Cadouri

Cadouri

Desi multe dintre produsele de pe magazinele online din Romania care s-au extins pe mai multe nise de activitate, precum eMag, Elefant sau EvoMag, pot fi percepute si ca potentiale cadouri, magazine din Europa care urmeaza un model de business similar au ales sa includa sectiuni speciale de cadouri. Exemplu este unul dintre cei mai mari retaileri din Marea Britanie (locul doi in 2012, dupa Amazon.co.uk – n.r.), Argos, care are o categorie speciala numita “Gifts”.

Acestea sunt impartite pe mai multe categorii, facilitand alegerea unui cadou, mai rapid decat daca te-ai “plimba” printre rafturi virtuale cu produse din alte categorii. Acestea variaza de la cadouri de casa si gradina, mici electronice, mini frigidere, imbracaminte sau produse pentru gaming.

Nu este exclus ca magazinele online din Romania sa deschida o astfel de nisa, cu atat mai mult cu cat deja exista jucatori bine stabiliti pe piata locala, precum FunGift.ro, din Constanta, companie care a fost achizitionata in 2011 de Alexandre Almejeanu in 2011.

Jocuri video/muzica digitala

Jocuri video/muzica digitala

Magazinele online electroIT din Romania vand jocuri video in format fizic dar inca nu au intrat pe segmentul download-urilor directe, precum, de exemplu, Amazon.

De asemenea, avand in vedere faptul ca exista doi jucatori majori pe piata muzicii digitale din Romania care lucreaza in prezent cu operatori telecom (Deezer cu Orange si Zonga cu Vodafone - n.r.), nu este exclus ca aceste parteneriate sa se extinda si sa permita cumparatorilor romani sa cumpere muzica in format digital direct din magazinele online.

Mancare si legume

Mancare si legume

eMag a confirmat in primavara anului curent intrarea in zona de alimente, cel mai probabil printr-un parteneriat cu un jucator de pe aceasta piata. Mari retaileri internationali livreaza deja si alimente, pe langa electronice sau haine. Tot in Europa, Tesco vinde alimente, aceasta activitate contribuind semnificativ la cifra de afaceri a lantului de magazine.

In Romania este suficient sa existe un deschizator de drum si, inevitabil, vor urma si alte parteneriate intre retaileri online si supermarket-uri.

Bijuterii

Bijuterii

Pe langa haine si jucarii, este foarte posibil ca in viitorul apropiat si mediu unii jucatori online din tara sa intre si pe zona de bijuterii, cu atat mai mult cu cat, similar, in eCommerce-ul international este un domeniu foarte popular.

Si in acest caz este de asteptat ca retailerii sa incheie parteneriate cu distribuitori si reselleri de bijuterii, piata fiind una cu multi jucatori.

Antichitati si produse pentru colectionari

Antichitati si produse pentru colectionari

Este o nisa specializata dar care starneste multe pasiuni si un turnover destul de ridicat, avand in vedere valoarea produselor de colectie/antichitati. Atat in Romania cat si in afara tarii exista magazine ce adreseaza exclusiv nisele colectionarilor si celor pasionati de antichitati iar un parteneriat cu acestea nu este exclus. Printre magazinele din Romania se numara Artantik.ro sau Antichitati.ro.

Nu este exclus nici un parteneriat cu case de licitatii locale precum Artmark sau Gold Art.

Bilete pentru evenimente

Bilete pentru evenimente

Este o activitate care a prins contur din ce in ce mai mult inca dinaintea inceperii crizei economice. Nu este deloc exclus ca retaileri majori sa incheie un parteneriat cu unul dintre marii jucatori de pe piata, precum Eventim, Bilete.ro sau MyTicket.ro. Magazinele online ar putea pastra comision din vanzarea biletelor pe site-urile proprii, similar cu modelul de business implementat in cazul celorlalte parteneriate cu terte entitati juridice.

Instrumente muzicale

Instrumente muzicale

Similar, magazinele traditionale de instrumente muzicale din anii ’90 si inceputul anilor 2000 s-au extins in zona de online, dezvoltandu-si o retea eficienta de distributie si import. Maturizarea pietei ar putea duce in curand la formarea de parteneriate intre magazine specializate pe instrumente muzicale si retaileri care au pornit la drum distribuind catre clienti alte game de produse. Printre magazinele online de muzica din Romania se numara MagazinulDeMuzica.ro sau Fly-Music.ro.