor precum apartament nuptial pentru miri si tarife preferentiale la cazare pentru oaspeti, locuri gratuite de parcare, preturi speciale la pachetele de masaj de cuplu sau rezervarea biletelor pentru luna de miere. “Costul organizarii unui astfel de eveniment difera in functie de serviciile si facilitatile solicitate, incepand de la chiria locatiei si pana la sistemul audio-video ales. Un alt factor important este si numarul invitatilor”, declara Yilmaz Yildirimlar, directorul general al Radisson Blu, unul dintre cele mai noi hoteluri de cinci stele de pe piata locala.

In functie de pretentiile clientilor, unitatile de 5 stele din Capitala incearca sa fie cat mai flexibile, trecand uneori chiar si pragul “casei”. “Pentru evenimentele mari pe care nu le putem organiza la noi in hotel, putem apela la locatii exterioare, precum Palatul Parlamentului (capacitate maxima de 1.000 de persoane), Palatul Snagov sau Mogosoaia si orice alta locatie dorita de client”, explica si Igael Porecki, directorul general al JW Marriott Bucuresti, una dintre cele mai mari unitati hoteliere de pe piata bucuresteana (402 camere).

Potrivit jucatorilor din piata, cererea de evenimente private s-a mentinut constanta in 2010, la acelasi nivel de anul trecut. “Ceea ce s-a schimbat a fost numarul de participanti: se observa o tendinta de descrestere a acestora la evenimentele private. Segmentul evenimentelor private este supus si el sezonalitatii, cele doua perioade de varf pentru evenimentele private fiind aprilie – iunie si septembrie – octombrie”, spune si Sonia Nastase (foto), directorul general al Howard Johnson Grand Plaza Bucuresti

Marriott Meniuri intre 190 si 305 lei

Circa 23% din cifra de afaceri a hotelulului bucurestean provin din organizarea de evenimente: 40% - din evenimente private si 60% - din cele corporate.

In functie de specificul si marimea evenimentelor, acestea pot fi organizate de la o sala mica de intalnire (pentru un eveniment restrans cu 20 de participanti), pana la Grand Ballroom, unde au loc nunti cu pana la 400 de invitati. “Pachetele de nunta includ toate serviciile de care pot avea nevoie mirii - de la meniuri complete la tortul de nunta si de la decoratii speciale pana la rezervarea biletelor pentru luna de miere.

De asemenea, cuplurile care isi organizeaza nunta la Mariiott Bucuresti primesc, din partea casei, un apartament pentru miri in noaptea nuntii, o camera pentru nasi sau VIP valet parking gratuit pentru miri”, spune Poreki.

Preturi

Meniu: 190 – 305 lei/persoana
• Fantana ciocolata: 25 lei/persona
• Bufet: 250 lei/persoana
• Bauturi alcolice si non-alcolice nelimitate: 125 lei/persoana
• Decorarea mesei mirilor: 450 lei
• Buchetul miresei: 500 lei
• Fotograf: 1150 lei
• Inregistrare video: 1700 lei
• Limuzina pentru 3 ore: 1650 lei


Howard Johnson Meniuri intre 390 si 480 lei

Segmentul de evenimente continua sa fie un important generator de venituri pentru hotelul Howard Johnson Grand Plaza din Capitala, reprezentand 40% din veniturile segmentului de Food & Beverage. Proportia evenimentelor de business versus evenimentele private este de aproximativ 60% - 40%. “Ofertele pentru segmentul evenimentelor private se impart pe categorii: nunti, botezuri, si aniversari. O particularitate a pachetelor de nunti o reprezinta caracterul “all-inclusive”, faptul ca aceste pachete contin absolut toate elementele necesare organizarii nuntii”, afirma Sonia Nastase.

Hotelul dispune de doua sali de bal cu structura modulara care permit organizarea unor evenimente cu o tematica larga, fiind dotate cu echipamente tehnice de ultima generatie si cu facilitati complete de decor si design ambiental. Capacitatile acestor sali variaza intre intre 150 – 250 de persoane in aranjament tip banchet. “Pe langa petrecerile organizate in hotel, asiguram si servicii de catering extern pentru evenimente private sau de business”, adauga Nastase.

Preturi

Meniuri: 390 lei, 430 lei si 480 lei, includ:

• Felurile principale de mancare
• Tort
• Open bar
• Fotograf si cameraman
• DJ profesionist

Radisson Meniuri intre 370 si 450 lei

Segmentul de evenimente are o pondere de aproximativ 40% din veniturile hotelului din centrul Capitalei. „Din totalul evenimentelor pe care le gazduim, cele de business reprezinta in jur de 80%, insa proportia variaza in functie de perioada anului – in perioada vacantei de vara segmentul business scade, dupa cum in perioadele de post scade segmentul evenimentelor private”, explica Yilmaz Yildirimlar.

Hotelul poate organiza evenimente de pana la 2.000 de persoane. Exista un spatiu special pentru evenimente la mezanin : o sala multifunctionala cu o capacitate de pana la 500 de persoane, cu iesire pe terasa si vedere catre piscina si curtea interioara. De asemenea, si in gradina interioara se pot organiza evenimente.

Preturi

Pachete intre 370 si 450 lei, includ:

• Chiria salii
• Decoratiunile,
• Meniul ales
• Echipamentele tehnice