1 / 9

Impactul in economie

Wall-Street.ro alaturi de eMag.ro, compania care a „importat” pe piata locala in 2011 evenimentul, au scos in evidenta sapte factori care diferentiaza Black Friday de alte evenimente similare „raspandite” pe parcursul intregului an.

Impactul in economie


In 2013, vanzarile de Black Friday au contribuit semnificativ la cresterea valorii pietei bunurilor de folosinta indelungata, care s-a apreciat cu 7%, potrivit unui studiu Gfk TEMAX dat publicitatii la inceputul acestui an. Camerele foto, electrocasnicele mari, produsele IT au inregistrat cresteri semnificative de Black Friday, de cate doua cifre, iar pe segmentul electrocasnicelor mici „vanzarile de Black Friday au contribuit la performanta trimestriala a sectorului, noiembrie 2013 fiind cu 27% mai mare decat aceeasi luna din 2012,” mentioneaza studiul Gfk.


Fenomentul s-a accentual gradual, dupa ce in 2012, acelasi studiu evidentia ca „rezultatele campaniilor Black Friday le-au depasit pe cele ale traditionalului sezon de Craciun” si ca trimestrul patru din 2012 a fost cel mai bun semestru de la inceperea crizei.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri