Ce credite cauta o intreprindere?
Lipsa garantiilor limiteaza accesul intreprinderilor la credite
Mai exista solutii pentru sectorul IMM? Statul spune ca nu
1 / 4

Ce credite cauta o intreprindere?

Sectorul IMM este, potrivit reglementarilor in vigoare, format din intreprinderile care au mai putin de 250 de angajati si inregistreaza o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 de milioane de euro sau detin active totale de pana la 43 de milioane de euro.

Practic, aceste companii au cea mai mare pondere in cadrul tuturor economiilor din Uniunea Europeana, ele contribuind la crearea de valoare adaugata si la crearea de noi locuri de munca. Insa, intreprinderile mici si mijlocii se confrunta, de cele mai multe ori, cu dificultati in obtinerea de capital sau credite, mai ales in faza de start-up.

"Intreprinderile care vor avea succes sunt cele care se vor orienta spre productie si servicii pentru destinatie interna, dar si pentru export. Trebuie sa caute sa intre in ramurile de varf ale economiei si sa se axeze pe creativitate si inovatie", a declarat consultantul Vasile Puscas (foto).

Bancile comerciale ofera credite pentru intreprinderi sub forma de credite pentru capital de lucru, credite pentru investitii sau simple linii de credit pentru finantarea altor nevoi.

“Situatia economica a intreprinderilor mici si mijlocii este destul de proasta. Aceasta se datoreaza si incapacitatii unora dintre ele de a se adapta la situatia curenta, precum si accesului greoi la finantare”, subliniaza Aurel Saramet, presedintele Fondului National de Garantare a creditelor pentru IMM (FNGCIMM).

In perioada de crestere economica, in care afacerile intreprinderilor se aflau pe un trend ascendent, antreprenorii solicitau bancilor atat credite pentru capital de lucru, cat si credite pentru investitii. Dupa intrarea economiei in recesiune, creditele pentru capital de lucru au devenit prioritare, majoritatea antreprenorilor alegand sa isi amane investitiile.

Cifra de afaceri medie inregistrata in sectorul IMM in semestrul al doilea din 2009 a scazut cu 13% fata de prioada similara din 2008, arata datele CNIPMMR. De asemenea, numarul firmelor cu profit s-a redus cu 3-6% in perioada analizata, iar numarul celor care au raportat pierderi a crescut cu 3-6%.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri